حمل و نقل دریایی انواع و مزایای حمل دریایی بانی راه توس | transemartlogistics
حمل و نقل دریایی انواع و مزایای حمل دریایی بانی راه توس | transemartlogistics
بخش عمده ی حمل و نقل دریایی از طریق کشتی های کانتینری انجام میشود.این کشتی ها به صورت خودکار با جرثقیل های عظیم الجثه ی دروازه ای بارگیری و تخلیه میشوند. در کل میتوان از حمل و نقل دریایی به عنوان بهترین انتخاب برای حمل کالاهای سنگین و حجیم با قیمتی ارزان و با کمترین خسارت و آسیب دیدگی استفاده کرد. باتوجه به اینکه تمامی اجناس با کانتینرهای مخصوص و همچنین بسته بندی های اصولی انجام می شود از انواع خسارات در امان است. در حال حاضر بیش از 90 درصد جابهجایی کالاها در دنیا با استفاده از روش حمل و نقل دریایی انجام میشود.
مزیت ویژه این روش نسبت به باقی روش های حمل و نقل این است که ارسال مقدار زیادی از حجم و جرم کالا با قیمت مناسب انجام میشود.در عین حال امنیت بالای این روش برای آن آپشن محسوب می شود. حمل و نقل دریایی یکی از مهمترین اشکال حمل و نقل در سراسر جهان است. قرن هاست که این روش به انسان در رساندن محمولات خود به سایر نقاط جهان کمک کرده است. شاید تنها عیب حمل و نقل آبی طولانی بودن زمان رسیدن کالا به مقصد در مقایسه با روش های دیگر (زمینی، هوایی) باشد.
حمل بار به ایرلند
دسته بندی اصولی اجناس در کشتی ، باعث میشود تا افراد با خیالی آسوده و دور از اضطراب کالاهای خود را از این طریق انتقال دهند و با دیگر کالاها اشتباه گرفته نشوند. از سمت دیگر بارگیری و تخلیه بار در مبدا و مقصد هردو بسیار راحت و در کمترین زمان ممکن صورت میگیرد. شرکتهای بیمه با توجه به دلیل و نحوه از بین رفتن کالا، میزان متفاوتی خسارت با صاحبان آن پرداخت میکنند. زمانی که تعهد فروشنده، رساندن کالاها روی اسکله یا کنار کشتی است. پس از این که فروشنده کالاها را به بندر و اسکله رساند دیگر مسئولیتی در قبال کالا ندارد و تمام مسئولیتها از آنجا به بعد، بر عهده خریدار است.
مفهوم بندرخشک با نگاهی ویژه به نیازمندیهای ایجاد آن درکشور ایران
اما این تعریف بدون اشاره به نقش واهمیت کانتینر (بارگنج) ها کامل نخواهد بود. بنابراین «حمل بین الوجهی» معمولاً مبین حمل هماهنگ شده محمولات با استفاده بیش از یک شیوه حمل بابهره گیری از کانتینرهایی است که در آن شیوه های حمل قابلیت برنامه ریزی شدن از قبل را دارند. به انتقال کالاها و محموله ها از طریق اقیانوس ها از یک قاره به قاره دیگر در مسافت طولانی و با استفاده از کشتی های بزرگ، حمل و نقل اعماق دریا گفته می شود. برای حمل و جابجایی کالاهایی مانند آهن، روغن، سیمان و کود از این نوع حمل استفاده می گردد. حمل و نقل دریایی مستلزم آن است که صاحبان تجارت، کشتی متناسب با بار خود را به درستی انتخاب کنند.
روش حمل گروپاژ
نقطه قوت بندر چابهار این است که به آب های آزاد دسترسی دارد و بسیاری از کشورهای همسایه ، واردات و صادرات خود را از طریق این بندر انجام می دهند و این امر است که برای کشور ، موجب درآمدزایی فراوان میشود. چرا که بندر انزلی ، مشهورترین بندر شمال ایران می باشد و از مهمترین بنادر استان گیلان است.علت مشهور بودن این بندر ، این است که از چهار طرف خود ، مرزهای مشترکی با روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان دارد. به همین دلیل با وجود اینکه ساحل دریای خزر ، بنادر زیادی را شامل می شود اما بندر انزلی از مهم ترین و شلوغ ترین آن ها میباشد. آن هم این است که حمل بار از طریق جاده ای و یا هوایی ، در کم ترین زمان ممکن صورت میگیرد اما در روش دریایی به این صورت نیست و این روش مدت زمان نسبتا بیشتری را شامل http://www. transemartlogistics.com میشود. به طور کلی به جابهجایی با شناورها از روی اقیانوس، دریا،دریاچه،کانال ها،رودخانه را حمل و نقل دریایی میگویند.
- بر این اساس ، کشتی های باربری به چند دسته ی عمده تقسیم میشوند که در ادامه در مورد هر یک توضیحی به اختصار داده میشود.
- از بین رفتن فرضی کالا به معنی تغییر ماهیت کالاست که باعث میشود بخشی یا تمام ارزش آن از دست برود.
- حمل و نقل گروپاژ مقرون به صرفه است و دارای اتلافی وقت نمیباشد.
- 3)مزیت سوم حمل دریایی ثبات و تشابه نسبی در کرایه های مربوطه است.