اخبار

ترویج دارایی های نامشهود شرکت های دولتی باید از طریق سامانه علامت تجاری ایران حمایت شود.

در جلسه تنظیم حوزه علامت تجاری اعلام شد که تبلیغات گمراه کننده، تقلب و جعل در طبقه بندی علائم تجاری باعث تجارت ناعادلانه می شود، بنابراین با سیستم علامت تجاری می توان دارایی های نامشهود شرکت های دولتی را بهبود بخشید.

به گزارش ایسنا، علی رضا شهمیرزایی – معاون بازرگانی و خدمات وزارت حریم خصوصی – در نشست خبری با موضوع طبقه بندی، اعتبار بخشی و تنظیم حوزه علائم تجاری اظهار کرد: احیای کمیته علائم تجاری به عنوان سیاست نهایی وزارت حریم خصوصی در دور جدید.

وی افزود: در این دولت مسائل مربوط به علائم تجاری و تبلیغات صنعتی با قوت پیگیری می شود.

شاه میرزایی تاکید کرد: کمیته علائم تجاری باید فعالتر از گذشته فعالیت کند و طبق قانون باید از شرکت هایی که نیاز به حمایت تبلیغاتی دارند به ویژه از تولیدکنندگان علائم تجاری ایرانی حمایت کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حمایت ها شامل برندهای خارجی نمی شود و باید اولویت با برندهای ایرانی به ویژه شرکت های دانش بنیان و اشتغال زا و سازگار با نقشه صنعتی کشور باشد.

وی همچنین به موضوع تبلیغ برندهای خارجی در تلویزیون اشاره کرد و گفت: از تبلیغات برندهای خارجی خودداری شود.

شاه میرزایی تاکید کرد: هر علامت تجاری ثبت شده در ایران الزاماً علامت تجاری ایرانی نیست و باید از علائم تجاری ایرانی بیشتر حمایت شود.

وی به موضوع تقلب در ارزیابی برندها و استفاده از روش های فروش اشاره کرد و گفت: برای حمایت از کسب و کارهای واقعی و اصیل باید با این روش ها برخورد شود.

معاون بازرگانی و خدمات وزارت حراست ادامه داد: برای ارائه بهترین ها باید استانداردهایی وجود داشته باشد. فرآیند ارزیابی و ارتقای برندها باید توسط بخش خصوصی از جمله سازمان ها و موسسات دانش فعال در زمینه ارزیابی و ارزیابی برندها انجام شود.

وی به موضوع بت پرستی نیز اشاره کرد و گفت: برخی افراد با پرداخت پول های کثیف به عنوان برندهای گران قیمت انتخاب می شوند در حالی که ممکن است برندهای واقعی و با کیفیت از این پول استفاده نکنند.

شاه میرزایی تاکید کرد: مصوبه کمیته علائم تجاری مبنی بر توقف فروش تندیس‌فروشی‌ها در دولت چهاردهم به تصویب رسیده است.

علی رضا شاه میرزایی اعلام کرد: بر اساس مصوبه کمیته برند کشور، تمامی نهادهای ذیربط از جمله وزارت ارشاد و صدا و سیما، شهرداری ها و سایر وزارتخانه ها در این کمیته هستند.

وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی به عنوان مرجع شایسته برگزاری رویدادهای برند انتخاب می شود و خود برندها را ارزیابی نمی کند. هدف اصلی این فرمان جلوگیری از بت پرستی است.

شاه میرزایی از اصحاب رسانه خواست تا در اطلاع رسانی دقیق مردم کمک کنند و از همکاری با رویدادهایی که تاییدیه سازمان مدیریت صنعتی را ندارند خودداری کنند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از فعالیت های مخرب و متقلبانه می تواند فضای مناسبی را برای فعالیت های واقعی و اصیل ایجاد کند.

وی همچنین به اهمیت صنعت تبلیغات و برندسازی ایران اشاره کرد و گفت: در کنفرانس دیپلماسی برند که چندی پیش برگزار شد، نمایندگانی از وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری نیز حضور داشتند و بر پتانسیل بالای شهروند وطن دوست ایرانی تاکید کردند. . نام تجاری.

شاه میرزایی افزود: باید برای ارتقای برندهای ملی و شرکت های ایرانی تلاش بیشتری شود تا ایران با برندهای معتبر و باکیفیت در اذهان جهانیان شناخته شود.

