اخبار

داستان برگشت سریالی محصولات کشاورزی چیست؟ مجله خبری کشاورزی

این برنامه حتی به عنوان یک ابزار مدیریت پروژه با فعال کردن زنبورداران برای برنامهریزی وقایع و اجرای وظایف برای مراقبت از زنبورها عمل میکند .علاوه بر این، بسته Smart Hive تمام سختافزار شما را فراهم میکند. منظور از نوار در این سیستم نوار نازکی از مواد غذایی است که ریشه گیاه به صورت مستقیم از آن استفاده میکند در این سیستم نوار نازک مواد مغذی در مسیر دایرهای شکل و کم عمق ریشه گیاه را تغذیه میکند. این دستگاه ها با استفاده از این سنسورها قادر به جمع آوری یک سری داده و ارسال آنها برای تجزیه و تحلیل به سرور هستند. هم چنین بازه ی زمانی جهت به ثمر نشستن و برداشت محصولات نسبت به کشاورزی سنتی، کوتاه تر بوده و در نهایت با در نظر گرفتن این موارد می توان به این نتیجه رسید که کشاورزی گلخانه ای می تواند سود آوری بیش تری داشته باشد. چه نوع گلخانه ای می توان راه اندازی کرد؟ رایجترین و سادهترین نوع سیستم پرورش هیدروپونیک سیستم ویکی است.

فارغالتحصیلان مهندسی مکانیزاسون و مهندسی مکانیک بیوسیستم میتوانند به عنوان کارشناس متخصص در طراحی ماشینهای کشاورزی در کارخانهها و کارگاههای تولید و ساخت تراکتور، ماشینها و ادوات کشاورزی، کارشناس تعمیر و نگهداری تجهیزات در کشت و صنعتها، کارشناس متخصص در طراحی و توسعه سامانههای انرژیهای تجدیدپذیر، کارشناس طراحی سامانههای بهرهبرداری از انرژیهای تجدیدپذیر، کارشناس متخصص در طراحی تجهیزات و ماشینهای صنایع غذایی و فراوری محصولات کشاورزی، مسئول فنی خطوط و همچنین در کارخانههای صنایع غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی فعالیت کنند. همچنین ، با این روند ، تمام داده ها توسط رایانه ها ثبت ، ذخیره و تجزیه و تحلیل می شوند تا از مداخلات انسانی و خطاهای ناشی از آن بکاهند. “کشاورزی هوشمند” مفهومی نوظهور است که به مدیریت مزارع با استفاده از فناوری هایی مانند اینترنت اشیا، ربات ها، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) و هوش مصنوعی برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات در عین بهینه سازی نیروی انسانی مورد نیاز تولید اشاره دارد. کاهش نیروی انسانی در گلخانه نسبت به هوای آزاد، به طوری که نیروی انسانی مورد نیاز برای تولید ۲۰ تن محصول در گلخانه نسبت به تولید در هوای آزاد یک سوم کاهش می یابد. در ۲۶ شهریور ۱۳۱۲ علیاکبر داور وزیر مالیه شد و نخستین گام مهمی که برداشت، فروش املاک دولتی (خالصهجات) بود که بخش بزرگی از زمینهای کشاورزی ایران را تشکیل میداد تا با واگذاری این زمینها به بخش خصوصی، کشاورزی توسعه یابد.

پرورش قارچ در یک فضای محدود نیز امکان پذیر است. افزایش میزان تولید محصول در واحد سطح، یعنی اگر کسی در فضای آزاد می تواند یک کیلو گوجه فرنگی در هر متر برداشت کند در گلخانه می تواند چندین برابر برداشت کند. ما انتظار نداریم ایران حداقل در دوره مورد پیش بینی ما یعنی تا سال 1402 در زمینه تولید برنج به خودکفایی دست پیدا کند. گندم و برنج به عنوان دو ماده اصلی غذایی در ایران شناخته می شوند . لولههای گالوانیزه دو نوع هستند .لولههای گالوانیزه گرم نسبت به لولههای گالوانیزه سرد مقاومت و دوام بیشتری دارند؛ اما هزینه آنها کمی بالاتر است .

