اخبار

– خانه هوشمند آسانه ارائه راه کارهای هوشمند سازی با محصولات آسانه

امنیت یکی از مهم ترین شاخص های هوشمند سازی است که خوشبختانه در پروتکل KNX در عالی ترین سطح ممکن به انجام می رسد. امنیت KNX در هوشمند سازی ساختمان یکی از نقاط قوت این پروتکل است و می تواند به بهترین شکل آن را اجرایی کند. این پروتکل به حرفه ای ترین شکل از پس رمزگذاری داده ها در ساختمان هوشمند برمی آید و این سیستم را به یکی از محبوب ترین ها در زمینه امنیت بدل ساخته است. در سیستم‌های امنیتی مربوط به خانه‌های هوشمند یک سری موارد همچون نمایش تصویر از راه دور و همچنین اعلام هشدار‌های مربوطه، دزدگیر، قفل هوشمند در و سایر موارد این چنینی جزء ضروریات می‌باشند و حتماً باید حضور داشته باشند.

تمامی این فرایند برای سیستم گرمایشی مثل پکیج و فن کوئل هم قابل اجرا می باشد. تمام این قابلیت ها به اضافه قابلیت های فراوان دیگر به راحتی در خانه هوشمند قابل دسترس است. با توجه به تفاوت روش کنترل تجهیزات مختلف، هرکدام از امکانات بالا به کمک تجهیزات مشخصی ارائه می شود. بنابراین جهت بهره مندی از هر قابلیت، نیاز به نصب و راه اندازی تجهیزات مرتبط با آن را دارید. اتوماسیون کردن خانه علاوه بر اینکه زندگی را برای شما راحت تر می‌کند، با هزینه کمی ارزش خانه یا ویلای شما را بسیار بالا می‌برد. ترموستات هوشمند، ترموستاتی است که می‌توانید از هر جایی که هستید آن را تغییر دهید.

حالا ۲۲ سال از ساخت فیلم «خانه هوشمند»‌ می‌گذرد و تکنولوژی‌هایی چون روشنایی هوشمند، تنظیم دمای هوشمند، قفل هوشمند و جاروبرقی رباتیک آن‌قدر رایج است که دیگر هیچ چشمی از دیدن آن‌ها از تعجب گرد آکو نمی‌شود. نمایشگرهای تلویزیون کل دیوار را می‌پوشانند، هوش مصنوعی در قالب گوشی هوشمند در جیب بسیاری از افراد است و دستگاه‌های متصل به اینترنت جای ما ساعت بیداری تنظیم می‌کنند، پیام می‌فرستند، تماس می‌گیرند و موسیقی پخش می‌کنند. حسگرهای سلامتی مراقب سلامت ما هستند و واقعیت مجازی و افزوده، دنیای تخیلات را به زندگی واقعی ما پیوند داده‌اند. سوییچ ها و دیمرهای هوشمند ابزارهایی هستند که به خانه اضافه می شوند تا روشنایی های خانه را وارد سیستم هوشمند کنند. بخصوص که طبق آمار ۳۰ درصد از مصرف برق کشورمان مربوط به بخش روشنایی است. با روشنایی هوشمند می توانید برنامه های از پیش تعیین شده زیادی را در خانه فعال کنید.

  • سیستم کنترل معمولا تعیین‌کننده‌ی برند محصولاتی است که قرار است به شبکه هوشمند متصل شوند و با سیستم و یکدیگر در ارتباط باشند؛ به همین خاطر انتخاب این سیستم برای خانه هوشمند در اولویت است.
  • بدون آنکه از جایتان تکان بخورید، پرده ها را کنار بزنید، پنجره ها را باز کنید و عشق را به خانه بیاورید.
  • همچنین به وسیله اتوماسیون نویسی و دانش خودکارسازی اتفاقات میتوان دخالت فردی را در انجام امور روزانه به حداقل رسانید.