معاون بازرگانی و خدمات وزارت حراست اعلام کرد: برندها در شرکت های مختلف باید تقویت شوند. سازمان مدیریت صنعتی نیز در این فرآیند نقش بسزایی دارد و باید از شرکت های معتبر حمایت کند.

وی پاکسازی پول کثیف از پول پاک را نیز مهم دانست و گفت: صنعت تبلیغات نیز باید به درآمدزایی ادامه دهد. ساکنان و شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه فعال هستند و باید از فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی در بازاریابی و برندسازی استفاده شود.

شاه میرزایی همچنین به همکاری اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در این روند اشاره کرد و گفت: هیچ یک از اعضای کمیته علائم تجاری اعتراضی به این موضوع ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد: سازمان مدیریت صنعتی بتواند فرهنگ برندسازی و بازاریابی حرفه ای را ترویج و مشکلات این حوزه را حل کند.

همانطور که امیرحسین اسدی – مدیرکل بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت – در این نشست خبری اعلام کرد: در کشور ما تفکر بازار محور هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. در تفکر بازارمحور به نیازهای مشتری، خدمات پس از فروش، بازاریابی و ارزش های محصول بیشتر توجه می شود به جای تمرکز بر تولید صرف، باید به اکوسیستم تولید توجه کرد. این اکوسیستم شامل تجارت بین المللی، توسعه فرهنگی و رفتاری، مقررات، فناوری، دانشگاه ها، مدارس و پارک های فناوری است که در بحث طبقه بندی صنایع به شاخص های علمی و کمی نیاز داریم. اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم این شاخص ها را به درستی شناسایی کنیم. در ماده هشتم قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، تشکیل کمیته ملی علائم تجاری با حضور نهادها، اتاق بازرگانی، اتحادیه ها و تعاونی های ذیربط در بازارهای جهانی و ترتیب انتخاب آنها به دولت و وزارت صنعت سپرده شد. بهترین علائم تجاری امیدواریم با همکاری اصحاب رسانه بتوانیم این اهداف را محقق کنیم.

مسعود لطفی – مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی – در ادامه این نشست خبری گفت: در برخی بازارهای سرمایه در دنیا 80 درصد وزن ترازنامه در دارایی های نامشهود است و بخشی از آن مربوط به ضریب نفوذ برندها در بازار اما در بازار ایران است وزن دارایی های نامشهود 3.5 درصد است و این به معنای عقب ماندگی در حوزه برند است.

در اطلاعیه سازمان مدیریت صنعتی همچنین آمده است: تبلیغات گمراه کننده، تقلب و طبقه بندی نامناسب علائم تجاری موجب آسیب به اعتماد عمومی، گمراه کردن مصرف کنندگان و آسیب رساندن به دارایی های نامشهود می شود.

وی افزود: فردی که از فروشنده مجسمه مجسمه می خرد، قبل از اینکه دیگران را بزند، به خود ضربه می زند زیرا به او اعتماد به نفس کاذب می دهد و مانع رشد او می شود.

لطفی افزود: هدف سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری رویدادها در حوزه برندسازی، فرآیندی علمی و به دور از هر نوع تندیس فروشی است. سازمان خوب را از بد تشخیص می دهد و ارزیابی برند از طریق ارزیابی های علمی بخش خصوصی تعیین می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اهمیت آیین‌نامه تنظیم آگهی‌ها، کالاها و خدمات موضوع ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود نظام مالی کشور مصوب 1393، افزود. آیین نامه مربوطه در همان سال تصویب شد و کمیته چشم انداز برند ملی تشکیل شد.

وی افزود: سازمان به دنبال توسعه توان اداری کشور است و همواره به کالا و خدمات ایرانی توجه ویژه دارد.

مسعود لطفی افزود: سازمان مدیریت صنعتی به طور جدی از اصحاب رسانه انتظار دارد در طبقه بندی، اعتبار بخشی و تنظیم حوزه علائم تجاری نقش موثری ایفا کنند.

در پایان این نشست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی به سه برنامه آینده سازمان اشاره کرد دانش مدیریت کاربردی و در نهایت اعطای گواهینامه مدیریت صنعتی به افرادی که به دنبال ارتقا هستند.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403070201769/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا