اخبار

حمایت از کشت قراردادی برنج با تامین بیش از 16 هزار تن انواع کودهای کشاورزی و نهاده های مورد نیاز

سموم ممکن است به محصولات زراعی و دامی آسیب برسانند و بهره وری مزرعه را کاهش دهند. متداول ترین نوع از انواع سموم و کودهای کشاورزی، حشره کش ها نام دارند. این روش به عنوان یکی از غیر اصولی ترین روش های آبیاری زمین کشاورزی در نظر گرفته می شود چرا که تنها چیزی حدود20 الی 25 درصد از آب صرف گیاهان شده و مت بقی یا تبخیر شده و یا توسط خاک جذب می شوند.

این در حالی است که نایلون UV دار تشعشعات مضر خورشید را فیلتراسیون و جذب کرده و و مانع رسیدن آن به گیاهان می شود که در نتیجه رشد و راندمان گیاهان بیشتر و محصولات با کیفیت تری تولید می شود. این افزودنی در کنار محافظت از گیاهان در برابر نور مستقیم آفتاب، طور عمر پلاستیک در برابر نور خورشید را نیز افزایش می‌ دهد و باعث می شود تا سال ها بتوانید از نایلون خریداری شده استفاده نمایید. می توان چنین نتیجه گرفت که به کار بردن نایلون های یووی دار در امور کشت و زرع، منجر به افزایش کیفیت محصولات تولیدی و کاهش هزینه های تولید خواهد شد. به هر ماده‌ی آلی یا معدنی، طبیعی یا مصنوعی گفته می‌شود که یک یا چند عنصر شیمیایی مورد نیاز برای رشد گیاه را تامین می‌کنند.

استفاده از هر کودی باید در زمان مناسب و با در نظر گرفتن نیاز گیاه انجام شود در غیر این صورت برای گیاه ایجاد ضرر خواهد کرد. براساس تحقیقات انجام شده تلفیق کودهای شیمیایی با کودهای آلی و بیولوژیک نتایج مطلوبی درافزایش عملکرد محصول دارد. کودهای شیمیایی نقش مهمی در افزایش تولید محصولات زراعی دارند. مواد مغذی اصلی موجود در کودهای معدنی شامل نیتروژن، فسفر و پتاسیم است.

بذر مینا چمنی

این بدان علت است که ریشه گیاهان برای رشد و نمو اکسیژن مصرف کرده و دی اکسید کربن پس می‌دهند. همان طور که از اسم این روش معلوم است، با استفاده از لوله هایی که در لایه زیرین خاک جایگذاری می شود، آب را به طور مستقیم به ریشه می رسانند. روش آبیاری زیرسطحی شاید در ابتدا نیاز به سرمایه اولیه زیادی داشته باشد اما هزینه نگهداری آن پایین است. در این این روش احتمال شوری خاک agriculture-na.ir وجود دارد و همین مسئله موجب از بین رفتن کیفیت خاک می شود. پایگاه مرجع کشاورزی ایران، یکی از پایگاههای زیر مجموعه سیویلیکا می باشد و عنوان مرجع کلیه مقالات، کنفرانسها و مجلات تخصصی حوزه صنعت کشاورزی کشور فعالیت می نماید. در این پایگاه می توانید رصد لحظه ای آخرین مقالات تخصصی منتشر شده در حوزه های مختلف کشاورزی را مشاهده نمایید و روند تحقیقات سالانه را بررسی کنید.

البته کاربردهای این محصول فقط به حوزه کشاورزی مربوط نمی شود. در استخرها برای جلوگیری از نفوذ آب، در انبارها و دامپروری ها برای ثابت ماندن دمای محیط و در صنعت ساختمان سازی در بخش های مختلف ساخت و ساز از نایلون عریض استفاده می شود. هر کس با توجه به نیاز خود می تواند از بین انواع مختلف نایلون که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، نایلون کشاورزی مناسب خود را انتخاب کند. طرح مذکور در صورت پذیرفته شدن از سازمان جهاد کشاورزی به سرپرستی بانک عامل ارسال می‌شود. نهایتا مبلغ پرداختی وام توسط کارشناسان بانک و سازمان جهاد کشاورزی تصویب می‌شود و یک قرارداد اجرا بین متقاضی و شرکت مجری با حضور نماینده شرکت مشاور و نماینده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان منعقد خواهد شد.

کودهای شیمیایی (کود مصنوعی)

معمولاً برای اصلاح و تقویت این خاک از کود دامی، خاک برگ، پرلیت یا کمپوست استفاده می شود. گسترش روش های آبیاری باعث شده است که اکوسیستم‌ های بیابانی مانند اردن و اسرائیل کشاورزی را برای تامین افزایش تقاضای غذا بدون وابستگی به باران گسترش دهند. آبیاری، به طور پیش فرض و در بسیاری از موارد، زمانی استفاده می شود که میزان بارندگی کافی نباشد. با این حال، می توان آن را در هر زمانی اعمال کرد، حتی اگر بارندگی کافی برای افزایش بهره وری محصول وجود داشته باشد. از نظر راندمان، آبیاری مکانیزه کارآمدتر از آبیاری غرقابی و قابل مقایسه با آبیاری قطره ای است. با این حال، سنتر پیوت ها برای نصب در زمین های بزرگ هزینه کمتری دارند و اغلب در یک یا دو روز نصب می شوند.

آغاز واردات برنج از اول آذر/ دبیر انجمن واردکنندگان: قیمت کاهش می‌یابد