اخبار

خاک مناسب کشاورزی تقویت خاک گلدان نسبت خاک گلدان خاک مناسب | agriculture-na

بنابراين تعريف خاك از نظرمهندسي راه و ساختمان با تعريف متخصصين كشاورزي متفاوت است. از نظر كشاورزي، خاك به مجموعه فعالي گفته مي شود كه در سطح زمين، از اثر مشترك آب و هوا و موجودات زنده (گياهان و جانوران) برسن گها، در طول زمان و پس از تكامل تدريجي به وجود مي آيد. مجموع افق هاي خاك را نيمرخ خاك يا پروفيل خاك مي گويند.اگر گودالي به ابعاد ۵/ ۱×۲×۱ متر در خاك حفر كنيم و مقطع قايم آن را مورد بررسي قراردهيم، افق ها را مشاهده خواهيم كرد. ظرفیت تبادل کاتیونی مواد آلی با تغییرات اسيديته (pH خاک تغییر می کند و در pH تقریبا 100 تا 400 سانتی مول (+) در کیلوگرم می باشد و به طور میانگین حدود 150 سانتی مول (+) در کیلوگرم است. بنابر این مواد آلی، ترکیبات بسیار با ارزشی در خاک هستند.

  • بدنه این نوع گلدان های پارچه ای اجاره ی عبور و مرور اکسیژن را در تمامی بخش های خاک می دهد و این امر موجب می گردد ریشه ها در بهترین حالت تنفسی خود قرار بگیرند و در نهایت کل گیاه روند رویشی مطلوبی داشته باشد.
  • به دلیل اینکه توانایی لازم برای حفظ رطوبت و مواد مغذی را در درون خود دارد و تعادلی از هر سه نوع مواد خاک یعنی ماسه ، رس و سیلت را دارا است.
  • با شماره های درج شده در بخش تماس با ما سایت ارتباط حاصل نمایید.

این خاک را توده متراکم قهوه‌ ای تا سیاه ‌رنگ خزه‌ ها و گیاهانی که بطور ناقص تجزیه شده‌اند تشکیل می دهند. به عبارتی این خاک متشکل است از نوعی خزه که در مرحله ای از چرخه عمر خود به خاک تبدیل شده است. کاهو، توت فرنگی، فلفل، ذرت، کدو، کدو سبز، سبزیجات، گوجه فرنگی و چغندرقند اکثرا در خاک های شنی کشت می شود. شناخت انواع خاک بسیار مهم است زیرا گیاه به اصطلاح غذای خود را از خاک دریافت می کند. جذب سدیم و مشکلات سدیم ناشی از آن، معمولا با نسبت جذب سديم تعریف می شود، زیرا غلظت كل نمک به علاوه نسبت جذب سديم ، در تعیین پاسخ محصول به اسدیم بسیار موثر هستند.

http://3darchitecture.ir

خاک های با عمق حداقل 2 متر، بافت یکنواخت و زهکشی خوب در لایه های تحتانی، عمق آب زیرزمینی پایین تر از 150سانتی متر در تمام طول سال، مناسب ترین خاکها برای کشت مرکبات هستند. بیشترین ریشه های مرکبات در عمق سانتی متری تجمع می یابند. پژوهش های انجام شده در خاک های عمیق سنگریزه دار نشان داده است که در خاک های مجله خبری کشاورزی با بیشتر از 15درصد سنگریزه، عملکرد مرکبات کمتر از 50درصد خاکهای بدون سنگریزه با عمق یکسان می باشد . به هر حال، اگر نوسان سطح آب زیرزمینی وجود داشته باشد و در برخی مواقع از سال تا عمق 60تا 90سانتی متری از سطح خاک بالا بیاید و برای مدتی در این عمق بماند، باغ های مرکبات مناسبی در آن منطقه حاصل نخواهند شد .

تقویت خاک گلدان

در آخر نیز شما را با نحوه تماس با بهترین متخصصین برای تفسین نتیایج آزمایش خاک آشنا می کند. برای کاشت و برداشت محصولات مرغوب و با کیفیت به عواملی چون خاک کشاورزی مناسب، نور کافی خورشید، دما و رطوبت نیاز است. برای اینکه در انتخاب یک خاک مناسب برای کشت محصولات خود موفق باشید باید با خواص فیزیکی انواع خاک آشنا شوید. خاک های کشاورزی در نهایت تعیین کننده میزان بهره وری در واحد سطح و کیفیت محصولات می باشند. یک خاک غنی از مواد و عناصر غذایی میتواند شما را تبدیل به یک کشاورز نمونه کند که بیشترین برداشت و بهترین محصول را روانه بازار می کند. بهترین راه آزمایش نمودن خاک و سپس مشورت با یک کارشناس خاک شناسی و گیاه شناسی می باشد تا با در نظر گرفتن کمبودهای خاک بهترین کود را معرفی نموده و خاک شما را متعادل سازد.

مواد آلی

به هرحال هرچند مدتهاست کمبود منابع آبی یکی از چالش های افزایش تولید کشاورزی در ایران به شمار می روند تحقیق ما نشان می دهد محدودیت های دیگر از لحاظ مطلوبیت زمین نیز وجود دارد. بهترین زمان نمونه گیری زمانی است که فاصله قابل توجهی با آخرید کوددهی شما داشته باشد. چرا گیاهان به آب احتیاج دارند پرورش گیاهان و سبزیجات با کود ارگانیک و کود هیومیک… تغییر شدید pH خاک کشاورزی می‌تواند موجب بروز اتفاقات زیر در خاک یا گیاهان شود.

عناصر غذایی