اخبار

جزئیات تفاهمنامه مشترک ایران و قزاقستان در اجرای پروژههای مشترک کشاورزی مجله خبری کشاورزی

کشاورزی در حال تحول است – فناوری در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از هر سایت agriculture-na مزرعه تجاری است. منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حملونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این محصول فناورانه، گفت: ستاد بر اساس ماموریت خود مبنی بر حمایت از محصولات دانشبنیان، در تلاش است تا توسعه فناوریهای حوزه فضایی و ژئوماتیک را سرعت دهد بر همین اساس نیز از تولید محصولی در حوزه ژئوماتیک حمایت کرده است. هدف دوم: تلاش برای استقرار یک اکوسیستم کشاورزی پایدار به عنوان روش پیگیری مؤثر در برابر طغیان و شیوع آفات، بیماریها و علفهای هرز به منظور حمایت از اکولوژی گیاهی و گونههای جانوری در تمامی زمینهها مرتبط با کشاورزی است. ما الان در بحث سامانههای نوین آبیاری آنقدر مؤثر عمل کردهایم که توسعه آن به شکل خوداجرائی انجام میشود؛ یعنی خود بهرهبردار آن را انجام میدهد. منظور از بازاریابی محصولات کشاورزی اقداماتی است که کشاورز انجام می دهد تا بهترین محصول از نظر کیفیت و تقاضای مصرف کننده را در زمان و مکان مناسب و به منظور کسب بیشترین درآمد ، عرضه نماید . حالا که یه نمایش خوب با یه راه خوب و به مشتری های خوبی دارید ، وقت قیمت دادنه.

در صورتی که شرایط کشت خوبی فراهم کنید پس از 12 هفته محصولات بسیار زیادی برای برداشت خواهید داشت. آب با EC بیش از ۱/۵ دستی زیمنس بر متر به عنوان یک آب با کیفیت ضعیف برای اغلب محصولات گلخانهای به حساب میآید که باعث کاهش رشد محصولات می شود. همانطور که میدانید در همه سیستمها یک واحد پردازش مرکزی وجود دارد که دستورات را به دیگر عوامل میدهد. معاون بهبود تولیداتگیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسانرضوی در ادامه، پیشبینی میکند که با وجود نوسانات دمایی و خشکسالی پیشآمده به احتمال زیاد امسال شاهد کاهش ۳۰درصدی تولید محصول زعفران استان باشیم. اگر نگاهی به قیمت میوههای بهاری و تابستانی در بازار بیندازید، حتما اثرات خشکسالی و نوسانات دمایی را در نرخ این محصولات مشاهده خواهید کرد. ساربان با اشاره به نوسانات دمایی دو ماه آخر سال و بارش برف در اسفند میگوید: حدود ۴۶ هزار هکتار از باغات استان ازجمله محصولات هستهدار و بهویژه بادام، زردآلو، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو و گردو در استان آسیب دیدند. ساربان با بیان اینکه هرسال در اسفند و فروردین بهدلیل بارندگی مناسب، موتور پمپ چاههای کشاورزی خاموش بوده است، اظهار میکند: امسال بهدلیل شرایط سختی که پیش آمد، مجبور شدیم موتورپمپ چاهها را زودتر از زمان همیشگی روشن کنیم که این موضوع بیشک موجب کاهش سطح آب در چاههای کشاورزی خواهد شد.

و البته اگر کارجدی تری انجام مدید که نیاز به مجوز داره،حتما برای ایجاد درگاه پرداخت باید اینماد رو بگیرید. LPWA :یک فن آوری بی سیم که برای اتصال دستگاه ها به صورت پهنای باند کم، با تمرکز بر بهره وری انرژی انجام می شود. همه محصولاتی که شما برای استفاده شخصی یا کار مشتری هاتون ایجاد میکنید، حتما برای اونها مفیده. قیمت روهیچ وقت ازاول به مشتری اعلام نکنید.حتی اگه تونستید ،قیمت رو فقط تلفنی یا درارتباط متنی(چت) قیمت رواعلام کنید. و حتما هزینه پست رو از اول محاسبه کنید که در فروش دچار ضرر نشید. اما چه ویژگی هایی باعث می شود که شما میوه های ارگانیک را انتخاب کنید و هزینه ی بیشتری را بپردازید؟

