اخبار

خاک مناسب کشاورزی چیست؟ انواع خاک کشاورزی- مواد تشکیل دهنده خاک- راگا تجارت | agriculture-na

مدیریت آبیاری و تغذیه درختان مرکبات در بافت های با کلاس مختلف، متفاوت است و معمولا در کلاس های بافت درشت به مدیریت آبیاری و تغذیه فشرده تری نیاز است. بافت خاک بر میزان نگهداری آب در خاک (بعد از زهکشی تقلی) و سرعت تخلیه آب از خاک تاثیر زیادی دارد. برای مثال، بیشتر خاکهای مرکبات که دارای مقدار زیادی شن در منطقه ریشه هستند به علت ظرفیت نگهداری پایین به مدیریت آبیاری فشرده تری نیاز دارند حجم زیاد آب مصرفی در هر آبیاری در یک زمان می تواند موجب آبشویی شدید عناصر غذایی شود. اگر بخواهیم بیس خاک کشت را معرفی کنیم، پیت ماس یکی از موارد قابل توجه است. در واقع میزان پیت ماس که در خاک استفاده می شود می بایست به نسبت دو ماده دیگر غالب باشد.

افزایش مواد مغذی خاک

بتدریج که خاک آب خود را توسط تبخیر ، جذب گیاهی و یا نفوذ به اعماق زمین از دست می دهد مقدار بیشتری از خلل و فرج خاک با هوا پر می شود. اندازه خلل و فرج یک خاک یکسان نبوده برخی بزرگتر و بعضی ریزترند. وقتی که خاک رطوبت خود را از دست می دهد ابتدا خلل و فرج بزرگ و سپس خلل و فرج متوسط و ریز از هوا پر می شود. کاشت درختان و محصولات کشاورزی در روزهای پایانی فصل زمستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نکته بسیار مهم و اساسی برای کاشت درختان و محصولات زراعی توجه به نوع خاک و انتخاب خاک مناسب می باشد. یک خاک مناسب باید ترکیبی از این سه ماده یعنی پیت ماس ، پرلیت و کوکوپیت باشد. که اگر شما این سه ماده را به خاک خود اضافه نمایید خاک مزرعه شما، یک خاک مناسب برای کشاورزی و پرورش گیاهان مورد نظر شما است.

این نوع خاک ديرتر گرم می شود و به اين علت به آن خاک سرد نيز می گويند. آبی که در خلل و فرج درشت واقع شده با انرژی کمی به ذرات خاک چسبیده و بنابراین به آسانی توسط گیاه جذب می شود. در حالی که آب واقع در منافذ ریز با انرژی زیادی به ذرات خاک چسبیده و سخت تر و دیرتر مورد مجله خبری کشاورزی استفاده گیاه واقع می شود. در شرایط مزرعه معمولا خلل و فرج ریز همیشه پر از آب می باشند مگر آنکه خاک یک دوره بسیار طولانی بدون آبیاری یا بارندگی را پشت سر گذاشته و کاملا خشک شده باشد. در خاک های مناسب کشاورزی میزان منافذ ریز و درشت تقریبا مساوی و برابر هم هستند.

مراحل آموزش اصلاح و بهبود خاک

این بدان علت است که ریشه گیاهان برای رشد و نمو اکسیژن مصرف کرده و دی اکسید کربن پس می‌دهند. بسیاری از گیاهان خاک کمی اسیدی را ترجیح می دهند، در صورتی که هیچ گونه اطلاعات دیگری ندارید، pH 6.5 را در نظر بگیرید. شما همچنین می توانید گیاهان پوششی تابستانه که رشد سریع دارند را بکارید، مانند گندم سیاه. این گیاه به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به کاشت محصولات بزرگ در تمام فصل تابستان، خاک را بهبود و آماده سازی کنید. بعضی از گیاهان مانند گیاهان بوته ای به راحتی در خاک های شور رشد می کنند و از نمک خاک استفاده می کنند.

http://3darchitecture.ir

به سایت هوکارو خوش آمدید، این سایت خانه کشاورزی شماست, سایت هوکارو میتواند پاسخ شما را در باره انواع کشت های کشاورزی بدهد. حتما از مطالب سایت استفاده کنید سعی ما بر این است که مطالب به روز و کاربردی رو به شما ارایه دهیم. خاک کشاورزی از لحاظ کیفی ویژگی‌های متعددی دارد و از حیث فیزیکی در دسته‌بندی‌های متعددی جای می‌گیرد. خاک کمپوست از منابع گوناگونی چون بقایای گیاهان، بقایای حیوانات و زباله های شهری به دست می آید.

  • از ورمی کمپوست به عنوان کود برای تقویت خاک استفاده می شود.
  • به راحتی قابل کشت است و در صورت مدیریت زهکشی، خاک بسیار مناسبی است.
  • خاک تحت الارض (خاک تحتانی) در زیر خاک سطح الارض قرار دارد و به علت تراکم و فشردگی زیاد فاقد تهویه مناسب است لذا ریشه گیاهان به ندرت در آن توسعه می یابد.
  • این خاک از نظر مواد غذایی بسیار غنی است و از مقوی ترین خاک های کشاورزی به شمار می رود.
  • تعریف خاک از نظر مهندسی راه و ساختمان با تعریف متخصصین کشاورزی متفاوت است.