اخبار

توسعه شرکت های کوچک و متوسط ​​با رویکردی جدید، راه حل دستیابی به شعار سال

توسعه شرکت های کوچک و متوسط ​​با رویکردی جدید، راه حل دستیابی به شعار سال

ایسنا/خبرگزاری خوزستان این پژوهشگر بازار کار گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای جهش تولید و مشارکت مردم، اتخاذ سیاست های نوآورانه، روی آوردن به سمت تخصص های هوشمند و رشد و توسعه نهادهای اقتصادی، شرکت های کوچک و متوسط ​​و مشاغل خانگی است. رویکرد جدید در کشور

محمود مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایسنا، با اشاره به شعار سال گفت: تحقق شعار 1403 که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای ارتقای خانوار است در سال جاری ضروری است. کارهای خانه.» بنگاه های خرد، کوچک و متوسط ​​با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و به شیوه ای نوین اجرا می شوند.

وی افزود: رشد و توسعه نهادهای اقتصادی و شرکت های کوچک و متوسط ​​می تواند موجب تحول در اشتغال و اقتصاد شود و افزایش میزان تولید می تواند منجر به ایجاد فرصت های شغلی و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد در کشور شود.

مرادی ادامه داد: شرکت های کوچک و متوسط ​​برای بقا در دنیای رقابتی امروز چاره ای جز تمرکز بر خلاقیت، رشد و توسعه خود ندارند.

وی گفت: طبق بررسی های انجام شده تقریباً 86 درصد شرکت های کوچک (خرد) در ایتالیا وجود دارد و بیش از دو میلیون شرکت کوچک و متوسط ​​در اروپا فعالیت می کنند و 85 درصد فرصت های شغلی اروپا را فراهم می کنند. بنابراین امکان فعالیت جهانی و محلی در این زمینه وجود دارد.

مرادی گفت: روی آوردن به بنگاه های خرد، بنگاه های کوچک و متوسط ​​و مشاغل خانگی فرصت خوبی است که می توان در سال جهش تولید و مشارکت مردمی از آن استفاده کرد. اگرچه در سال های اخیر اقدامات ارزنده ای انجام شده است، اما شیوه اجرای آن باید با رویکرد جدید و علمی تری باشد و تغییرات اساسی در نحوه اجرای طرح هایی مانند کارهای خانه ایجاد شود.

وی افزود: بهره مندی از توانمندی های جهاد دانشگاهی، تعاون، ادارات کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری ها و بسیج عمومی دستگاه های اجرایی و مردمی و همچنین پیوند مروجین و حامیان مشاغل خانگی با افراد جویای کار غیر ماهر و غیر ماهر امکان پذیر است. آموزش آنها در فضای واقعی کسب و کار و در نهایت معرفی افراد دارای مهارت و صلاحیت به بانک های فعال جهت اخذ تسهیلات و وام مستقیم بر اساس شاخص های قابل رصد و ارزیابی در سال جاری و با رویکردی جدید و علمی به خانه. توسعه کسب و کار و مشارکت جدی مردم، جهشی در اقتصاد و تولید ایجاد کرده است.

مرادی با اشاره به اهداف طرح مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: شناسایی و توسعه توانمندی های مشاغل خانگی به منظور توسعه فرصت های شغلی، ایجاد تعادل بین مسئولیت پذیری خانواده و بکارگیری اعضای خانواده و کاهش هزینه های تولید و خدمات برای حضور موثر و مستمر. در بازار رقابتی اهداف این شرکت ها افزایش بهره وری سرمایه، صرفه جویی در هزینه های جانبی اشتغال، افزایش درآمد خانوار، بهبود مدیریت مشاغل خانگی از طریق ارتباط با بنگاه های اولیه، سازمان های خوشه ای، اتحادیه ها، تعاونی ها و اصناف و تسهیل مقررات است. در مورد کارهای خانه

وی به شرایط شروع پروژه خانگی توسط کارگران خانگی اشاره کرد و گفت: انجام کار فقط توسط یکی از اعضای خانواده یا افراد در یک واحد مسکونی، نسبت حجم تولید به شرایط و مساحت واحد مسکونی امکان پذیر است. واحد، عدم وجود آلودگی های زیست محیطی، صوتی و بصری، تعهد به حقوق همسایگان و عرضه و فروش محصولات و خدمات (خارج از واحد مسکونی) و عدم وجود تردد نامتناسب به محدوده محل سکونت. به ویژه در مجتمع های مسکونی، مجاز و مناسب برای عملکرد با محیط مسکونی شرایط مورد نیاز است.

مرادی درباره نحوه اخذ پروانه مشاغل خانگی گفت: تمامی متقاضیان مشاغل خانگی باید با توجه به شرایط خود از طریق سامانه مشاغل خانگی فرم پرسشنامه را تکمیل و در صورت داشتن شرایط لازم کد رهگیری از سامانه دریافت کنند. کد رهگیری افراد مستقل و پشتیبان ابتدا در بانک اطلاعاتی سامانه ذخیره و سپس با توجه به نوع رشته به دستگاه اجرایی مربوطه ارسال می شود. متقاضیان در صورت انتخاب گزینه فعالیت تعاونی با سامانه وزارت تعاون مرتبط خواهند شد.

این پژوهشگر بازار کار گفت: باید به سمت سرمایه گذاری در فناوری دیجیتال، تحقیق و ایجاد چیزی در این کسب و کار برویم که در بازار وجود ندارد.

مرادی گفت: در بحث سیاست ها و سیاست های حوزه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیشنهاد می شود صندوق امانی برای تشویق بنگاه های کوچک و متوسط ​​با رویکردهای جدید، نوآورانه و هوشمند تشکیل شود که منجر به تحول و توسعه اشتغال به گونه ای که تمامی صاحبان مشاغل کوچک، متوسط ​​و خانگی به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

خبرنگار: محمود مرادی

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403012613711/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%88-%D9%85%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82