آيا می توانيد بگوئيد علاوه بر نان، چه خوراكی های ديگری از آرد گندم درست می شود؟ تولید ظروف و بستهها از مواد گیاهی به معنی درآمد بیشتر برای کشاورزان است؛ علاوه بر این، چنین ظروفی به تجزیهپذیر هستند و آسیب کمتری به طبیعت وارد میکنند. در طول فصل رشد، خورشید در یک سطح عمودی با یک زاویه شدید میدرخشد به طوری که نسبت به زمانی که گیاهان در زمین صاف کاشته میشوند، نور کمتری در دسترس گیاهان است؛ بنابراین، نور مکمل مورد نیاز است. همچنین امیدواریم با تلاشهای صورتگرفته بهزودی بخشی از خسارت خشکسالی به حساب کشاورزانی که بیمه هستند، واریز شود. آلتای کوگنوف افزود: در سال گذشته دوهزار و 200 تن صادرات گوشت دام از این کشور داشتهایم که امیدواریم بتوانیم با ایران نیز وارد قراردادهای مشترک شویم. این روند برای استان خوزستان از سال 89 – 88 تغییر کرد و از آن سال تاکنون بیشترین سطح زیر کشت زراعی در میان استانهای کشور متعلق به استان خوزستان با وسعت بیش از یک میلیون هکتار است. این میزان در سالهای گذشته برای محصولات زراعی حدود ۲۷ درصد و برای باغات حدود ۱۰ درصد بود. غلّات، حبوبات و محصولات جاليزی سه گروهمهم از گياهان زراعی هستند.

خانواده قارچها از جمله محصولات سودآور گلخانهای هستند که طرفداران زیادی دارند. برای ایجاد وب سایت هم می تونید ازوب سایت هایی مثل بامیلو که امکان ساخت فروشگاه خودتون رو به راحتی در سایت شون میدن استفاده کنید. ولی اگر محصولات خودتون رو میفروشید ، گرفتن مجوز در سال اول نیاز نیست. چون اکثر مردم عروسک ۸۰ هزار تومنی رو همیشه و راحت نمی خرن. یا اگر عروسک میفروشید ، با نمک بودن عروسک رو باید در عکس ها نشون بدید. راه اندازی کانال وگروه درتلگرام و اینستاگرام خیلی راحته و به راحتی هم میشه اعضای زیادی رو براشون پیدا کرد. مثلا اگر من یه عروسک میسازم که قیمت تموم شده اون میشه ۸۰ هزار تومن ، باید به دنبال مشتری های تقریبا لاکچری بگردم. اما خیلی ها رو هم میبینیم که توی خونه نشستن و مثلا یه عروسک دستی میسازن و به قیمت خیلی خوبی هم می فروشن. مسئلهای که باید سود خوبی هم برای کشاورزان یزدی به ارمغان آورد. غذا و ویتامین مورد نظر گیاه در این روش به وسیله محلولهای مخصوص به گیاه داده میشود و به جای آن میتوانیم از ژل مخصوص استفاده نماییم روش گیاهان در مورد آبی رشد کرده و عموم نیست کیفیت مناسبی هستند زیرا برخی از بیماریهای که گیاه به آن دچار میشوند از خاک میباشد استفاده از روش هیدروپونیک میتواند جلوی بعضی از بیماریها را بگیرد.

یکی از مهمترین اهداف پرورش گیاهان گلخانه ای، افزایش تولید در واحد سطح است. یک مقام ارشد سازمان ملل، هنینگ اشتاینفلد، اظهار داشت که «دام یکی از مهمترین عوامل مؤثر در ایجاد جدیترین مشکلات زیستمحیطی امروز است». کشاورزی هوشمند شامل لایههای سختافزاری و نرمافزاری است که با هدف بهینهسازی فرایندها و استفاده از منابع و بهرهبرداری مؤثر از فضای سبز و زمینهای کشاورزی و افزایش بهره وری از آب کشاورزی به یکدیگر متصل میشوند. به غیر از استفاده از داده های بزرگ در کشاورزی، سایر رویکردها در بررسی های اخیر در کشاورزی هوشمند شامل یک رویکرد آب و هوایی است که بر اهمیت تغییر آب و هوا در بخش کشاورزی تأکید می کند. سازگاری با چنین شرایطی را آسان می کنند و به تولیدکنندگان این امکان را می دهند که ضمن رعایت استانداردهای تولید ارگانیک، گیاهان سالم و پرباری را پرورش دهند. تسنیم: کشورهای پیشرفته برای کشاورزی چه شرایطی را ایجاد میکنند؟ یا این سوال که اساسا چه مولفه هایی برای صادرات محصولات کشاورزی باید رعایت شود؟ و مادرهایی که جوون تر هستن بیشتر می خرن. عروسک رومادرها بیشتر ازسایرین می خرن.

یا اینکه بدونم عروسک روخانم ها بیشتر می خرن تا آقایون. اولین نکته برای اینکه بدونیم چگونه محصولات خود را بفروشیم ؟ برای اینکه بدونیم مشتری ما کیه؟ تصور کنید که اسنپ با راحت کردن فرآیند کرایه اتومبیل شهری ، وقت روبه مشتری هاش هدیه داد. قبل از استفاده از سموم دفع آفات باید آنها را ازنظر تأثیر بر روی زنبورها بررسی نمود و در صورت سازگاری، باید شب و هنگامی که کندو بسته و پوشیده است سمپاشی را انجام داد. در سطح استان کمتر از هزار هکتار محصولات باغی به روش کشت مخلوط تولید میشود؛ البته برای مثال تنها در نخیلات خوروبیابانک نزدیک به ۳۰۰ هکتار کشت توأم انجام میشود. این خدمات مناسب صادرکنندگان محصولات کشاورزی، کارخانه ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی، حجره داران وبارفروشان و تمامی خریداران عمده محصول است. خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، از مهمترین اهداف کشورها برای دستیابی به امنیت غذایی به شمار میآید که جهت تحقق آن سیاستهای و برنامههای متنوعی را تدوین و اجرا مینمایند. در مقابل، برخی کشورها نیز باهدف کاهش وابستگی به کشورهای خارجی اقدام به واردات فناوری کشاورزی از هلند کرده اند. به گزارش ایسنا، در هفتههای گذشته چند محموله از محصولات کشاورزی ایران که به مقصد کشورهایی چون روسیه و ازبکستان ارسال شده بودند، بنا به دلایل مختلف به کشور برگشت خوردند و حتی صحبتهایی مبنی بر عدم پذیرش محصولات ایرانی در برخی کشورها نیز مطرح شد.

اما میتوان با برنامهریزی صحیح و تخصیص بودجه کافی به آن، از تمامی پتانسیلهای موجود در کشور استفاده کرده و با خودکفایی در محصولات کشاورزی، امنیت غذایی را رقم زد. با توجه به محدودیت منابع آبی و ضرورت رعایت سقف مصرف آب در بخش کشاورزی، به نظر می رسد که راه چاره، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی می باشد. كشت گلخانه ای در مقايسه با ساير كشت ها از نظر صرفه جويی در مصرف آب بسيار بهتر است. در واقع قرار است هر آنچه که در شهرها و در دنیا در عرصه تکنولوژی تحول اتفاق می افتد در کشاورزی نیز بکار گرفته شود تا به بهبود تولید، کیفیت بهتر و کاهش هزینهها در کشاورزی بیانجامد که البته به سرمایه گذاری، دانش و مهارت های لازم نیاز دارد و با رمالی و سکون و سکوت اتفاق نخواهد افتاد. موارد ذکر شده بخشی از میراث کشاورزی و دانش بومی ایرانیان است که به علت نگاه رایج در کشاورزی بسیار کمرنگ شدهاند یا به طور کامل فراموش شدهاند. در این نوع سیستم تولید خریدار که معمولا شرکتها و صنایع غذایی هستند، موظف به تعیین بهترین الگوی کشت، تامین نهادههای تولید با قیمت مناسب، آموزش کشاورزان و بازاریابی هستند و کشاورزان فارق از دیگر دغدغهها تنها باید تمرکز خود را بر برنامهریزی برای کشت محصول با بالاترین کیفیت و حداقل بودجه بگذارند.

بیش از 90 درصد بزرگسالان ایرانی در سال 2014 حداقل یک حساب بانکی داشته اند و 75 درصد آن ها حداقل یک کارت اعتباری داشته اند. حاج اکبر برایم از مزایای کشت گلخانهای میگوید و میافزاید: افزایش کیفیت محصول تولیدی با کنترل دقیقتر آفات و بیماریها، کاهش مصرف سموم که باعث افزایش کیفیت محصول و افزایش صادرات و حفظ محیط زیست میشود و همچنین تولید بیش از یک محصول در سال ازمزایای این نوع کشت است. موقعیت هایی که شرکت برای فروش داشت ، باعث میشد که خودم رو خیلی درگیر چطور فروختن نکنم. هفتمین و آخرین نکته چگونه محصولات خودمون رو بفروشیم ؟

پنجمین نکته چگونه محصولات خود را بفروشیم ؟ پس اینجا چندتا نکته روبرای بازاریابی ،تبلیغات ومذاکره میگم براتون تا شما هم بتونید به راحتی محصولات خودتون رو بفروشید. شاید شما به خودتون بگید که محصول من مثلا یه دستبند سنگیه واین دستبندچطوری میتونه زندگی کسی روبهتر کنه؟ خیلی وقت ها شده که ما از محصولی خوشمون اومده و بدون اینکه قیمتش رو بدونیم تصمیم گرفتیم که بخریم. درک این نکته خیلی ضروری و مهمه تا بدونیم چگونه محصولات خود را بفروشیم ؟ در این مقاله میخوایم بدونیم که چگونه محصولات خود را بفروشیم؟ تأمین غذای افراد جامعه از ارکان اساسی برنامهریزی دولتمردان است که با خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی و در پی آن امنیت غذایی میتوانند بدان دست پیدا کنند. برنج نيز گياهی يكساله است كه از نظر شرايط طبيعی درنواحی مرطوب و نسبتاً معتدل به دست می آيد. گندم گياهی يكساله است وبه دوشكل پائيزه وبهاره كشت می شود وكشت آن درهمه ی استان های كشورما رايج است. با ايجاد گلخانه می توانيم هر محصول را درهرمنطقه ی آب و هوايی و درهمه ی فصول سال كشت كنيم. حبوبات ومحصولات جاليزی بعدازغلات مهم ترين منبع غذايی حبوبات ومحصولات جاليزی هستند که تقريباً درهمه ی استا نهای كشورما كشت می شود.

یا راه های دیگه مثل کارت به کارت کردن با ذکرنام صاحب حساب (که باید به نام خود فروشنده باشه) . من قبل از اینکه بخوام محصولات خودم رو بفروشم ، مدیر و فروشنده یه شرکت تولید نرم افزاری بودم. مثلا اگر عکس کفش رو برای فروش میذارید ، باید عکسی باشه که سبکی کفش رو نشون بده. استفاده از سموم دفع آفات که از سال ۱۹۵۰ آغاز شد، به ۲٫۵ میلیون تن در سال در جهان افزایش یافتهاست، با این وجود از بین رفتن محصولات توسط آفت نسبتاً ثابت ماندهاست. عضو سروبان شوید تا به بزرگترین شبکه تامین کنندگان محصولات کشاورزی دسترسی پیدا کنید. و اما در میان مشتریان هندوانه ایرانی می توان عراق را بزرگترین و امارات را دومین و پرحاشیه ترین مشتری این محصول صادراتی آب بر به حساب آورد، چرا که عراق به تنهایی 589 هزار تن هندوانه ایرانی را به ارزش 138 میلیون دلار از تاجران ایرانی خریده است و از سوی دیگر سهم امارات پرحاشیه که بارها طی سال های اخیر علیه این محصول شایعه پراکنی کرده و محموله هایی را نیز بازگردانده، 163 هزار تن به ارزش 35 میلیون دلار است. حالا که دونستیم چگونه محصولات خود را بفروشیم ، باید راهی برای دریافت هزینه محصول از مشتری پیدا کنیم.

ولی به شرطی که به مشتری هاتون بگید که چرا باید محصول شما رو بخرند؟ این استقبال به خاطر این است که روش کشت گلخانه ای مزایای بسیاری دارد، تولید در خارج از فصل، امکان کنترل عوامل محیطی، امکان کشت هر محصول در هر منطقه آب و هوایی، کنترل آفات و بیماری ها، مصرف کمتر آب، راندمان بالای تولید، دوام محصول پس از برداشت، قیمت بالاتر محصول برای فروش در خارج از فصل و مواردی از این دست مزایای این روش کشت هستند. کشاورزان پس از برداشت، بايد محصول خود را به دست مشتری برسانند. اگر محصول شما مجازی هست که باید دانلود بشه ، استفاده از ایمیل یا تلگرام می تونه خیلی عالی باشه.

معاون بهبود تولیداتگیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسانرضوی دراینباره اظهار میکند: باتوجهبه کاهش شدید تولید گندم و جو، قیمت کاه و نهادههای دامی افزایش شدیدی یافته است که این موضوع، موجب آسیب به بخش دامپروری بهویژه دام سبک شده و تهیه نهاده را برای دامپروران مشکل کرده است. بعداز اینکه موفق شدید هزینه محصول رو دریافت کنید ، باید محصول رو به دست مشتری برسونید. از سوی دیگر بهدلیل قطعی برق، مدار آبیاری (دوره زمانی آبدهی) زمینها و باغات کشاورزی رو به افزایش است که موجب افزایش تنشو آسیب به گیاه میشود. اما از زمانی که شروع کردم محصولات خودم رو فروختم ، دیدم که فروش به این راحتی هم نیست. و می تونید با همون درگاه های پرداخت شخصی یا کارت به کارت کردن کارتون رو انجام بدید. بازاریابی در اقتصاد امروز دنیا از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است و تحقیقات و بررسی های مختلفی در حوزه بازار یابی به ویژه بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی انجام می گیرد. این کشور همچنین به ویژه در دسته آجیل مانند فندق و شاه بلوط، صادر کننده برتر در بازار جهانی است.

اتحادیه انجمنهای علوم کشاورزی مدرن سال ۱۳۹۲ با عضویت ۲۷ انجمن علمی مرتبط و با هدف تقویت نقش جامعه علمی کشور در سیاستگذاری٬ تصمیمگیری٬ نظارت و مدیریت بخش کشاورزی کشور است راه اندازی شد. «افزایش تولید داخلی نهادهها و کالاهای اساسی (به ویژه در اقلام وارداتی)، و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص. ما سعی کردهایم بهصورت تخصصی کشاورزان و باغداران استان را شناسایی کنیم و بهصورت ویژه از آنها دعوت به عمل آوریم تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند. مزایا: تنها مزیت این نوع صادرات زمانی پدید می آید که توانایی فرآوری کردن محصول در کشور وجود نداشته باشد و ما با این عمل خود، ماده اولیه را صادر و پس از طی شدن مراحل لازم بر روی آن، کالای بدست آمده را به کشور وارد کنیم. در کشور ایران، با توجه به تحریمها و اهمیت اقتصاد مقاومتی توجه به بیش از پیش مهم بوده است.

گاهی لازمه که شما یه بازاریابی، یه تبلیغات یا حتی مذاکره رو پیش ببری تا بتونی به مرحله فروش برسی. بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی عموماً در بر گیرنده تحرکاتی است که از دیدگاه کشاورز در زمان تصمیم گیری برای تولید و فرآوری محصولات کشاورزی آغاز می شود. که این مرحله از قبل از کاشت یعنی گزینش نوع کشت ، تعیین بذر ، تا زمان کشت ، زمان چیدن ، چگونگی نگهداری و عرضه محصول به بازار و فروش را شامل می شود . این تغییرات مکانی – زمانی معیاری را برای درک تنوع رخ داده در طول مدت زمان فراهم می کند.