اخبار

دانستنی های کشاورزی: آشنایی با انواع خاک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همدان

با اهداف بالا بردن میزان تولیدات کشاورزی، حل مشکلات ناشی از قطعه قطعه کردن زمین، لزوم یکپارچه کردن اراضی و جایگزین کردن واحد روستایی به جای ده تاسیس شدند. از روش زهکشی عمودی، کشاورزان برای خارج کردن آب از چاه های عمیقی که وجود دارند توسط دستگاه های مکش آب استفاده می‌کنند. یک نکته ای که باید گفته شود این است که با انجام روش اصولی زهکشی مزارع توسط مهندسان کشاورزی می توان تا حد امکان این معایب را کاهش داد.

متاسفانه امروزه وجود میزان قابل توجهی از کود وسموم شیمیایی درآب‌های مزارع کشاورزی منجر به آلودگی منابع آب و خاک درکشور شده است. امروزه استفاده‌ی نامعقول و بی‌رویه از کود، سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین علل آلودگی‌های زیست محیطی شناخته می‌شود. عدم استفاده‌ی صحیح و اصولی از مواد شیمیایی موجب می‌شود تا بقایای این مواد در خاک باقی مانده و با راهیابی به آب‌های سطحی و زیرزمینی منجر به آلودگی این منابع شود. علاوه بر این‌ها پرداخت مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی (با کارمزد ۴ درصد) نیز به آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی سال آبی جاری تعلق می‌گیرد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

اعتقاد بر این است که خاک رس در مکانهایی قرار دارد که سنگ در تماس با آب، هوا یا بخار است. به عنوان مثال، رسوبات در پایین دریا یا دریاچه ممکن است در طی زمان مانند Soil رس عمل کنند. از اطلاعات مربوط به انواع کشاورزی متمرکز ذکر شده در بالا، می توان درک کرد که این نوع کشاورزی به تولید محصول بیشتری از آنچه فرد به طور نرمال به دست می آورد، کمک می کند. حیوانات در فضاهای کوچک‏تری نگه داری می شوند در نتیجه نیاز به انرژی، غذا و فضای بیشتر کاهش می یابد. این امر به کشاورز کمک می کند که هزینه ی تولید خود را کاهش دهد و سود و منفعت خویش را افزایش دهد. هم چنین حیوانات اجازه ی حرکت و تحرک کمتری دارند در نتیجه سطح فعالیت آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

البته پرداخت نهایی مبلغ منوط به پایان اجرای طرح و تست و تحویل آن به کارشناس آب و خاک شهرستان با حضور متقاضی و نماینده شرکت مشاور و شرکت مجری و کارشناس مدیریت خواهد بود. کودهای شیمیایی به طور کلی به هر ماده‌ی آلی یا معدنی، طبیعی یا مصنوعی گفته می‌شود که یک یا چند عنصر شیمیایی مورد نیاز برای رشد گیاه را تامین می‌کنند. بیشتر کودهای شیمیایی که معمولا در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل سه ماده مغذی گیاهی اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند. کود شیمیایی برای جایگزینی مواد مغذی ضروری برای رشد گیاه در خاک پس از درو و کاشت آن‌ها اعمال می‌شود. در عوض کودهای آلی یا ارگانیک از مواد طبیعی مثل پس مانده های مواد غذایی، حیوانی و گیاهی تهیه می شوند.

به مرور زمان و با اختراع ماشین آلات جدید، صنعت کشاورزی وارد مرحله جدیدی شد. کشاورزان توانستند بسیاری از فعالیت‌های کشاوری از حفاری، شخم زدن، آماده سازی خاک، کشت محصول و … را به کمک دستگاه‌های اتوماتیک به راحتی انجام دهند. می توانید به وب سایت اینترنتی ایران کشاورزی مراجعه کنید تا هر آن چه از کشاورزی و ابزارآلات مخصوص به آن را نیاز دارید، به راحتی خریداری نموده و از آن ها به بهترین حد ممکن در باغبانی و کشاورزی خود بهره مند شوید. agriculture-na چرا که فعالیت در عرصه کشاورزی و باغبانی بدون وجود این ابزارآلات کشاورزی و باغبانی تقریبا محال و غیرممکن می باشد. پس بایستی هر چه زودتر در خصوص خرید این ابزارآلات کشاورزی اقدام کرده و از آن ها و کارکرد خاص هر یک از آن ها به خوبی بهره ببرید. چرا که هر یک از این انواع ابزارآلات کشاورزی برای کاری خاص و کارکردی خاص به وجود آمده اند تا شما به عنوان یک باغبان یا کشاورز بتوانید از هر یک از آن ها با توجه به مصارف خاص خود بهره مند شوید.

با 8 بازار بزرگ سنتی ایران آشنا شوید؟

آنها از صفحه ای عبور می کنند که ذرات را به اندازه کافی جدا می کند. سپس روشی از گرد و غبار بی اثر بر روی ذرات زده می شود و هرکدام را گسسته نگه می دارد و از احتباس رطوبت جلوگیری می کند. باید توجه کرد که شرایط زمین درسلامتی گیاه، حیوان و انسان که وابسته به گردش این دستگاه برای غذا می‌باشند،‌ مؤثر است.

معرفی خاک :