اخبار

دوره آموزش گلخانه داری مجله خبری کشاورزی

در کشاورزی پایدار تاکید بر به حداقل رساندن استفاده از سموم کشاورزی است تا بتوانید محصولی سالم را به سایت agriculture-na بازار تحویل دهید. این تکنیک تبخیر رطوبت از خاک را کاهش میدهد و به این ترتیب رطوبت بیشتری برای گیاه فراهم میکند. ایالات متحده، ۴۰ درصد ذرت جهان را تولید میکند و دیگر کشورهای تولیدکننده ذرت شامل چین، برزیل، مکزیک، اندونزی، هند، فرانسه و آرژانتین هستند. این امر پیشنهاد میدهد که تغییرات عملکرد بالقوه به زاویه برگ، مقاومت به ورس، تحمل تراکم بالا، تحمل به آفت یا بیماری و دیگر ویژگیهای زراعی مرتبط است تا افزایش عملکرد در هر گیاه. زیر این برگها و درست نزدیک ساقه، بلالها به وجود میآیند. ، 5) با استفاده از فرمول زیر قابل محاسبه می­باشد. از آنجایی که کشت زعفران ارزش بالایی برای هر کشوری دارد بطوریکه با کشت زعفران ارزش افزوده بالا و سود بالایی از صادرات آن نصیب تولید کننده می شود , امروزه کشورهای پیشرفته بدنبال این هستند که بتوانند زعفران را در کشورهای خود پرورش دهند و به این سود بالا دست یابند. مقدار تأثیر شبهای بلند بر تعداد روزهایی که باید طی شود تا گلدهی ذرت انجام شود به صورت ژنتیکی کنترل میشود و توسط سیستم فیتوکروم تنظیم میشود. اغلب واریتهها از لحاظ ژنتیکی تغییر داده شدهاند تا گلیفوسیت را تحمل کنند یا در مقابل آفات طبیعی محافظتی فراهم کنند.

در سالهای اخیر تغییر رویکرد از کشاورزی سنتی به مدرن از اولویتهایی بوده که همواره مدنظر تصمیمسازان حوزه کشاورزی کشور قرار داشته و گامهای مهمی نیز دراین بخش برداشته شدهاست؛ گامهایی که هرچند ناکافی بهنظر میرسد، اما توانسته بهمثابه ابزار موثری درمقابله با بحران فزاینده کمآبی، توجه تعداد بیشتری از فعالان عرصه کشاورزی در استانهای مختلف کشور را به خود جلب کند. ذرت در زمان ظهور کلالههای ابریشم مانند یعنی زمانی که گلها آماده گرده افشانی هستند به خشکی بیشتر حساس است. مکانیزاسیون کشاورزی در ایران موضوعی است که طی سالهای گذشته یا بهتر بگوئیم از سال 1345 ، یعنی سالی که قرارداد بین ایران و جمهوری رومانی به منظور خرید تراکتور و بعضی ادوات کشاورزی منعقد شد و تعداد تراکتور از آن سال در کشور رو به فزونی گذاشت مورد بحث متخصصین فن بوده است. ذرت شیرین در حالت شیری برداشت میشود یعنی بعد از گرده افشانی و قبل از تشکیل نشاسته که این زمان بین اواخر تابستان تا اوایل پاییز است. یک واریته ژنتیکی که قند بیشتر و نشاسته کمتری را در بلالها ذخیره میکند به عنوان سبزی مصرف میشود و ذرت شیرین نامیده میشود. رحیمزاده گفت: در قالب طرح جهش تولید در دیم.زارها ۱۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در بحث بیمه محصولات و ۳۰ میلیارد تومان نیز اعتبار توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با همکاری بانک ملی به عنوان تسهیلات چهار درصدی برای نوسازی تجهیزات کشاورزی در نظر گرفته شده که بر این اساس در آذربایجانشرقی پرونده ۴۲۸ دستگاه برای دریافت تسهیلات خرید معرفی شدهاند و در آینده نیز توزیع بذر آغشته به کود برای تسهیل روند کاشت اجرایی میشود و در نتیجه این اقدامات سال گذشته محصول کلزای کشت شده در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم استان با قیمتی ۹ درصد بالاتر از نرخ معمول به یک شرکت صنایع غذایی در تهران فروخته شد و امسال نیز در حال انعقاد قراردادهای مشابه هستیم و از کشاورزان دیم کار استان نیز انتظار داریم برای تقویت تولید خود و انتفاع بیشتر از این بخش، به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان ها و بخش ها مراجعه از ظرفیت هایی مانند ۴۲۵ کارشناس فعال در طرح جهش تولید دیمزارها بهره مند شوند.

