اخبار

خرید بهترین برنج ایرانی درجه یک_ هاشمی و طارم صنایع غذایی طایفه

همچنین می توانند با خرید از فروشگاه اینترنتی برنج تالش آسوده خاطر خرید را انجام دهند. حتما توجه کنند برنجی که خریداری می کنند محصول همان سال باشد. مسافران عزیز اگه قصد توقف چند روزه در محلی را دارند حتما نمونه ای از برنج مورد نظر را خریداری کرده و تست کنند اگر باب میل بود خرید خود را قطعی کنند. یکی دیگر از ویژگی هایی که هنگام خرید برنج ایرانی باید مد نظر داشته باشید عدم داشتن آفات است که این امر به شرایط نگهداری برنج بستگی دارد. نگهداری از برنج هم در زمان خرید و هم در زمان طبخ بسیار حائز اهمیت است.

خرید برنج ندا

در واقع از آنجایی که ساقه‌های این برنج بلند، نازک و ظریف است؛ باعث می‌شود کرم ساقدار به آن حمله نکند و سم کمتری نیاز داشته باشد. ازاین‌رو باز هم با یکی از انواع برنج ایرانی که سالم است، روبه‌رو هستید. برنج طارم فریدونکنار دارای محتوی آمیلوز متوسط ۲۰-۲۵% agriculture-na.ir است که ایده آل ترین میزان آمیلوز برای یک برنج ایرانی بوده و موجب شده فریدونکنار به بهترین منطقه کشت برنج طارم محلی تبدیل شود. نکته مهم اینکه برنج کشت دوم به علت برخورداری از آب و گرمای پاییزی دارای عطر و طعم و پخت بالاتری نسبت به برنج کشت اول است.

همچنین ایران به عنوان یکی از ده تولیدکننده برنج در دنیا، بهترین برنج را از لحاظ کیفیت بهداشتی تولید می کند. برنج علی کاظمی در سال ۱۳۶۰ توسط فردی بنام آقای علی کاظمی از روستایی در فومن کشف شد و طی هفت سال به تولید انبوه رسید. این برنج عطر و طعم خوب و نسبت به برنج صدری و هاشمی قد کوتاه تری دارد و چون ریشه آن از برنج بینام گرفته شده است مانند برنج پر محصول ممکن است ظاهر دلچسبی نداشته باشد ولی پخت خوب آن ضعفش را جبران نموده است .

بسته بندی آن نیز بسیار مستحکم است، بنابراین می‌تواند چنین وزنی را تحمل کند و تا زمانی که از آن استفاده کنید در انبار شما تازه بماند. برنج یک دانه همه کاره است، اما پختن آن به زمان نیاز دارد و ما همیشه وقت نداریم. بنابراین، اگر عجله دارید، این برندی است که می‌خواهید به آن برسید. برای مشاهده رنكينگ بر روی دكمه نتايج در انتهای ليست گزينه ها كليك نماييد. و برای شركت در نظرسنجی پس از انتخاب گزينه مورد نظر خود بر روی دكمه ارسال در انتهای ليست گزينه ها كليك نماييد. بیش از نیمی از مردم جهان هر روز برنج مصرف می‌کنند و برنج بیش از 21 درصد نیاز کالری جمعیت جهان را برآورده می‌کند.

پیشینه کشت برنج در ایران و جهان

برنج هاشمی معروف‌ترین برنج ایرانی در کنار برنج طارم محلی است. این برنج در بین انواع برنج‌ ایرانی به خوشپخت و خوش طعم بودن معروف است و به خوبی قد می‌کشد. برنج هاشمی بعد از برنج صدری دم سیاه، قدبلندترین برنج در بین برنج‌های درجه یک ایرانی است. البته عطر برنج هاشمی کمی کمتر از برنج طارم درجه یک است اما در مقابل، بیشتر قد می‌کشد. این برنج درجه یک مثل تمامی برنج‌های رده کم‌محصول، پس از پخت همچنان نرم باقی مانده و ماندگاری بسیار خوبی دارد و مثل بعضی از برنج‌های پرمحصول پس از سرد شدن، سفت و خشک نمی‌شود. به عنوان مثال خرید برنج طارم هاشمی و خرید برنج دم سیاه با خرید برنج شیرودی و خرید برنج ندا تفاوت قیمت دارند.