داخلی سازی نیمی از قطعات یدکی ماشین آلات سنگین کشور

داخلی سازی نیمی از قطعات یدکی ماشین آلات سنگین کشور

مدیرکل دفتر ماشین آلات سنگین وزارت حراست گفت: 20 شرکت از بخش خصوصی در زمینه ماشین آلات معدنی و راهسازی فعال هستند که توانسته اند نیمی از قطعات ماشین آلات این حوزه را جذب کنند.

به گزارش ایسنا، ابوذر جمشیدوند – مدیرکل دفتر ماشین آلات سنگین وزارت حراست – گفت: در حوزه ماشین آلات معدنی و راهسازی اعم از بیل، جرثقیل، گریدر و انواع کمپرسی شاهد بسیار خوبی بوده ایم. رشد تولید این نوع ماشین آلات.

وی افزود: 20 شرکت از بخش خصوصی در زمینه تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی وجود دارند که زیرساخت های خوبی را فراهم کردند که عمق ساخت و ساز داخلی را افزایش داد، به استثنای موتور، گیربکس و برخی اقلام که در کشور ساخته نمی شوند. . .

جمشیدوند ادامه داد: در دنیا روال تولید ماشین آلات به این صورت است که همه کشورها همه قطعات ماشین آلات را خودشان تولید نمی کنند مثلا در زمینه گیربکس برخی از شرکت ها ماشین آلات سنگین مانند بیل، جرثقیل و … تولید می کنند. کشورها نیز قطعات خود را تولید می کنند.

مدیرکل دفتر ماشین آلات سنگین وزارت دفاع گفت: به طور کلی به طور متوسط ​​45 تا 50 درصد قطعات یدکی ماشین آلات سنگین در داخل کشور تولید می شود و از طرفی زیرساخت های بسیار مناسبی برای تولید قطعات یدکی ماشین آلات سنگین تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی در کشور.

وی افزود: بازار بسیار مناسبی برای خرید ماشین آلات معدنی و راهسازی در داخل کشور وجود دارد و باید اهتمام داشته باشیم که زنجیره تامین ماشین آلات تولید داخل ایجاد شود تا بتوانیم خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی را ارائه کنیم.

جمشدووند ادامه داد: در چند سال گذشته چندین خط تولید ماشین‌آلات معدنی ایجاد کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که سبد توسعه ماشین‌آلات خود را به سمت تولید ماشین‌های سنگین‌تر سوق دهیم تا بتوانیم نیازهای حوزه معدن را برآورده کنیم.

مدیرکل دفتر ماشین‌های سنگین وزارت امنیت در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: طبیعتاً آنچه را که نمی‌توانیم در داخل تولید کنیم باید وارد کنیم و در زمینه واردات ماشین‌آلات رشد خوبی از طریق واردات داشته‌ایم. ماشین آلات معدنی و نیاز این منطقه باید برطرف شود.»

وی افزود: سیاست کلی نظام حمایت از تولید داخلی است و حمایت ما از تولید داخلی نباید در جهت حذف رقابت پذیری در کشور باشد. یکی از مسائل مهم، برخورد با تعرفه‌ها است که باید در حد معقول ایجاد شود تا رقابت بین شرکت‌های داخلی ایجاد شود.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403071612316/%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1