در سال ۲۰۰۹، بیش از ۱۵۹ میلیون هکتار (۳۹۰ میلیون ایکر) ذرت در سطح جهان کاشته شد که عملکرد آن بیش از ۵ تن در هکتار (bu/acre 80(بود. تولید میتواند در مناطق خاصی از جهان بالاتر باشد بهطوریکه در سال ۲۰۰۹ پیشبینی تولید در ایالت lowa 11618 کیلوگرم در هکتار (185 bu/acre) بود. ذرت تا قبل از سال ۱۴۹۲ میلادی (سال کشف آمریکا) در قاره آسیا، اروپا و آفریقا به عنوان یک گیاه زراعی شناخته شده نبود و همچنین در مناطق کرد نشین به گندم شامی معروف که در فارسی به معنای گندم سوریه است که در گذشته به به سوریه شام می گفتند . روستاها و مناطق عشایری دارای هویت، مؤلفه ها و ویژگی های خاص خود هستند که اثربخشی طرح ها و برنامه های مختلف، در گرو توجه به آنها بوده و الگوبرداری صرف از طرح های شهری، بدون توجه به مختصات و بسترهای ویژه روستایی و عشایری، کارآیی و اثربخشی آنها را به شدت کاهش خواهد داد. همچنین با توجه به سهم نسبتاً بالای بخش کشاورزی در اقتصاد ایران، سهم کل حمایت (TSE)از تولید ناخالص داخلی بالاتر از کشورهای مزبور است. این محصولات رسیدگی بالایی طلب میکند اما ازآنجاکه بازار خاص و تقریباً لوکس پسندی دارد علاوه بر صادرات میتوان روی فروش در بازار داخلی آن نیز حساب ویژه باز کرد.

یکی از مهمترین حُسن های پرورش کاکتوس این است که در ظرفیت های پایین و در گلخانه های کوچک نیز میتوان از این طریق به درامدهای بالایی رسید. این رشد سریع باتوجه به محدودیت دستیابی به منابع طبیعی، نیاز به حرکت به سمت توسعه ای پایدارتر در بخش آبزی پروری را ایجاد می کند. با توجه به رشد چشمگیر جمعیت، بهرهگیری از روشهای مختلف علمی به منظور حفظ منابع غذایی و افزایش آن، حائز اهمیت گشته است. ساقه رو به پایین میماند و به یک توده خرد شده بر روی زمین تبدیل میشود. تکنیکهای مدرن کشاورزی، در کشورهای پیشرفته معمولاً روی کشت متراکم تکیه میکند که یک بلال در هر ساقه تولید میکند. بلال ذرت برای گذر از بین شکافهای صفحه بسیار بزرگ است و وقتی غلتکهای گیرهای ساقه را کنار میزند، تنها بلال میماند و پوست کنده میشود تا وارد ماشین شود. گرده ذرت آنموفیلوس است (توسط باد منتشر میشود) و به خاطر سرعت زیاد پایین افتادنش، بیشتر گردهها به فاصله زیادی از کاکل نمیافتند.

به عنوان مثال باید گفت اگر از کانتینرهای مخصوص طراحی شده و کیسه های کاشت در پرورش توت فرنگی استفاده می کنید، آنها می توانند در ماه مه و مجددا در ماه نوامبر میوه دهند. پرسودترین گلها برای پرورش که کشت و فروش آنها درآمد گلخانه شما را افزایش میدهند عبارتند از: جعفری، مریم گلی، مارگاریت، گازانیا، داوودی، انواع رز، ساناز هفت رنگ، انواع درختچه و… ذرت توسط بومیان آمریکا به روش پشتهای و در یک سیستم ترکیبی که برای بعضی به عنوان سه خواهر شناخته شدهاست کشت میشد. امام جمعه عسلویه به وضعیت برق در کشور اشاره کرد و ادامه داد: مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد بالاتر بود اما قطعی برق نداشتیم. چوب وسط بلال در ساختار، شبیه میوه چندتایی (میوه مجتمع) است اما تک تک میوهها (دانهها) هرگز با یک توده نیامیختهاند. ساقههای ذرت از لحاظ ظاهری شبیه ساقههای بامبو هستند و میانگرهها بهطور معمول به ۴۴ سانتیمتر (۱۷ اینچ) میرسند. حسگرهای از راه دور باعث میشوند تا الگوریتمها محیط یک زمینه را به عنوان دادههای آماری قابل درک و مفید برای کشاورزان – به منظور تصمیمگیری بهتر – تفسیر کنند.

اینها منبع baby cornها هستند که به عنوان یک سبزی در غذاهای آسیایی استفاده میشود. ﺳﺮاﻧﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺎﻏﺒﺎنی با ۲۹۰ درﺻﺪ اﻓﺰاﻳﺶ از ۱۰۲ کیلوگرم به ۲۹۶ کیلوگرم، ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت زراﻋی با ۸۶ درﺻﺪ اﻓﺰاﻳﺶ از ۵۵۷ کیلوگرم به ۱۰۳۵ کیلوگرم، ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت آﺑﺰی با ۱۳۰۰ درﺻﺪ اﻓﺰاﻳﺶ از یک کیلوگرم به ۱۴ کیلوگرم و ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت دام و ﻃﻴﻮر با ۹۴ درﺻﺪ اﻓﺰاﻳﺶ از ۹۵ کیلوگرم به ۱۸۴ کیلوگرم ﻃی ﭼﻬﺎر دﻫﻪ رسیده اﺳﺖ. در بررسی سلامت دام ها و تست گوشت آنها چالش هایی پیش رو است. رنگ آنها متفاوت و شامل سیاه، آبی خاکستری، بنفش، سبز، قرمز، سفید و زرد است. اما برنج که پس از گندم دومین محصول وارداتی ایران به حساب می آید بازاری متفاوت از دیگر محصولات دارد، چرا که تعدد واردکنندگان در آن بسیار کمتر از دیگر محصولات کشاورزی است و تامین کنندگانش هم با دیگر نیازهای غذایی ایران فرق می کند؛ به گونهای که سال گذشته یک میلیون و 185 هزار تن برنج به ایران وارد شد که بیش از 95 درصد آن را هند و پاکستان با فروش یک میلیون و 87 هزار تن برنج تامین کردند و در این میان امارات و دیگر کشورها نیز حضور دارند که البته سهم بسیار ناچیزی دارند و نشان می دهد که بازار برنج وارداتی در انحصار دو همسایه شرقی ایران است.

چرا که ایران به عنوان زادگاه زعفران و تولیدکننده بی رقیب این گیاه (بیش از ۹۰ درصد تولید خالص جهانی) همواره جایگاه خود را در این صنعت حفظ کرده است و رسیدن به این جایگاه برای سایرکشورها کمی دور از ذهن به نظر می رسد. ذرت برای بقولات به عنوان قیم استفاده میشود و بقولات ازت فراهم میکنند که این ازت حاصل تثبیت نیتروژن توسط باکتری ریزوبیوم است که این باکتری در ریشه بقولات و دیگر لگومها زندگی میکند و کدوها پوشش زمین را فراهم میکنند تا رشد علفهای هرز را متوقف کنند و از تبخیر آب با ایجاد سایه بر روی خاک جلوگیری کنند. در صورتیکه برای یکی از شماره حساب های بانک کشاورزی خود، شماره همراه و سرویس پیامک خبری را فعال نموده اید و قادر به دریافت کد فعالسازی می باشید، اینجا کلیک نمایید. این بانک هماکنون با پشتوانة هشتاد و هشت سال تجربه خدمترسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است.

هر کشاورز به اندازه ارزش زمین خود در شرکتهای سهامی شریک و سهیم میشود. دانهها به اندازه نخود هستند و به صورت ردیفهای منظم بر روی یک جسم سفید مغز مانند، قرار گرفتهاند که بلال را تشکیل میدهد. معاون تحقیقات کنترل و گواهی بذر مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تاکید کرد: این گواهی به منظور اطمینان بخشی به حوزه کشاورزی طراحی شده است تا بذر یا نهال که یکی از مهمترین نهادههای تولید است، با اطمینان بیشتری تولید و مصرف شود. یکی دیگر از فواید کشت گلخانه ای اینست که ثبات و امنیت بیشتری برای کیاهان ایجاد می شود. در کم خاکورزی، مزارع یکبار یا دو بار با یک ابزار شخم زنی قبل از کشت محصول یا بعد از برداشت قبلی خاکورزی میشوند. تکنیک بعدی “checked maize” بود که پشتهها به فاصله ۴۰ اینچ (۱ متر) از هم قرار داشتند و این سبب میشد که کولتیواتورها بتوانند در مزرعه در دو مسیر حرکت کنند. دو مجتمع گلخانهای ارس تارلا امیر و ارس تارلا امین واقع در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس تولیدکننده محصولات کشاورزی خوشنام آتاویتا، بزرگترین گلخانههای شیشهای کشور، خاورمیانه و غرب آسیا هستند.

شناسایی پراکندگی علف­های هرز می­تواند در تدوین برنامه­های تجاری تحقیقاتی، کاهش تلفات عملکرد و درک فرآیندهایی که موجب تغییراتی در پراکنش مکانی و زمانی علف­های هرز می­شوند، تأثیر قابل توجهی داشته باشد. با رشد تولید داخل، واردات جو نیز ۱ میلیون تن کاهش مییابد و به ۲ میلیون تن میرسد. از موارد مهمی که در احداث یک گلخانه توجه به زهکشی گلخانه است . این وزارتخانه در حول محور تولید ملی، حمایت از کالای ایرانی، تقویت اقتصاد ملی برنامه هایی را به مورد اجرا گذارده که تامین امنیت غذایی به منظور حفظ امنیت ملی ، استقلال و اقتدار کشور، توجه به توسعه زیرساخت ها و تامین نهاده های تولید؛ پایداری تولید، اشتغال و خودکفایی در محصولات اساسی را به دنبال داشته است. برای نمونه، بالاترین و پیشرفته ترین علم و فن آوری که اینجانب در انگلستان و درشرایط سخت مطالعات کتابخانه ای و امور رایانهای پیچیده، کارگاهی، آزمایشگاهی و مزرعهای فراگرفتم، ولی علیرغم اطلاع رسانیهای علمی پژوهشی درکنگرههای ملی و بینالمللی یا ارائه طرحهای مدون ملی به هیچ عنوان مورد توجه هیچ مقام مسئولی قرار نگرفت ونهایتا با بازنشستگی زودرس خانه نشین گردیدم در حالی که سه فرزند دیگرم با تحصیلات کارشناسی ارشد از دانشکاههای برتر مثل تهران نیز نتوانستند بکلرتخصصی خود اشیتغال یابند.

خاک حاصلخیز بالای زمین زراعی به دلیل تأمین زیاد آب از بین می رود. این مورد به دلیل افزایش سطح اکسیژنی است که از طریق محلول به ریشه گیاه میرسد. هوش مصنوعی حتی میتواند به طراحی محصولاتی بپردازد که با عقیم گذاردن طرحهای رقیب برای دستیابی به معیارهای پایداری، میتوانند بازیافت بیشتری داشته باشند. این کارشناس اقتصادی خاطرنشان میکند: دریافت تسهیلات از مزایای دیگری است که هر شخص سرمایهگذار باوجود زمین زراعی و آب کافی میتواند از تسهیلات بانکی با بازپرداخت پنجساله و با یک سال تنفس بهرهمند شود. رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: سرمایه گذاران می توانند از بین لیست پیمانکاران واجد شرایط (موجود در مدیریت های جهادکشاورزی و بانک) انتخاب کنند و در این راستا برای ایجاد وحدت رویه باید معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات به بانک به همراه نام پیمانکار انتخابی باشد. درصد کاهش ارزش بر اثر پختن : حداکثر کاهش درصدی ارزشهای غذایی به دلیل جوشیدن بدون در نظر گرفتن گروه گیاهخواری حاوی شیر و تخم مرغ (ovo-lacto-vegetables group). کاشت نشاء به دلیل صرفهجویی در زمان و مصرف آب اهمیت زیادی دارد. وی تصریح کرد: ما ۱۱۵ هزار تن عسل در داخل ایران تولید می کنیم و این محصول به دلیل تنوع آب و هوایی ایران از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و با انجام پروتکل بهداشتی روسیه می تواند بازار مناسبی برای عسل ایران باشد.

از مزارع کشاورزی ، کودهای ازته به خاک می ریزند و در نهایت آب های زیرزمینی را آلوده می کنند. در قدم دوم، نوبت به تهیه طبق و قفسه جهت بستر سازی کاشت و پرورش زعفران می رسد. طبق این تعریف از جمله عملکرد گلخانه، فراهم کردن شرایط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است.گلخانهها بر حسب اینکه چه نوع مصالح ساختمانی در آنها بکار برده شده است به نوع ثابت و متحرک تقسیمبندی می شوند.گلخانههای ثابت، به گلخانه­هایی گفته میشود که مصالح ساختمانی بکار رفته در آنها از جنس پایدار و با دوام باشد. در انتهای فصل رشد، دانهها خشک میشوند و جویدن آنها بدون پختنشان در آب جوش مشکل است.

