اخبار

تحقیق مفهوم، اصول، اهداف و ابعاد کشاورزی پایدار و کشاورزی زیستی | agriculture-na

با بستن گونی یا نوار های مقوایی لانه زنبوری به دور تنه بعضی از درختان میوه مانند سیب درختی، می توان آفت هایی مانند کرم سیب را که برای انجام زمستان گذرانی به لا به لای این گونی ها و مقواها پناهنده می شوند، به دام انداخت و آن ها را از بین برد. 2- دومين دليل تقاضا براي اين محصولات مطابقت زيست محيطي اين محصولات چه از فرايند توليد تا انتقال به مصرف كننده مجله خبری کشاورزی و نيز سيستم جامع اكولوژيكي مديريت اين مزارع است كه حداقل آسيب زيست محيطي و حداكثر تطابق آن با سيستم‌هاي طبيعي در بر دارد. به وبلاگ ترویج و آموزش کشاورزی چیا خوش امدید لطفا برای بهتر شدن ان نظر بدهید. انسان برای نخستین بار در فلات ایران به کشت و زرع و پرورش دام دست زده است. فروشگاه اینترنتی پالیز عرضه کننده انواع آجیل و میوه خشک اعلا و مرغوب است.

کشاورزی معاصر[ویرایش]

کشاورزی پایدار به عنوان کارآمدترین راه حل از سوی متخصصان برای تأمین نیازهای غذایی بشر که آسیب کمتری نیز به محیط­زیست وارد می­سازد، مد نظر قرار گرفته است(ساردوئی و همکاران، ۱۳۹۰). کشاورزی ­پایدار نه تنها نیازهای آتی مربوط به افزایش تولید را در نظر دارد، بلکه کیفیت محیط­زیست و همچنین آب و خاک را حفظ می­نماید(اسحاقی، ۱۳۸۹­). برای دستیابی به کشاورزی پایدار باید دو فعالیت را در نظر گرفت که شامل حفاظت از محیط­زیست در برابر آلودگی­ها و جلوگیری از تخریب آن و استفاده­ی بهینه از منابع انرژی و طبیعت است(زهاریا[۲]، ۲۰۱۰­)­. در پاسخ به اثرات منفی بکارگیری مواد شیمیایی در بخش کشاورزی، کشاورزی زیستی(ارگانیک) به عنوان یکی از مصادیق کشاورزی پایدار شکل گرفت. کشاورزی زیستی نوعی کشاورزی است که هدف از آن ایجاد نظام­های تولیدی کشاورزی یکپارچه، نظام­یافته و انسانی می­باشد که تضادی با منافع زیست­ محیطی و اقتصادی ندارد(قربانی و همکاران، ۱۳۸۹­). هم اکنون پذیرش کشاورزی زیستی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال افزایش است(کونور[۳]، ۲۰۰۸­) .

http://3darchitecture.ir

وضعیت نظام­های کشاورزی بازتابی از فعالیت­های انسان است و انسان بیش از هر موجود زنده­ی دیگری بر محیط­زیست کره خاکی تأثیر گذاشته و آن را دستخوش تغییر کرده است(مهدوی دامغانی و همکاران، ۱۳۸۵­). در طول اعصار و قرون، کشاورزی دچار تغییرات گوناگونی شده و همواره انسان مهمترین عامل تغییر در آن بوده است. باید مواد طبیعی و بی خطر را در تولید محصولات کشاورزی، جایگزین سموم و کود های شیمیایی و مواد مصنوعی نمود!

بذر رازیانه ایتالیایی غده ای پاکت اورجینال 1100 عددی

برای جلوگیری از حمله آفات و مقاومت بر اثر تنش های محیطی از گونه های مقاوم و کودهای طبیعی موثر استفاده مینماید. کشاورزی مدرن با استفاده از روش های نوین به کشاورزان این امکان را میدهد تا آفات زمین خود را بدون استفاده از سموم از بین ببرند. کاهش منابع طبیعی و انرژی های تجدید ناپذیر خطری است که سلامت تمامی موجودات را تهدید میکند. تنوع زیستی جانوران و گیاهان میتواند بر اثر اجرای روش های غلط به مخاطره بیافتد. میزان برداشت آب شیرین به ازای هر کیلوگرم محصول کشاورزی تولیدی.[۷۳] طبق این داده‌ها تولید هر کیلوگرم برنج به ۲۲۴۸ لیتر، هر کیلوگرم گندم به ۶۴۸ لیتر، هر کیلوگرم ذرت به ۲۱۶ لیتر، و هر کیلوگرم سیب‌زمینی به ۵۹ لیتر آب تازه نیاز دارد.

نیروی کار[ویرایش]

کمبود آب بر اثر حفر چاه های غیر مجاز و استفاده بی رویه میتواند باعث ظهور شوره زارها گردد. 7 هزار تن انواع کود شیمیایی در خراسان شمالی ذخیره سازی شد. کارشناسان فردین کشت در پیام رسانهای تلگرام و ایتا پاسخگوی شما عزیزان هستند. جمع آوری و سوزاندن شاخه ها و میوه های آلوده از روش های موثر جهت از بین بردن کانون های آلودگی است. جمع آوری و سوزاندن شاخه ها و میوه های آلوده از روش های موثر جهت از بین برد کانون های آلودگی است.

  • استفاده بیش از حد از منابع خاک میتواند باعث فرسایش و کمبود عناصر غذایی و در نهایت تخریب خاک شود.
  • حاضر ،بدون‌مخاطره‌انداختن‌نيا‌زهاي‌‌نسل ‌آينده‌‌باشد،ضمن‌اين كه بايدازنظر اقتصادي‌براي‌كشاورزان وجامعه‌به‌طوركلي‌پايداروامكان‌پذيرباشد.كشاورزان زيستي‌باكشت‌چندين‌محصول‌دريك‌زمان‌كه‌اغلب با‌دامداري‌همراه‌است‌تنوع‌شغلي‌خودرا افزايش‌مي‌دهند.
  • در این سیستم، در شرایطی که آفت یا بیماری شدت یابد و با روش های دیگر مبارزه، که قبلا ذکر شد، کنترل آن میسر نشده باشد، استفاده از ترکیبات معدنی و یا ترکیبات آلی که منشاء طبیعی داشته باشند، مجاز می باشد.
  • یکی از روش های مبارزه با کرم گلوگاه انار تراشیدن تاج انار به وسیله یک برس برقی ساده می باشد .
  • از آنجا که پیشینهٔ کشاورزی به ۱۰٬۰۰۰[۴] سال پیش بازمی‌گردد دارای گسترهٔ پهناوری در سراسر جهان می‌باشد.