اخبار

خمیرپیگمنت پایه آب مخصوص سیمان و بتن

پیگمنت ها در اکثر حلال های صنعتی نامحلول هستند. یکی از ویژگی های برجسته پیگمنت های رنگی، مقاومت این محصول شیمیایی در برابر حرارت و گرما می باشد. نسوز بودن این ماده شیمیایی به معنای مقاومت این ماده شیمیایی در برابر تغییر رنگ و یا رنگ پریدگی سطح مورد نظر در برابر نور مستقیم خورشید به مدت طولانی می باشد. استفاده از رنگدانه ها باعث مقاومت هرچه بهتر سطوح در برابر عوامل خارجی می شود. با دانستن ویژگی های هر محصول می توانید برای انتخاب محصول مورد نظر بهتر تصمیم گیری کنید. در واقع این پیگمنت ها، نسوز می باشند.به همین علت زمانی که این محصول شیمیایی بر روی سطوح مختلف استفاده می شود، مقاومت سطح در برابر دماهای بالا و حرارت، بالا می برد. پیگمنت های رنگی از جمله ترکیبات شیمیایی جامد محسوب می شوند که حالتی پودری دارد. در این قسمت به بررسی ویژگی های کلی پیگمنت های رنگی می پردازیم.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت تاک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

اگر این پودر آلی با پوست فرد تماس پیدا کرد باید محل تماس را به سرعت با آب و صابون شستشو داد. برای دریافت قیمت پیگمنت PB15:4 و خرید آن می توانید با مجموعه شرکت توسعه پردیس سبز تماس حاصل فرمایید. ، از مهم ترین موارد استفاده پیگمنت PB15:4 می باشند. بنابر تقاضای مشتریان و مصرف کنندگان این پیگمنت آلی، بسته بندی های بزرگ تر در کیسه های جامبو تهیه می شوند. پودر آلی آبی PB15:4 در مصارف صنعتی به عنوان یک افزودنی رنگزا مورد استفاده قرار می گیرد. پیگمنت آبی PB15:4 با ساختار حلقوی ویژه، درخشندگی فوق العاده ای در محدوده رنگ آبی در محصولات ایجاد می کند و مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع حلال ها و مواد شیمیایی از خود نشان می دهد. خرید و فروش پیگمنت هندی PB15:4 در بسته های 25 کیلوگرمی انجام می شود. این ماده خطر زیست محیطی و آلایندگی حاد در پی نخواهد داشت، اما توصیه می شود از رها کردن پسماندهای حاوی این ماده آلی در خاک، آب یا طبیعت جداً خودداری شود.

بنابراین مشکی را با پیگمنت های دیگر مصرف نمی کنند. همگی با “سیاه کربنی”، که ارگانیک و غیر مضر است جایگزین شده اند. بیشتر مرکب های سیاه قدیمی مثل “سیاه اسپیتل”، “سیاه روتایل” و “سیاه ایرونی”. پیگمنت سیاه اکسید آهن، از اکسیداسیون سنتزی آهن حاصل می شود و دارای خاصیت مغناطیسی است. پیگمنتهای سیاه ارگانیک دارای ساختمان نیترو هستند این پیگمنت ها خنثی و دارای خاصیت پوشانندگی بالا بوده، به همین دلیل انواع دیگر پیگمنت ها را جذب می کند. رنگ آن مشکی با ته رنگ کاملا خوب و قهوه ای است و نوع میکرونیزه یکنواخت شده آن، آمیخته با رزین ها و واکس های مخصوص، به جای تونر در ماشین فتوکپی مصرف دارد. این رنگدانه دارای چگالی بالا و در مقابل قلیایی ها، حلال ها، صابونها، واکس ها و نور مقاوم است. تنها کاربرد آن در ساختمان رنگ های مشکی است و در مایع لاستیک سازی به صورت مخلوط رنگ مشکی، در خمیر لاستیک مصرف دارد.

کاشی فسفرسانس نوعی سرامیک است که نور با درخشش فسفرسانس بالا، و مقاومت به حرارت، اثرات اتمسفری و شیمیایی داشته باشد . پیگمنت فوتولومینسانس پیشنهادی براساس استرانسیوم آلومینات/سیلیکات (Strantium Aluminates /Silicates) است. در این طرح استفاده از پیگمنت فسفرسانس با دوام طولانی بر اساس آلومیناسیلیکات دوپ شده با یوروپیوم( Eu203) و فعال کننده کمکی دیسپرسیوم (Dy2O3) پیشنهاد میگردد. این نوع کاشی مبتنی بر توسعه پیگمنت (رنگدانه) فلورسانس است، زمانی که پیگمنت فلورسانس در لعاب گنجانده می شود و بر روی سرامیک اعمال می شود. شرکت رایکا صنعت افرند در زمینه تولید پیگمنت های فسفرسانس اقدامات تحقیقاتی و تولید در مقیاس آزمایشکاهی را آغاز کرده است. توسعه پیدا کرده اند که رنگ های آبی،سبز،سبز-آبی،سبز-زرد را نشان می دهند. این کاشی های تولیدی می توانند انرژی را جمع آوری کنند و سپس در محیط آزاد کنند (بدون تغییر خواص کاشی با گذشت زمان). بنابراین سرامیک های جدید با خواص ویژه در حال ظهور هستند که می توانند گزینه های دکوراتیو جدیدی را باز کنند.سرامیک های فوتولومینسانس هوشمند در معماری و توسعه شهری کاربرد خوبی دارند.

معمولا مواد رنگی را به دو دسته پیگمانها ( رنگدانهها ) و رنگها طبقهبندی میکنند. پیگمنت یا رنگدانه مادهای است که با استفاده از جذب طول موج انتخابی میتواند رنگ نوری انعکاسی یا انتقالی را تغییر دهد. رنگدانه با رنگ متفاوت میباشد. این فرایند فیزیکی با فرآیندهایی دیگری همچون فلورسنس، فسفورسانس و دیگر اشکال لومینسانس (تابناکی) که در آنها یک ماده از خود نور ساطع میکند، متفاوت است. موادی همچون پیگمنتها که بشر آن را جهت استفاده گزینش و گسترش داده است، معمولاً از ویژگیهای خاصی برخوردار هستند که این ویژگیها سبب شده که آنها برای رنگ کردن سایر مواد بهترین گزینه انتخابی باشند. پیگمنت بایستی در دمای محیط به شکل جامد باقی بماند. تفاوت آنها در این است که رنگ بایستی توسط ماده مورد رنگرزی جذب شود در حالیکه رنگدانه فقط سطح جسم را رنگی میکند. بسیاری از مواد انتخابی، طول موجهای خاصی از نور را جذب خود میکنند. یک پیگمنت باید نسبت به موادی که قرار است به آن رنگ دهد، از خاصیت رنگ دهی بالایی برخوردار باشد.