در این رابطه جمعیت بزرگسالی که دچار چاقی مفرط هستند درحال افزایش است و از ۸ نفر، بیش از یک نفر – یا بیش از ۶۷۲ میلیون نفر در جهان – با این مشکل مواجه هستند. بنابراین افزایش تولید محصولاتکشاورزی ازطریق توسعه و اجرای طرحهای کشت گلخانهای، میتواند بر مشکل کمآبی در حوزه کشاورزی استان بوشهر غلبه کند و افزونبر سود سرشاری که نصیب فعالان این حوزه میشود، در ایجاد اشتغال پایدار منطقه هم نقش غیرقابلانکاری داشته باشد. یکی از بهترین نوع محصول برای کشت گلخانهای خیار است؛ زیرا در تمامی فصول سال خریدار دارد. همچنین باعث گرم شدن کره زمین می شود زیرا گل و لای اجسام آب باعث آزاد شدن کربن خاک از مواد آلی ذره ای می شود.

نوردورِگی (فتوپریودیسم) در ارقام گرمسیری معمول نیست بهطوریکه ویژگی روزهای بلند عرضهای بالاتر باعث میشود گیاهان بسیار بلند شوند و لذا زمان کافی برای تولید بذر قبل از اینکه با یخ زدگی از بین بروند را ندارند. در اجرای مرحله دوم قانون مذکور، کشاورزان کشور برای مکانیزه کردن و آبیاری اراضی (تهیه تراکتور و ماشینهای کشاورزی، حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق و نصب موتورهای لازم) نیاز مبرم به پول داشتند لذا مسئولیت بانک بسیار سنگین شد و کمکهای اعتباری در بخش کشاورزی نیز کافی نبود. مزارع مدرن اندکی، ذرت را به این شکل انبار میکردند. بلاغ، غذای بیشتر و بهتر، افزایش تنوع غذایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی و بالارفتن بهرهوری نیروی کار میتواند با استفاده از فناوریهای مدرن در کشاورزی محقق شود. تکنیک مدرن ذرت را در ردیفهایی کشت میکند که حتی هنگامی که گیاه جوان است امکان کولتیوار زدن را میدهد با این وجود تکنیک پشتهها هنوز هم در مزارع بومیان آمریکا استفاده میشود. به گزارش خبرنگار مهر، طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی باید حدود ۱۰ سال قبل در کشور اجرا میشد و عدم اجرای آن خسارتهای جبران ناپذیری به بخش کشاورزی و اقتصاد کشور وارد میکند. وقتی ذرت بالغ و رسیده میشود سطح DIMBOA و مقاومت به سوراخکننده ذرت کاهش مییابد.

طرفداران این روش پیشنهاد می کنند که این ساختمان های کاملاً محصور یا کارخانه های گیاهان می توانند راهی برای استفاده ی دوباره و بیشتر از فضای شهری باشد و به این ترتیب با استفاده از فراهم نمودن محصولات محلی برای ساکنین شهر، مسافت حمل مواد غذایی از محل تولید تا مصرف کاهش می یابد. اهمیت نسبی کشاورزی از ابتدای صنعتی سازی به طور مداوم کاهش یافته است و در سال 2006 – برای اولین بار در تاریخ – بخش خدمات از کشاورزی پیشی گرفت و به عنوان بخش اقتصادی بیشترین افراد در سراسر جهان را استخدام کرد. تنها یک درصد شیشه وزن دارند اما مستحکم تر از آن هستند و هیچ گونه گرد و غباری را نیز، به خود جذب نمی کنند.

اما فراموش می کنیم که اگر برای زنده ماندن به غذا احتیاج داریم پس به کشاورزی نیز احتیاج داریم. امروزه گلخانههای پلاستیکی درصد بالایی از گلخانههای دنیا را به خود اختصاص میدهند؛ ولی در اروپای شرقی محبوبیت چندانی ندارد. کل بلال به وسیله دست یا برداشتکنندههای مکانیکی، برداشت میشد و سپس یک عملیات جداگانه پوست کندن ذرت برای جداسازی دانهها از بلال نیاز بود. این منجر به از بین رفتن خاک غنی از مواد مغذی می شود که مانع بهره وری می شود. پیش از این از آرسنیک ، گوگرد ، سرب و جیوه برای از بین بردن آفات استفاده می شد.