خودروسازان چینی و اروپایی در حالی در نمایشگاه خودروی پاریس حضور یافتند که اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه های سنگین بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین آماده می شود زیرا این صنعت با تقاضای ضعیف مواجه است.
به گزارش اسنا، مراسم امسال بزرگترین نمایشگاه خودروی اروپا در زمان مهمی برگزار می شود. خودروسازان اروپایی باید ثابت کنند که هنوز در این بازی هستند، در حالی که رقبای چینی قصد دارند جای پای خود را در بازار رقابتی به دست آورند. با این حال، هنگامی که مدیران هر دو منطقه نسبت به خطرات تعرفه های اتحادیه اروپا هشدار دادند، اشتراکاتی وجود داشت.
چه کسی بهای آن را خواهد پرداخت؟ مصرف کنندگان این امر مردم را بسیار مضطرب می کند و فقرا را قادر به خرید نمی کند. در همین حال، کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis هشدار داد که تعرفهها خودروسازان چینی را به راهاندازی کارخانههایی در اروپا سوق میدهد و ظرفیت مازاد در منطقه را افزایش میدهد و برخی از تولیدکنندگان داخلی را وادار به تعطیلی کارخانهها میکند.
مدیر نمایشگاه خودرو پاریس گفت: 9 برند چینی از جمله بی وای دی و لیپموتور در مراسم امسال از جدیدترین مدل های خود رونمایی خواهند کرد. به نظر می رسد در سال 2022، آنها تقریباً نیمی از برندهای موجود در بازار را تشکیل می دهند. امسال، آنها تنها یک پنجم برندها را نمایندگی می کنند، به لطف نمایش بسیار قوی تر صنعت خودروی اروپا.
در اوایل ماه جاری، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تعرفه 45 درصدی بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین حمایت کردند تا با آنچه بروکسل می گوید پکن به طور غیرمنصفانه به تولیدکنندگان چینی یارانه می دهد، مقابله کند. پکن رقابت ناعادلانه را رد کرده و تهدید به تلافی کرده است.
به گزارش رویترز، خودروسازان چینی در حالی که به دنبال فروش خودروهای الکتریکی در خارج از کشور هستند، برای جبران ضعف بازار داخلی و جنگ قیمت، مدل های جدیدی را به نمایش می گذارند.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403072418639/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%81-%D9%87%D9%85-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF