اخبار

حمایت از کشت قراردادی برنج با تامین بیش از 16 هزار تن انواع کودهای کشاورزی و سایر نهاده های مورد نیاز

در واقع بافت خاک شاخصی برای تعیین محتوای نسبی ذرات معدنی تشکیل دهنده خاک می باشد. بافت خاک بر سهولت استفاده از خاک تأثیر می‌گذارد و به مواردی شامل توزیع اندازه ذرات، شکل ذرات، دانه‌بندی ذرات بستگی دارد. هنگامی‌که طبقه‌بندی بافت خاک مدنظر قرار گیرد، ما تنها به توزیع اندازه ذرات آن توجه می‌کنیم. برخی ابزار‌های دستی کشاورزی به اصطلاح ابزار دست کشاورزان هستند که هر کشاورز روزانه با آن‌ها سر و کار دارد، از جمله آن‌ها می‌توان به بیل، داس، فرغون و … اشاره کرد. سمپاشی یکی از مهم‌ترین مراحل کشاورزی است که برای محافظت از محصول انجام می‌گیرد و همچنین در خصوص برخی از محصولات، سمپاشی در چندین مرحله انجام می‌گیرد چراکه برخی از محصولات حساس هستند.

سمپاش دو لیتری رونیکس مدل RH-6001

سمپاش‌ها ابعاد و انداز‌ه‌های مختلفی دارند از دستی و کوله پشتی گرفته تا ابعاد بسیار بزرگ که به صورت هوایی انجام می‌گیرد. هر کشاورز بسته به مساحت زمینی که دارد انتخاب می‌کند که از چه نوع سمپاشی استفاده کند. سلام من در روستای نزدیک ابیک قزوین یک باغ 2500 متری دارم که میخواهم گل خانه بزنم 2000 متر قابل زدن گلخانه هست .

آبیاری سیلابی

درجه هوای آن بستگی به اندازه ذرات دارد که در اندازه های مختلف متفاوت است.برای حفظ رطوبت این نوع Soil از فرایند مالچ پاشی کمک می گیرند. همچنین آن را با مواد و کود های آلی بهبود می دهند تا از نظر مواد مغذی تا حدودی تامین شود. سبزیجات ریشه ای مانند شلغم، هویج وحشی، درختانی مانند انار، انجیر ، و گیاهانی مانند آویشن، شبدر و… در این نوع خاک به خوبی رشد می یابند. حتی با این که انواع کشاورزی متمرکز مدرن و پیشرفته به افزایش تولید محصولات و حیوانات کمک می کنند اما منجر به اثرات قابل توجهی بر روی محیط زیست طبیعی می شوند. تنها فایده ی کشاورزی متمرکز این است که هزینه ی سبزیجات سبز و هم چنین شیر و محصولات گوشتی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و این امر به کسانی که از عهده ی پرداخت محصولات غذایی گران بر نمی آیند، کمک می کند. روش های آبیاری دست در دست هم با پیشرفت کشاورزی و تمدن بشری توسعه یافتند.

بذر مارچوبه

به فرآیند کنترل شده ای که با استفاده از آن مقدار آبی که به گیاهان داده می شود، آبیاری زمین کشاورزی گفته می شود. استفاده از یک سیستم بهینه شده زمانی اهمیت پیدا می کند که در دوره خشک سالی و یا کمبود بارش باران قرار داشته باشیم. از طرف دیگر استفاده از روش های مدرن و agriculture-na.ir جدید به شما این اطمینان خاطر را می دهد که خاک خود را در طول زمان با کیفیت بهتری نگهداری کنید. انواع کود در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر دام برای زمین کشاورزی و باغ مزایای خاص خود را دارند. این کودها می‌توانند عناصر مورد نیاز گیاهان را به آنها برسانند.

در واقع این وسیله با هدف تبدیل آب به قطرات کوچک، آنرا از سیستم کانال ها پمپاژ می کند و به اطراف می پاشد. لازم به ذکر است که این وسیله با اتصال به تراکتور و به کمک دندانه ها و قاب فلزی یا چوبی اش، توده های خاک و کلوخ ها را خرد و نرم می کند. از این ابزار مدل های متنوعی نظیر تیغه ای، دیسک، صفحه ای یا زیرخاکی ارائه شده است. از جمله اجزای آن می توان به تیغه، صفحه، مانسرا، سکان و غیره اشاره کرد. شن کش های سنتی که به صورت دستی استفاده می شدند و یا توسط حیوانات کشیده می شدند، ارتقا یافته اند و در حال حاضر این ابزارها روی تراکتورها سوار شده اند.