حسین آهنی میافزاید: گزارشی از ۷ دهه گذشته، تعداد ۴۵۰ شهر و ۸۶۵۰ روستا و آبادی در معرض تهدید سیل داریم در کشور که سالانه بطور متوسط ۲۵ سیل بزرگ در کشور ما رخ میدهد، ۵۶ میلیون نفر جمعیت کشورمان در معرض خطر سیل است که از این، ۱۵ میلیون نفر تحت تاثیر شدیدترین سیلها هستند وقتی به آمار نگاه میکنیم میبینیم در طی ۷ دهه یعنی از ۱۳۳۰ تا سیل اخیر، ۷۲۱۷ مورد سیل ثبت شده داریم که نزدیک به ۱۵۰۴ نفر در طی ۱۴ ماه تلفات انسانی داشته است. پیش بینی شده است مصرف گندم تا سال 1402 به طور متوسط هر سال 2.1 درصد رشد کند. مدنی با بیان اینکه پتانسیل کشت دیم ایران از متوسط جهان پایین تر است، گفت: مناطقی که ۵۰۰ میلیمتر به بالا بارندگی دارند از نظر مساحتی در ایران محدود هستید. در این همایش مهندس احمدی ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، اعلام نمود که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تکیه بر پتانسیل بسیار بالا وجود دانش آموختگان عضو در سازمان، کمک به تسهیل در امر سرمایه گذاری و افزایش بهره وری مبتنی بر علم و دانش را جزو اولویت های کاری خود قرار داده است.

گلخانه هیدروپونیک توانست پرورش محصولات کشاورزی را به طور کلی متحول کند. پاسخ به این پرسشها چندان سخت نیست. البته ناگفته نماند که کاشت و نگهداری از توت فرنگی گلخانهای در فضایی با متراژ پایین چندان اقتصادی نیست، اما اگر گلخانه شما متراژی برابر با ۵ هزار مترمربع داشته باشد، شما میتوانید یک بازدهی ۳۵ درصدی از این فضای گلخانه انتظار داشته باشید. در حال حاضر توانایی تولید 250 هزار تن سهم وجود دارد این در حالی است که میزان سم مورد نیاز کشاورزان 40 هزار تن است. در پسابرجام صادرات 332 هزار تنی مرغ و تخم مرغ برای نخستین بار از کشور به کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و کویت در این دوره اتفاق افتاد که توسعه تجارت در بخش کشاورزی را نشان می دهد. زهرا ابوشهاب در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این رویداد که به مناسب چهل سالگی دانشگاه برگزار میشود، نشان میدهد که موضوع شرکتهای دانش بنیان و تحقیق و پژوهش در بین مسئولان این دانشگاه دارای اهمیت بسیاری است. روندها نشان می دهند که ادامه کار کشاورزی هوشمند در کشاورزی متداول به کاهش برخی از مشکلات امنیت غذایی که امروزه در مناطق مختلف جهان تجربه می شود کمک خواهد کرد.

در تاریخ 10 ژوئن، سیستم ملی کشاورزی و روستایی مرکز اطلاعات هوشمند کشاورزی ساخت و ساز تجربه در محل جلسه تبادل در شهر ووهو، استان آنهویی، به اجرا در تصمیم گیری ها و ترتیبات عمده پنجمین جلسه عمومی از 19 کمیته مرکزی CPC در ساخت کشاورزی هوشمند، تجربه تبادل و ترویج نمونه های معمولی برگزار شد. همچنین در این گزارش اعلام شد که دولت این دوره در معرفی کردن کشت جایگزین به کشاورزان، ناتوان بودهاست. فلور همچنین درباره روشهای ماهیگیری و جنگلبانی، یعنی مقولاتی که تا کنون کمتر به آنها پرداخته شده است، تحقیق کرده است. البته در صورت دارا بودن سابقه کشاورزی این هزینه کمتر میشود. سنجش ازدور محصولات زراعی به علت دارا بودن توانائی پوشش سطوح وسیع زراعی با سرعت و بطور مکرر می تواند جایگزینی بسیار خوبی برای روش های سنتی بازدید از کشتزارها باشد. از بین محصولات زراعی نیز، گوجهفرنگی و زعفران، بیشترین سهم صادرات را دارا بوده است.

علاوه بر این، عموم کشاورزان باید همراه با پذیرش کشاورزی دقیق به محیط زیست نیز توجه نمایند. کشاورزان در محیط گلخانه ها نسبت به کشاورزان در فضای آزاد و در زمین های کشاورزی، مشکلات کم تری دارند. نارسایی زنجیره تأمین و عدم تعادل عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی: از جمله موارد مهم در زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، بخش صنایع فرآوری محصولات است که طبق بررسی های صورت گرفته، عدم توزیع متوازن صنایع فرآوری در استان ها باعث شده است که در برخی استان ها ظرفیت صنایع بیش از حد مقادیر تولیدات و در برخی استان ها ظرفیت صنایع فرآوری کمتر از مقادیر تولید محصولات کشاورزی می باشد. اگر بخواهیم از سیستم قطرهای بدون بازگردانی مجدد آب به مخزن استفاده کنیم، باید سرعت حرکت آب و مواد مغذی محلول در آن را به حداقل برسانیم تا هم امکان بهرهوری بیشتر گیاه از آب و مواد محلول در آن فراهم شود و هم چون آب دیگر به مخزن بازگردانی نمیشود تا حد امکان از هدر رفت مواد مغذی جلوگیری شود. خیارها را باید بعد از برداشت بصورت بستهبندی نگه دارید تا طراوت و تازگی آنها به خوبی حفظ شود. ایجاد بستهبندی مناسب و توجه به کیفیت محصول و یا کشت ارقام جدید حاشیه سود شما بالاتر نیز خواهد برد.

به گزارش کردپرس؛ ساداتی نژاد با اشاره به وضعیت خرید تضمینی گندم در کشور، گفت: هم اکنون خرید تضمینی گندم در کشور از مرز پنج میلیون تن عبور کرده است و امیدواریم در پایان فصل برداشت محصول این میزان به مرز شش میلیون تن برسد. معاون آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: با توجه به اینکه درآمد مردم از بخش کشاورزی تامین می شود در اولین فرصت بخشی از کارهای ضروری با فوریت انجام و از طریق ستاد مدیریت بحران خسارات جبران و پرداخت می شود. این گیاه از اواخر فصل بهار میوهدهی خود را آغاز میکند و شما میتوانید با اختصاص دادن یک قسمت کوچک از گلخانه خود به فلفل سبز، محصولات باکیفیتی را تا پایان فصل پاییز از این گیاه برداشت کنید. از لوله هایی که به این واسطه کف گلخانه ها پخش میشود، میتوان به عنوان ریل برداشت محصول استفاده کرد. همان طور که در ابتدا گفتیم، یکی از مزایای استفاده از روش گلخانهای، مصرف کم آب در کاشت محصولات است که این امر با توجه به بحران آبی کشور بسیار حائز اهمیت است. نکته جالب توجه این است که بدانید کاشت فلفل سبز نیاز به فضای زیادی در گلخانه شما ندارد و شما حتی در یک جعبه موز هم میتوانید کاشت آن را انجام دهید.

۶۰ درصد از مواد غذایی تولیدی در دنیا از طریق کشاورزی است و کشاورزی دیم ۸۰ درصد از محصولات زراعی سایت agriculture-na را تولید میکند. ۱۰ محصول عمده صادرات غذایی و کشاورزی کشور در سال ۱۳۹۲-۱۳۹۱ به شرح زیر بودهاست: انواع پسته خندان (۷۰۶٫۳ میلیون دلار)، رب گوجه فرنگی (۱۶۹٫۹ میلیون دلار)، مغز پسته تازه یا خشک (۱۵۱٫۴ میلیون دلار)، ماست بجز فراوردههای تغذیه کودکان شیرخوار (۱۴۴٫۷ میلیون دلار)، بستنی و سایر شربتهای یخزده حتی دارای کاکائو (۱۴۰٫۹ میلیون دلار)، شیرینی همچنین شکلات سفید بدون کاکائو (۱۳۷٫۸ میلیون دلار)، تیزابی بیدانه انگور خشک کرده (۱۳۳٫۶ میلیون دلار)، هندوانه (۱۳۰٫۱ میلیون دلار)، بیسکویتهایی که به آنها مواد شیرینکننده افزودهاند (۱۲۷٫۲ میلیون دلار) و پنیر (۱۲۵٫۱ میلیون دلار). افزایش میزان نیتروژن موجود در آبهای زیرزمینی نه تنها باعث تغییرات آبوهوایی در درازمدت میشود، بلکه به حیات ماهیها و سایر موجودات آبزی آسیب میرساند. استاتیک، مقاومت مصالح، هیدرولیک، نقشهبرداری، طراحی سیستمهای آبیاری، اصول زهکشی، هیدرولوژی آبهای سطحی، آبهای زیرزمینی، مهندسی زهکشی، پمپاژ و ایستگاههای پمپاژ، تأمین آب شرب روستاها، مصالح و روشهای ساختمانی، هیدرولیک انهار، طراحی ساختمانهای انتقال آب، حفاظت آب و خاک، اقتصاد مهندسی. سیستم گرمایش گلخانه از هر نوعی که باشد باید توانایی تولید گرما و انتقال مناسب و یکنواخت آن را داشته باشد.

راهکار حمایت از آنها، تنها بهبود فضای کسبوکار است. هدف استفاده از هوشمندسازی، بهبود بخشیدن به کمیت و کیفیت محصولات و کاهش نیروی انسانی مورد نیاز در طی فرایند تولید است. عدم کفایت سرمایه گذاری و بالا بودن نرخ کارمزد: با توجه به روند کاهنده سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، گران بودن منابع بانکی برای فعالین بخش و نبود منابع حاصل از پس انداز در بین فعالین روستایی، بهبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی یکی از چالش های مهم پیش روی سیاست گذاران برای تدوین استراتژی توسعه بخش کشاورزی است. و پس از آن باعث تشکیل زنجیره ای از اثرات منفی بر روی گیاه شامل کاهش رشد گیاهان در نتیجه ورود کمتر مواد آلی تازه به خاک، کاهش چرخه ی بازیافت مواد آلی و فرآیند معدنی، کاهش فعالیت میکرو ارگانیسم ها و افزایش فرسایش و استهلاک در ماشین های کشاورزی خواهد شد. به گزارش ایسنا، اگر حدود یک قرن قبل و یا نه، کمتر از 40 سال پیش، فردی به این موضوع فکر می کرد که روزی خواهد رسید تمامی فعالیتهای کشاورزی هوشمند و با کنترل انسانها صورت میگیرد، در ابتدا وی را فردی “تخیلی” و تصورات او را ناشی از خیال پردازی میپنداشتند. انقلاب کشاورزی زمانی رخ داد که انسانها محصولات زراعی خود را در خاک کاشتند.

اولویت سوم اقدامات برای کشاورزی هوشمند به اقلیم، سیاست گذاری و ایجاد چارچوب قانونی برای توانمندسازی از طریق هماهنگی بیشتر کشاورزی با تغییرات اقلیمی و سیاست های محیط زیستی و سیستم های غذایی است. کشاورزی هوشمند به اقلیم، اشتراک مساعی و همکاری، سازگاری و جبران خسارت را با امنیت غذایی پیوند میدهد. سنسورهای خاک که میتوانند شرایط نامنظم مانند میزان اسیدی بودن بیش از حد خاک را به کشاورزان هشدار دهد، که این امر به کشاورزان این امکان را میدهد که محصولات با کیفیتتر تولید کنند. اگر اقدامات ایمنی به طور صحیح اجرا نشود، آفات وارد گلخانه می شوند و رشد آنها سریعتر از حد معمول خواهد بود که می تواند باعث کاهش تولید و کیفیت محصولات شود. آفات و بیماریها، تنها مشکلات کشاورزی نیستند. محصولی پرسود که در تمام طول سال تنها ۶ بار نیاز به آبیاری خواهد داشت. کنترل آبیاری و بهکارگیری سنسورهایی جهت صرفهجویی در میزان آب مصرفی از بزرگترین خدماتی است که IoT ارائه کرده است. البته در گلخانه می توان اقدامات ایمنی بهتری را در برابر چنین مواردی ارائه داد. در این مقاله ما مقداری موضوع را روشن کرده و از منابع مختلف تعاریفی ارائه می دهیم تا به شما کمک کند اصطلاحات کشاورزی مدرن را مرتب کنید.

خاک باید نرم و عاری از سنگ باشد. این سالن باید سیستم سرمایشی و تجهیزات بهروز و مدرنی داشته باشد که بتواند قارچهایی مناسب و باکیفیتی را پرورش دهد. پیشنهاد میکنیم قبل از انتخاب محل مناسب برای احداث گلخانه به سازمان جهاد و کشاورزی محل زندگی خود مراجعه کنید تا کارشناسان شما را برای انتخاب بهترین زمین راهنمایی کنند. استفاده شود. هزینه تهیه سیستم گرمایش و سرمایش برای گلخانه یکی از هزینههای قبل از احداث گلخانه است . در سیستم هیدروپونیک برای رساندن محلول به گیاهان از دو روش فعال و یا غیر فعال استفاده میشود. در این سیستم گیاه توسط یک قیم که معمولا از جنس یونولیت است نگه داشته میشود و ریشه گیاه در آب و مواد مغذی محلول در آن غوطهور است. این فعال اقتصادی درباره منابع تامین مواد غذایی مورد نیاز در امارات میگوید: بهترین محصولات غذایی، از اقصی نقاط دنیا به این کشور وارد میشود. ساختار و طرح گلخانه نسبتاً گران است که تامین هزینه آن می تواند برای بسیاری از کشاورزان چالش برانگیز باشد. معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، از اهداف مهم اجرای طرح کشت قراردادی را تولید محصول متناسب با ذائقه مصرف کننده در راستای تأمین نیاز داخلی و نیز توجه به امر صادرات عنوان کرد.

برای ایران هم راه گریزی نیست و باید به این جنبش جهانی بپیوندد. چون پرورش گیاه در گلخانه هیدروپونیک بر بستر خاک صورت نمیگیرد، مواردی مانند رعایت فاصله و حریم و مناسب بودن خاک برای انتخاب محل احداث آن مطرح نیست. گلخانه هیدروپونیک یکی از دستاوردهای کشاورزی مدرن است که با روش آب کشت یا کشت هیدروپونیک امکان پرورش گیاهان با کیفیت را در تمام فصلهای سال فراهم کرده است .در روش کشت هیدروپونیک بر خلاف روش کاشت گیاه در خاک گیاهان بر بستری از آب غنی شده با مواد مغذی پرورش مییابند. همچنین نگهداری، کاشت و برداشت اسفناج به اصول خاصی نیاز نداشته و مانند سایر سبزیجات میباشد. طبق آمار به دست آمده توسط علیرضا قاضی در سال گذشته 117 میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران تولید گشته که 82 میلیون تن آن محصولات زراعتی، 5/2 میلیون تن محصولات باغی، 7/13 میلیون تن محصولات دامی و یک میلیون تن نیز سایر محصولات گزارش شده است. ۳- وجود واسطه گرهای متعدد برای رسانیدن محصول از تولید کننده (کشاورز) به صادر کنندگان که باعث افزایش کاذب قیمت ها می شوند. با وجود اینکه سولفات آلومینیوم کود نیست ، ولی تاثیر مثبتی در جهت تصحیح خاک آهکی دارد.

امروزه این روش کشت به دلایل بسیاری مثل اثرات مثبت زیستمحیطی و کیفیت و سلامت محصولات، در دنیا گسترش یافته و از تکنولوژیهای تازه در ساخت گلخانههای آن بهره گرفته میشود. با توجه به نیاز روزافزون بازار، چه از نظر گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل، کشت و تولید محصول در گلخانه، امروزه به یکی از سود آورترین بخش های کشاورزی تبدیل شده است. و هزینه های دریافت امتیازات آب و برق و گاز در هر منطقه بسیار متفاوت است که این بخش ها رو حتماً میباست در هزینه ها محاسبه کرد، خصوصاً که در سال گذشته بسیار افزایش قیمت هم داشتند. چون پمپ با برق کار میکند، در صورت کیفیت پایین محیط کشت امکان آسیبپذیری قطعات بالاست. کشت سنتی این گیاه بیشتر در قسمتهای شمال شرق ایران انجام میشود اما در یک محیط گلخانهای با متراژ پایین و کوچک نیز شما میتوانید محیطی ایدهآل برای کاشت و برداشت زعفران فراهم کنید. این محصولات از تنوع بالایی برخوردار هستند و در تمامی دستهها اعم از میوهها، سبزیجات، صیفیجات، گیاهان دارویی و غیره میتوان کاشت و برداشت خوبی بصورت گلخانهای تجربه کرد. برای احداث گلخانه باید از لوله های گالوانیزه استفاده کرد.

چنین محصولات زراعی دارای طول عمر کوتاهی هستند و برای اطمینان از کیفیت، باید به سرعت تجاری شوند. اثرات سیاست های راهبردی بخش کشاورزی باید قابلیت عملی داشته باشد بطوریکه مردم لمس نمایند و در سیاست های راهبردی بعد صادراتی محصولات کشاورزی می بایست دیده شود. توانایی فروش محصولات با کیفیت و قیمت های بالاتر، از مهمترین فواید کشت گلخانه ای است. محصولات گلخانهای مدتهاست که به واسطه امکان بهرهبرداری در تمام فصول و کیفیت مناسبی که دارند، در سبد غذایی خانوارها جای خود را باز کردهاند. به طوری که در بساط فروشندگان درخشش خاصی داشته که خود به اهمیت توسعه کشت گلخانه ای در کیفیت محصولات کمک شایانی میکند.