اخبار

توضیح رئیس اتحادیه میوه فروشان درباره افزایش قیمت/تغییر الگوی خرید میوه و تره بار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار به گرانی برخی کالاهای مصرفی اشاره کرد و گفت: افرادی که در این صنف هستند کالاهای گران قیمت را به نام کالای باکیفیت می فروشند، در حالی که این موضوع برای همه فروشندگان صدق نمی کند و توضیح داد تغییر الگوی خرید در کشور

اسدالله کارگر – رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار – در گفت وگو با ایسنا.وی در خصوص قیمت گذاری میوه و تره بار در مورد درصد سود افزوده شده به محصولات گفت: سود مصوب 35 درصد است اما طبق محاسبات انجام شده تنها 9 درصد سود برای خرده فروشان باقی می ماند چرا که ضایعات میوه و سایر محصولات بسیار بالاست و در بسیاری از موارد فقط نیمی از محصول به فروش می رسد و مابقی این مقدار سود را نیز حقوق و بیمه کارگران را محاسبه می کنند.

وی درباره الگوی خرید میوه گفت: به طور کلی از دو سال پیش روال خرید میوه تغییر کرد. در گذشته مردم برخی چیزها را رعایت نمی کردند. میوه، مانند بسیاری از کالاهای دیگر، فراوان و ارزان بود. از زمان افزایش قیمت میوه، مردم متوجه این مشکل شده اند و میزان خرید آنها کاهش یافته و میزان بازدید آنها افزایش یافته است در نتیجه ضایعات محصولات نیز کاهش یافته و این مشکل مدیریت شده است.

کارگر در خصوص تغییر بازار میوه و تره بار طی یکی دو سال گذشته گفت: طی یکی دو سال گذشته با مشکلی از جمله تگرگ و آفات مواجه نبودیم و همین امر باعث افت کیفیت ما نیز شد. محصولات آسیب بهتر و کمتر.

وی ادامه داد: درست است که در زمان خشکسالی با مشکلاتی از جمله کم آبی مواجه هستیم اما سختی کار خلاقیت را به دنبال دارد به عنوان مثال در زمان خشکسالی مدیریت آب به گونه ای است که کشاورزان بتوانند آب را به روستاها برسانند. قبلاً آبیاری قطره‌ای بود، اما در بازدیدهای اخیر شاهد بودیم که مزارع لوله‌کشی شده‌اند، هدررفت آب تقریباً به صفر رسیده است و اگر باز هم بخواهیم آبیاری کنیم در روش سنتی مشکلات بزرگی وجود خواهد داشت، بنابراین این خشکسالی باعث عدم دسترسی به محصولات کشاورزی نشد و با خلاقیت مدیریت شد.

رئیس اتحادیه صنف سبزی و میوه فروشان درباره گرانی برخی کالاهای مصرفی گفت: گاهی کیفیت بالایی دارند و در نتیجه قیمت آن بالا می رود. اما در واقع کیفیت بسیار مهم است. اما گاهی افرادی هستند که محصولات گران قیمت را به نام محصولات باکیفیت می فروشند. به عنوان مثال خیار و گوجه فرنگی با قیمت هایی از 24 هزار تومان تا 35 هزار تومان در بازار موجود است. گاهی از 100% 2% همکاران ما رعایت نمی کنند و با قیمتی بالاتر از حد معمول می فروشند و اینجا همان 2% به نظر می رسد که همه گران می فروشند در حالی که اصلا اینطور نیست.

وی درباره محصولات پرفروش گفت: محصولاتی مانند خیار، پیاز، گوجه فرنگی همیشه پرفروش ترین محصولات هستند. اما بسته به فصل، محصولاتی مانند هندوانه، انگور و میوه های تابستانی در حال حاضر فروش بسیار خوبی دارند. با توجه به اینکه ایران چهار فصل دارد، تابستان از نظر تنوع و فراوانی میوه بهترین فصل است.

در جدول زیر قیمت مصوب محصولات و کالاهای پرطرفدار را ذکر می کنیم:

توضیح رئیس اتحادیه میوه فروشان درباره افزایش قیمت/تغییر الگوی خرید میوه و تره بار

https://www.isna.ir/news/1403052416594/%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا