انجام ارزیابی و تایید صلاحیت حرفه ای مشاوران بازرگانی


دبیر انجمن مدیریت بازرگانی ایران ضمن تشریح جزئیات ارزیابی صلاحیت حرفه ای مشاوران بازرگانی در ایران، تاکید کرد: مدل استاندارد تدوین شده برای ارزیابی و تایید صلاحیت حرفه ای مشاوران بازرگانی می تواند راهکاری جدی برای ارتقای سطح کسب و کار باشد. مشاوره و همچنین جلوه ای از فعالیت های جمعی بین سازمان ها است.
بر اساس اعلام انجمن مدیریت بازرگانی ایران به ایسنا، مصاحبه مجمع عمومی عادی سالیانه این انجمن با حضور اعضای انجمن، اساتید و نهادهای مرتبط از جمله فدراسیون مشاوران مدیریت و بازرگانی ایران در مقر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. . در ایران شرح داده شده است.
محمدهادی عسگری – رئیس انجمن مدیریت بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه انجمن مذکور حدود 30 سال است که به عنوان دبیر ملی و علمی مرتبط با دانش مدیریت بازرگانی در کشور فعالیت می کند، گفت: گفت: به منظور ارتقای کیفیت خدمات مشاوره ای به ویژه در حوزه کسب و کار، از حدود دو سال پیش مدل استاندارد ارزیابی و تایید صلاحیت های حرفه ای مشاوران بازرگانی در قالب یک کمیته تخصصی طراحی شد که خوشبختانه اکنون آماده اجرا در کشور است.
وی با بیان اینکه تشکل های علمی که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کنند، وظیفه دارند مشکلات مهم کشور را شناسایی و به صورت جمعی در بین سازمان ها برای آنها راه حل ارائه کنند، تصریح کرد:
محمود علیایی – رئیس هیات مدیره فدراسیون مشاوران مدیریت و بازرگانی ایران – نیز بر حمایت جدی فدراسیون مدیریت از این اقدام برای ساماندهی و ساماندهی مشاوران بازرگانی در کشور تاکید کرد و گفت: مشاوره بازرگانی و مشاوره مدیریت در کشور بسیار مهم است. در شرایط فعلی که سردرگمی آشکار در این بخش وجود دارد، مقررات لازم است. لذا امیدواریم با ابتکار انجمن مدیریت بازرگانی ایران و سایر سازمان ها و نهادهای ذیربط بتوان راه حلی جدی برای اصلاح این شرایط وجود داشت.
غربالگری مشاوران کسب و کار
وی افزود: روش های نوین در حوزه بررسی مشاوران بازرگانی می تواند از حضور افرادی که دانش کافی در این زمینه ندارند جلوگیری کند و از نام رشته مشاوره مدیریت و مشاوره بازرگانی دفاع کند.
دبیرکل انجمن مدیریت بازرگانی ایران همچنین با اشاره به اینکه الگوی استاندارد با هدف تضمین کیفیت خدمات مشاوره ای و ارتقای سطح حرفه ای مشاوران بازرگانی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: ضرورت توسعه این مدل دلایل متعددی دارد و از جمله این مدل ها می توان به اطمینان از دانش و مهارت لازم برای مشاوران برای ارائه خدمات با کیفیت بالا و همچنین ایجاد انگیزه برای توسعه مهارت ها و بالا بردن سطح حرفه ای مشاوران و شرکت های مشاور اشاره کرد.
در ادامه، محمدرضا انبیایی – مشاور ارشد فدراسیون انجمنهای علمی، فناوری، نوآوری و بازاریابی کشور، خواستار بهرهگیری از دانش و تجربیات اعضای انجمن و همکاری جدی و تکمیلی با سایر نهادهای علمی شد. نهادهای حرفه ای کشور در اجرای این طرح ابراز امیدواری کردند: مرحله آزمایشی این طرح می تواند فضا را برای مشاوران تجاری در ایران بهبود بخشد. اجرای این طرح همزمان با برگزاری سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت بازرگانی از 31 مردادماه به طور رسمی آغاز می شود.
وی تصریح کرد: اگرچه انجمن مشاوران مدیریت ایران از حدود 10 سال پیش صدور گواهینامه مشاوران مدیریت (CMC) را آغاز کرد، اما به نظر می رسد طرح ارائه شده از سوی انجمن مشاوران مدیریت ایران، علاوه بر ایجاد رقابت سالم در سیستم مشاوره، می تواند به شرکت ها در کاهش مشاوره کمک کند. هزینه ها، به خصوص برای مشاغل کوچک.
سطح خدمات مشاوره ای در کشور ارتقا می یابد
انبیای ابراز امیدواری کرد: با اجرای این الگوی استاندارد، سطح خدمات مشاوره ای در کشور ارتقاء چشمگیری پیدا کند و مشاوران تجاری بتوانند نقش موثرتری در موفقیت سازمان ها و شرکت ها ایفا کنند. ضمناً انتظار می رود با تصویب و پیاده سازی این سامانه شاهد تغییر چشمگیری در کیفیت و کارایی خدمات مشاوره در ایران باشیم. توسعه و ارتقاء حرفه ای برای مشاوران کسب و کار می تواند باعث افزایش اعتماد مشتریان به خدمات مشاوره، افزایش کیفیت این خدمات در کشور و بهبود فضای مشاوران در این زمینه شود.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403051711160/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1