از کنترل سیستم های روشنایی گرفته تا کنترل تجهیزات الکتریکی، سیستم سرمایش و گرمایش، کنترل درهای ورودی و … . نیاز کاربر، ملاحظات اقتصادی و همچنین زیرساخت پروژه تعیین کننده امکاناتی است که در یک پروژه قابل ارائه هستند. همچنین برند تجهیزات انتخاب شده برای هوشمندسازی نیز نقش تعیین کننده ای در امکانات پروژه ایفا می کند. یک ساختمان هوشمند، به وسیله اتوماسیون کارهای بسیاری را برای کاربران آن انجام می دهد. ساختمان های هوشمند تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت زندگی دارند همچنین باعث بالا رفتن کنترل کاربران روی تمامی اجزای ساختمان خواهند شد.

با تشخیص ورود غیر مجاز به محیط، سناریوی امنیتی توسط دستگاه کنترل مرکزی اجرا می شود. با اجرای این سناریو و بسته به میزان تجهیزات استفاده شده در خانه هوشمند اتفاقات متفاوتی می تواند به وقوع بپیوندد. شرکت های هوشمند سازی مانند تپ لایف این امکان را در یک اپلیکیشن تماماً فارسی و یکپارچه ارائه می‌دهد. در نتیجه نیازی نیست برای هر یک از بخش‌ها یک برنامه در تلفن همراه خود داشته باشید. ما در شرکت خانه های هوشمند تمامی ساختمان ها را فارغ از نوع کاربری، اندازه و سال ساخت آن ها هوشمند می کنیم. بخش راهکارهای سازمانی خانه های هوشمند سناریوهای ویژه ای برای هوشمند سازی انواع ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و کافی شاپ ها و… با کاربری های متفاوت را ارائه می دهد.

اهرم شیر گاز هوشمند

مالتی مدیا از بخش‌های حیاتی خانه هوشمند به شمار نمی‌رود اما حضور آن برای جنبه‌هایی مانند سرگرمی بسیار لازم بوده و توصیه می‌شود که حتماً از بهترین کیفیت این سیستم در فرایند هوشمندسازی خانه خود استفاده کنید. انتخاب یک ماژول صوتی مناسب به شدت حائز اهمیت است چرا که یکی از پر مصرف‌ترین موارد هر خانه هوشمند‌ای سیستم صوتی آن می‌باشد و به هیچ عنوان نباید از دستگاه‌های نامناسب یا ضعیف در چنین سیستم مهمی استفاده. امروزه همه بخش های مختلف زندگی ما تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته و بدیهی است که محل سکونت به عنوان یکی از مکان هایی که زمان زیادی را در آن سپری می کنیم، از این قاعده مستثنی نخواهد بود. هوشمند سازی خانه ها، مدتی است که بسیار مرسوم شده و قطعا رفاه و راحتی فراوانی را به دنبال خواهد داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دلیل اینکه هوشمند سازی خانه ها تا این حد مورد توجه واقع شده است، چیست؟ در پاسخ می توان به دلایل زیر اشاره کرد.

سیستم خانه هوشمند قابلیت تعریف سناریوهای مختلف را به کاربر ارائه می کند. قیمت نودهای مشابه در سیستم های مبتنی بر کنترل کننده مرکزی ارزانتر از نودهای مستقل است. در عوض هزینه خرید کنترل کننده مرکزی نیز به هزینه خانه هوشمند افزوده می شود. در صورت استفاده از شیر برقی هوشمند به راحتی از هرکجای دنیا قادر خواهید بود شیر اصلی گاز و آب را بسته یا باز کنید. علاوه بر این از هر کجای دنیا قادر خواهید بود سیستم آبیاری باغچه را فعال و باغچه را آبیاری کنید. تولیدکنندگان مختلف جهت کنترل شیر برقی هوشمند، تجهیزات متفاوتی دارند.

امنیت هوشمند

– خانه هوشمند آسانه ارائه راه کارهای هوشمند سازی با محصولات آسانه