خودروسازان چینی می روند یا ضرر می کنند؟


با کاهش فروش داخلی، صادرات خودرو چین در ماه آوریل به رکورد بالایی رسید.
دادهها نشان میدهد که صادرات خودروی چین در ماه آوریل به بالاترین سطح خود رسیده است، با کاهش فروش داخلی 5.8 درصدی نسبت به سال قبل، در بحبوحه تشدید رقابت قیمتها و محتاط بودن مصرفکنندگان در مورد هزینهها در بحبوحه بهبود اقتصادی متزلزل.
انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد که صادرات خودرو در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش یافته و به 417 هزار دستگاه رسیده است که نسبت به ماه قبل 39 درصد رشد داشته است. کوی دونگشو، دبیرکل اتحادیه گفت که با تشدید رقابت در بازار داخلی، خودروسازان داخلی باید بین رفتن به خارج از کشور و باخت یکی را انتخاب کنند.
طبق داده های انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودروهای سواری در بزرگترین بازار خودروی جهان با 5.8 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 1.55 میلیون دستگاه در آوریل رسید که 9.6 درصد نسبت به مارس کاهش داشت. فروش خودرو در ماه مارس نسبت به سال گذشته 5.7 درصد و در مارس 53 درصد افزایش یافت. کوی گفت که کندی بازار بدتر از حد انتظار بود، در حالی که برخی از خودروسازان به تولید ادامه دادند و موجودی در نمایندگی ها را افزایش دادند.
در حالی که سهم فروش خودروهای انرژی جدید به بالاترین حد خود رسیده است و راه را برای رسیدن سریع به هدف سبز بزرگترین بازار خودروی جهان هموار می کند، فروش خودروهای برقی همچنان بسیار کندتر از خودروهای هیبریدی است.
به گزارش رویترز، خودروسازان ژاپنی که در زمینه فناوری هیبریدی پیشرو بودند، عقب ماندند و تنها 1.9 درصد از بازار جهانی خودروهای هیبریدی را در سه ماهه اول به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403022316195/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF