اخبار

خاک مناسب کشاورزی :: داروخانه گیاهپزشکی باغبان | agriculture-na

خاک های شنی برای بوته ها و پیازهایی مانند لاله ها ، گل مینای درختی، گل های رز، گیاه گل ختمی، سبزیجات ریشه ای مانند هویج، جعفری و سیب زمینی مناسب هستند. به طور كلي خاك محل استقرار و منبع تأمين آب و مواد غذايي براي گياهان است. علاوه بر آن اكسيژن لازم براي گياه به وسيله خلل و فرج خاك به گياه مي رسد و گاز دي اكسيدكربن زائد به وسيله ي اين حفرات از خاك خارج ميگردد. شرایط، معمولا ریشه های بیشتر ارقام مرکبات، خپل و کوتاه شده و رشد آنها به شدت کاهش می یادث.

سبد محصولات

با داشتن نماد اعتماد الکترونیک می توانید با خیال خرید خود را از ما انجام دهید. اندازه ذرات پرلیت بین 1 الی 4 میلیمتر است و بسته به نوع مصرف و نوع قلمه می توان برای تکثیر از پرلیت ریز و یا درشت استفاده کرد. پرلیت سبک ، از نظر فیزیکی با ثبات و از نظر شیمیایی خنثی است. پرلیت نوعی شن سیلیسی با منشا آتشفشانی که حاوی آب هیدراته در ساختمان آن می باشد. هنگامی که این سنگ خورد شده و حرارت داده شود مقدار آبی اندکی که در آن وجود دارد تبخیر شده و حدود 20 برابر حجم اصلی خود متورم می شود. با تورم پرلیت تولید دانه های سفید و سبک حاوی 75 درصد سیلیس می کند.

ضدعفونی کننده میوه و سبزی پراکسیدین-RTU

به عبارتی دیگر خاک شور دارای مقدار هدایت الکتریکی عصاره اشباع بیشتر از ۴ دسی زیمنس بر متر می باشد. به طور معمول برای اندازه گیری میزان شوری خاک از هدایت الکتریکی استفاده می شود. فشارهای زیست محیطی احتمال گسترش زمین های کشاورزی را می کاهند. ایران به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون تنوع زیستی باید به اهداف تنوع زیستی آیچای پایبند باشد. براساس یکی از این اهداف ایران باید تا 2020 میلادی مساحت زمین های محافظت شده خود را به 17 درصد برساند. این رقم تقریبا دوبرابر منطقه حفاظت شده فعلی در کشور است.

  • در یک خاک معمولی حدود ۴۵ درصد حجم خاک را مواد معدنی تشکیل می دهد.
  • یک خاک غنی از مواد و عناصر غذایی میتواند شما را تبدیل به یک کشاورز نمونه کند که بیشترین برداشت و بهترین محصول را روانه بازار می کند.
  • نفوذپذیری ریشه در این خاک ها زیاد است، اما از نظر مواد تغذیه فقیر می باشند.
  • به خاطر وجود میزان بالای شن تخلخل این نوع از خاک نیز مناسب کشاورزی است.
  • این نوع خاک بهتر از خاک ماسه ای و شنی آب را نگه می دارد.

به طور معمول رشد ریشه مرکبات در چند سانتی متری بالای سطح ایستایی (آب زیرزمینی) متوقف می شود که به علت فقدان اکسیژن و حضور پاتوژنهای ریشه در وضعیت اشباع خواهد بود. در یک خاک خوب، بدون هیچ لایه فشرده ای، بیشتر ریشه های تغذیه کننده در عمق حدود70 مجله خبری کشاورزی سانتی متری لایه سطحی خاک توزیع می شوند. اندازه درختان مرکبات به پایین ترین عمقی که ریشه های ریز در آن می توانند رشد کننده بستگی دارد. رشد ریشه های ریز معمولا در لایه های با 50درصد یا بیشتر سنگریزه یا لایه های با فشردگی زیاد، محدود می شود.

http://3darchitecture.ir

توزیع دوباره زمین های قابل کشت از زمین های بی کیفیت به نوع مطلوب تر، به طور حتم میزان محصولات کشاورزی رابهبود می بخشد. طبق نتیجه یک تحقیق جهانی موخر در این زمینه، با فراهم کردن دوباره شرایط محیطی مناسب برای زمین های کشاورزی، تولید زیست توده جهانی حتی بدون گسترش زمین، 30 درصد رشد می کند. فرسایش و شوری خاک را میتوان دو معضل بزرگ خاک های کشاورزی دانست. فرسایش در اثر عدم کنترل اسیدیته و همچنین رطوبت زیاد یا خشکی زیاد اتفاق می افتد. همچنین روش های غلط آبیاری و عدم استفاده از سایبان نیز میتواند سبب پوسیدگی خاک و فرسایش شود.

انواع خاک؟