اخبار

جلسه صنعت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی با موضوع صادرات برگزار شد

جلسه صنعت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی با موضوع صادرات برگزار شد

نشست «تفکر مشترک در صنعت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی» با محوریت صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور با حضور دبیر اقتصاد دانش بنیان در ستاد صنعت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته صنعتی و مسئولان فدراسیون برگزار شد. صنایع ماشین آلات و تجهیزات ایران و انجمن ها و سازمان های مرتبط.

به گزارش اسنامحمدمهدی هادوی دبیر ستاد ساخت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته صنعتی در این نشست به بیان حمایت ها و تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه در موضوع صادرات، از مهمترین آنها پرداخت. از جمله مهمترین مشکلاتی که واحدهای داخلی با آن مواجه هستند کیفیت و قیمت است و به تولید داخلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد استفاده از ماشین آلات خارجی برای تولید کالا و محصولات نهایی هستیم. کیفیت و قیمت قابل قبول یکی از راه های اثبات اینکه کیفیت کار تولیدی در حد محصولات معروف و معتبر خارج از کشور است، حضور در بازارهای جهانی است و از این نظر صادرات نقش بسیار مهم و موثری دارد.

در ادامه، اعضای حاضر در خصوص موانع صادرات و راهکارهای رفع این موانع به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برگزاری نمایشگاه تخصصی ماشین آلات، برگزاری دوره های مرتبط با صادرات، حضور نمایندگان انجمن ها و فدراسیون های تخصصی در جلسات سازمان توسعه تجارت با سایر کشورها، امکان کمک به ترخیص غرفه های نمایشگاهی، ارائه تسهیلات برای ارسال ماشین آلات به نمایشگاه های خارج از کشور و برقراری ارتباط مستقیم با مشاوران بازرگانی از جمله موضوعات گزارش شده توسط مسئولان فدراسیون ماشین آلات و انجمن های مرتبط بود.

در این جلسه رئیس دفتر محصولات دانش و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت توضیحاتی را در خصوص انواع حمایت های سازمان توسعه تجارت در زمینه صادرات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ارائه کرد. استفاده از توان مشاوران بازرگانی در شناسایی فرصت های صادراتی و بازارهای هدف، حضور در نمایشگاه های بین المللی برگزار شده در داخل یا خارج از کشور، نقش مراکز تجاری فعال در کشورهای هدف و دعوت از مهمانان مورد نظر از سایر کشورها برای بازدید از غرفه محصولات ایرانی از جمله مواردی است که مسائلی که این مسئول عنوان کرده است.

مدیرکل دفتر آمریکا و اروپا سازمان توسعه تجارت به تشریح بازارهای آمریکای جنوبی و اروپا پرداخت و افزود: سازمان توسعه تجارت ابزارهای مختلفی برای توسعه صادرات دارد. یکی از این ابزارها، قراردادهای تجاری با کشورهای هدف یا معاهدات است. این توافقنامه ها به یک برنامه اجرایی تبدیل می شود و بنابراین می توان از این ظرفیت حداکثر بهره برداری را کرد.

وی به برگزاری نمایشگاه «ایران اکسپو» و مذاکرات ستاد ماشین آلات با دفاتر آمریکا و اروپا سازمان توسعه تجارت اشاره کرد و خواستار حضور پررنگ صنعت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در این رویداد مهم شد. این نمایشگاه می تواند بستر مناسبی برای برند ماشین آلات ایرانی ایجاد کند.

به گزارش معاونت علمی ریاست جمهوری، در پایان این نشست به منظور پیشبرد اهداف مورد نظر در این صنعت، برنامه ریزی و تقسیم کار بین حاضرین صورت گرفت و هر سازمان موظف به پیگیری شد. از بعضی چیزها

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1402120503063/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA