اخبار

راهکارهای کشاورزی با آب شور در ایران مجله خبری کشاورزی

علاوه بر اینها خیار و گوجه فرنگی را در سال چندین بار می توان برداشت کرد و بدلیل تقاضای بالا قبل از برداشت محصولات خود را به فروش برسانید. در سالهای اخیر در سایه بی نظارتی و قاچاق پیاز زعفران از ایران سود زیادی نصیب بازار زعفران افغانستان شده است و اکنون بالاترین فروش زعفران در چین و حتی در اروپا و آمریکا به افغانستان اختصاص دارد. آمریکاییها هم طرفدار این ایده بودند و اصلا پشت ماجرا بودند و «علی امینی» را در ایران به نخستوزیری رسانده بودند تا همین ایده را اجرا کند. در بخش تولیدات باغی نیز آمارهای گزارش سال 1397 وزارت جهادکشاورزی برای دو استان شمالی و گزارش مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران برای بررسی وضعیت هلند نشان میدهد در این بخش نیز عملکرد تولید در واحد سطح از برتری کامل بهرهوری کشاورزی هلندیها نسبت به دو استان شمالی ایران برخوردار است، بهطوریکه مقایسه عملکرد تولید محصولاتی همچون سیب، انگور، گلابی، آلو و توتفرنگی گلخانهای هلند با دو استان شمالی ایران نشان میدهد عملکرد تولید در واحد سطح در این کشور بین دو تا سه برابر بهتر از دو استان شمالی ایران است.

در مهر ماه در کنار جوانه های اصلی پیاز، جوانه های فرعی شروع به رشد میکنند که باید حتماً آنها را حذف کنید. این سیستم دارای دو دستگاه اصلی شامل برد Pi Raspberry دستگاه IoT و دما و همچنین سنسورهای رطوبت 11 DHT است. اسکلت این سازه ها (گلخانه اسپانیایی و گلخانه طرح اسپانیایی) همانند اکثر سازههای تولیدی شرکت مزرعه بکر، مولتی اسپن و پرتابل (به طور کامل با استفاده از پیچ و مهره ها مونتاژ می شوند) میباشند که با حدود 20 بافت و شبکه متفاوت در دستک ها، متصل و یا جدا بودن کمانها، حمایت کننده های کمان و سایر قطعات، به دو حالت گاتیک و سیرکولار طراحی شده اند. با استفاده از ماژول که به دستگاه متصل می شود و در واقع واسط بین دستگاه و سنسور های دما و رطوبت می باشد می توانید تا هزار و بیست متر سنسور ها را دورتر از دستگاه سیم کشی کنید.

با این حال با توجه مزایا و معایب کشت گلخانه ای زعفران که ذکر کردیم میتوانیم بگوییم انجام دادن یا ندادن کشت گلخانهای بستگی به منطقه کشت،امکانات و شرایط هر فرد دارد و نمیتوان به آسانی برای همه افراد یک روش را توصیه کرد. حجتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به استفاده و به کارگیری استارتآپها در نظام توزیع محصولات کشاورزی و غذایی تاکید کرد و آن را موجب سامانبخشی توزیع در این حوزه دانست. 10-کشت گلخانه ای زعفران باعث به کارگیری نیروی کار بیشتر و اشتغال زایی در کشور میشود. صندوق بیمه محصولات کشاورزی به منظور اطمینان از درستی اجرای فنی و مالی بیمه و برای رفع نمودن نقاط ضعف احتمالی به اعزام کارشناسان متبحر به بخش های مختلف کشور جهت نظارت و کنترل اقدام می کند و اینگونه بازرسی ها بطور مرتب در طی سال انجام میگیرد. منظور از گلخانه مکانی است که با ایجاد ساختمان با پایه های ثابت و سقف شیشه ای، پوشش پلاستیکی برای تولید محصولات سالانه یا دایمی در محیط تحت کنترل از نظر حرارات، رطوبت، نور و تهویه اختصاص یافته است (حسندوخت، 1384). باتوجه به نیاز روز افزون بازار، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید امروزه به یکی از سودآورترین بخش های کشاورزی تبدیل شده است که البته سرمایه گذاری اولیه فراوانی را نیز مطلب می کند.

کشورهایی مانند هلند، آلمان و فرانسه به لطف استفاده از فناوریهای مدرن، ضمن آسان ساختن و کاهش قابل توجه زحمات و مشقات حرفهی کشاورزی، سود قابل توجهی نیز از این صنعت به دست میآورند. در مقایسهٔ فرآیندهای مختلف اصلاح سیاستهای تجاری، استنباط میشود که اگر تلاشهای آزادسازی ادامه یابند، در آن صورت بخش کشاورزی در یک دورهٔ چهار ساله بعد اصلاحات از یک نرخ رشد متوسط ۵٫۷ درصدی برخوردار خواهد شد و این نرخ در مقایسه با نرخ ۲٫۸ درصدی پیش از آن قابل توجه به نظر میرسد. فائو انتظار دارد صادرات شیر ایران در سال جاری رشد قابل توجه ۱۵ درصدی داشته باشد و به ۱.۴۰۱ میلیون تن برسد. نواحی بسیاری در ایران مستعد کشت شورزیست ها به عنوان غذای دام هستند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات دام زنده ایران را مطالعه کنید. بااینحال کشت مدرن و گلخانهای زعفران هنوز نتوانسته آب و هوای ویژه مناطقی چون خراسان ایران را بازسازی کند و به همین دلیل کیفیت زعفران گلخانهای را نمیتوان با زعفران سنتی مقایسه کرد. درواقع با تولید میوه و صیفیجات در خارج از فصل میتوانید فروش خود را تضمین کنید چراکه محصولات گلخانهای به دلیل سالم و تازه بودن همیشه مشتری دارند. اما دیگر محصولاتی که میتوانند پر فروش باشند موارد زیر هستند؛ توتفرنگی، قارچ، زعفران، انواع سبزیهای خوردنی و گلهای زینتی و …

افزایش تغییرات اقلیمی، باعث افزایش خطرات تولید می شود که توانایی مقابله کشاورز را به چالش می کشاند(9). در حال حاضر کشور اسپانيا بزرگترين رقيب ايران در بازار جهاني بوده و در سال هاي اخير با فعاليت هاي گسترده خود توانسته است بخشي از سهم ايران را در بازار جهاني زعفران در تصاحب خود در آورد و باعث کاهش سهم ايران در اين بازار شوند. در حال حاضر در کشور ما صدها گلخانه جهت استفاده های شخصی محصولات ارگانیک یا تولید و ارسال آن به نقاط مختلف داخل و خارج از کشور صورت میگیرد. فروشگاه «توربا» با محصولات ارگانیک و طبیعی خود، بهشتی برای افراد آگاه به سلامت است. همین امر باعث شده تا در این چند سال اخیر افراد زیادی پا در این عرصه بگذارند و به پرورش انواع گل، گیاه، میوه و …

بدیهی است در هر حال دانشآموختگان کارآفرین و خلاق حوزه کشاورزی باید در پی آفرینش فرصت های کاری نو برای خود و دیگران باشند و با توجه به بازار کار نامساعد این رشته، به جای چشم داشتن به آگهی استخدامی سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک، با مطالعه و بررسی روش های جدید کشاورزی در دنیا به دنبال نوآوری و ایجاد مشاغل جدید و بهره برداری بهتر و علمی تر از زمین های کشاورزی باشند. بازار بزرگ کشاورزی ایران با هدف ارایه خدمات به روز و گسترده به جامعه بخش کشاورزی شکل گرفته است. در خصوص قنوات اقدامات پیشگیرانه کافی انجامندادیم و در مقیاس جهانیممکن است عددها قابل قبول باشد، اما برای ایران که تحت حوادث مختلف قرار دارد نمی تواند جوابگو باشد. نکته: اگر مبلغ وام ما بیش از ده ملیارد تومان باشد، وارد کارگروه ملی میشود که در این صورت توسط وزارتخانه بررسی خواهد شد. سایت سیتا(سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) توسط وزارت جهاد کشاورزی جهت ثبت نام وام گلخانه برای متقاضیان دریافت تسهیلات در مناطق محروم و برخوردار طراحی شده است. در جهت تحق این هدف وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات و اعتبارات خوبی را در برای ساخت گلخانه در نظر گرفته است.

یونجه با نام علمی Medicago sativa گیاهی علفی و چند ساله از خانوداه لگومیان بوده که بومی ایران میباشد. طبق نتیجه یک تحقیق جهانی موخر در این زمینه، با فراهم کردن دوباره شرایط محیطی مناسب برای زمین های کشاورزی، تولید زیست توده جهانی حتی بدون گسترش زمین، ۳۰ درصد رشد می کند. خاوازی با استقبال از پیشنهادات طرف روس در زمینه همکاری های آموزشی و تحقیقاتی در زمینه شیلات و بزیان و همچنین گسترش دایره همکاری از خزر تا خلیج فارس گفت که انعقاد تفاهمنامه همکاری با روسیه در این زمینه ها برای ما اهمیت دارد. شور بودن آب آبیاری، موجب معکوس شدن روند گسترش آب در زیر خاک می شود.

بنابراین با وجود آمدن مزرعه ها و خانه ها در کنار یکدیگر به تدریج روستاها به وجود آمدند و کار سنگین کشاورزی که با مراقبت در مقابل خطرات و تهدیداتی چون آفات، امراض و حیوانات وحشی فقط با همیاری و همکاری تمام کشاورزان روستانشین امکان داشت این روش و کشت وکار در امور زراعی و باغی وابسته به ابزار و امکانات ساده ابتکاری نگرفته بود اما یکی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی این کشاورزی استفاده از تجارب ارزشمند تاریخی کشاورزی بوده که از پیشینیان به ارث برده بودند، بود و تعریف و مفهومی از کشاورزی سنتی را در مجامع علمی امروزی منعکس می ساخت.

در این مقاله قصد داریم رایج ترین و پرکاربرد ترین انواع سازه های گلخانه صنعتی و تجاری که به نوعی در دسته بندی گلخانه ها بر اساس نوع پوشش جای میگیرند را شرح دهیم. بر این اساس در حال حاضر صد ها شرکت گلخانه ساز برای کمک به شما در تولید محصولات گلخانه ای آماده یاری هستند. بر اساس گزارش سازمان جهانی غذا و کشاورزی(FAO) در حال حاضر کشاورزی قراردادی در بسیاری از کشورها اجرا می شود و موفقیتهایی هم در پی داشته است، کشور هندوستان از پیشتازان این نوع کشت است که در طول سالها با آزمون و خطا نوع قراردادهای خودشان را اصلاح کرده که نفع کشاورز و شرکت طرف قرارداد در آن تامین شود. 3. بر اساس ماده ۳۸ آییننامه اصلاحات ارضی، چنانچه اشتباهی در تنظیم اسناد زارعین رخ داده باشد، شورای اصلاحات ارضی رأی به اصلاح، اقاله یا ابطال سند خواهد داد. بر اساس برنامه ششم توسعه باید حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار واحد گلخانهای در کشور ایجاد شود. 9-درکشت گلخانهای از همان سال اول میتوان در صورت رعایت شرایط به سوددهی بالایی رسید اما در کشت خاکی در سالهای پنجم و ششم كشت، به سوددهی عالی میرسد. گرچه در ابتدای کار رقابت با بازار و گلخانه های بزرگ کار سختی است اما بهتر از در وهله اول به فکر کاشت سبزیجاتی باشید که سریع رشد می کنند.

خیار، گوجهفرنگی، فلفل، توتفرنگی، طالبی، بادمجان و سبزیجات برگی (گشنیز، ریحان، شاهی و اسفناج)و از دسته محصولات دیگر شامل گل و گیاهان زینتی شاخه بریده (رُز، گلايول و داودي) و گلهای آپارتماني و همچنین گیاهان دارویی از این موارد هستند. در برخی دیگر این موضوع نیست و به گلخانه های 800 متری هم وام میدهند. مزارع عمودی از این نظر منحصر به فرد هستند که برای برخی گیاهان نیاز به خاک برای رشد گیاهان نیست. کشاورزان مقدار بذر پاشی، کود و سم را برای کل زمین های زراعی با مقدار مشخصی پخش می کردند و آبیاری یکنواختی را برای زمین های زراعی به کار می گرفتند.

از طرفی افرادی که دین اسلام را نپذیرفته بودند مجبور به مهاجرت شدند. جهت سرمایه گذاري در هر کار و صنعت تجاري، انجام مطالعات اقتصادي و فنی و داشتن تجارب علمی و فنی برای موفقیت در آن کسب و کار امری اجتناب ناپذیر است و یا اگر تخصص و تجربه و علم در صنعتی نداریم (علی الخصوص صنعت گلخانه) میبایست حتما از شرکت های فعال و متخصص کمک گرفت تا اولا ریسک شکست را پایین آورد و ثانیا تولید در واحد سطح را افزایش داد. ضمناً توجه کنید که پیازهای تهیه شده عاری از آفات باشد و وزنشان زیر 15 گرم نباشد زیرا پیازچه سبک عملکرد تولید زعفران را به شدت پایین خواهد آورد. هر پیازچه ( پیاز چه ۱۵ تا ۲۰ گرمی ) در شرایط گلخانه به طور متوسط ۱۲ تا ۱۴ عدد گل تولید میکند. در این مرحله پیازچه ها شروع به بیدار شدن میکنند. آخرین کود دهی و آبیاری زعفران در ماه اردیبهشت دقیقاً در مرحله ای که برگ های زعفران شروع به زرد شدن میکنند صورت میگیرد. آمریکا -متوسط درآمد سالیانه مهندس کشاورزی مطابق با آخرین آمارها ۷۴,۰۰۰ دلار بوده است. حال که با اهمیت جایگاه گلخانه و تخصصی بودن آن همانند سایر صنایع و حتی بیشتر، پی بردیم، به بررسی انواع سازه های گلخانه میپردازیم.

شما میتوانید در صورت مواجه شدن با هرگونه سوال در ارتباط با ساخت گلخانه از طریق درپاه ارتباط با ما، با شرکت گلخانه ساز مزرعه بکر تماس حاصل کنید. فراموش نکنید که برای اطاعات و مشاوره بیشتری توانید با متخصصان شرکت گلخانه ساز مزرعه بکر تماس حاصل کنید. گلخانه ها بهترین روش تولید محصول برای مناطق و کشورهایی می باشند که دارای آب و هوای سرد، گرم و یا قطبی هستند؛ به همین دلیل امروزه با هوشمندسازی گلخانه ها بسیاری از مشکلات که به واسطه خطا و بی­ دقتی انسان­ ها و یا عوامل طبیعی مانند حمله­ ی حشرات و آفات، باد و طوفان به وجود آمده اند، کاهش یافته است.

از طریق «کشاورزی دقیق precision agriculture»، از فناوریهای سنسورها برای جمعآوری انواع دادههای مرتبط با فرآیند تولید استفاده میشود که تجزیه و تحلیل آن امکان تولید بهینهتر و سفارشیتر را فراهم میکند. پس از پرداخت، بلافاصله لینک دریافت فایل که به رنگ آبی می باشد در قسمت محصولات برای شما به نمایش درخواهد آمد. باید بدانید در این قسمت برای کاشت محصول گلخانه تفاوتی ندارد که شما تازه کار هستید یا خیر. اما قبل از هر چیز توجه داشته باشید برای احداث و ساخت گلخانه قبل از به دست آوردن سرمایه لازم برای ساخت گلخانه، نیاز به مجوز احدث گلخانه و انتخاب یک متخصص و شرکت سازنده گلخانه داریم. باید به یاد داشته باشید که بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که امکان برداشت چند باره در طول سال را داشته باشند. البته طبیعی است که در هنگام ورود به بازار جدید باید از تمام هزینه ها چه در ساخت و چه در هنگام برداشت مطلع باشید. این عامل از طرفی هزینه تأمین نهادههای کشاورزی را برای تولیدکننده کاهش میدهد و از سوی دیگر کمترین آسیب را به منابع آب و طبیعت وارد میکند. در روش هیدروپونیک کاشت این گیاه میزان آب مصرفی کاهش پیدا میکند اما از طرفی بازدهی محصول سه برابر افزایش خواهد یافت.

حفاظت خاک به عنوان یک موجود زنده واحد به عنوان اولین و اصلیترین هدف در کشت زیستی مد نظر قرار میگیرد. باتوجهبه عمر پایین این گلها بایستی بازار هدف قبل از تولید شناسایی شود تا هنگام عرضه، گلخانهدار دچار مشکل نشود. لذا ما شورای قیمتگذاری را تشکیل دادیم که این شورا متشکل از تشکلها، خبرگان و تولیدکنندگان پیش رو بخش کشاورزی است که تصمیمگیری در این شورا از پایین به بالا و در راستای منافع تولیدکننده است. محمدحسین ملانوری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به جایگاه یزد در بخش کشاورزی به ویژه تولید محصولات گلخانه ای با توجه به محدودیت های اقلیمی و کاهش سطح آب چاه های کشاورزی، بر ضرورت تخصصی کردن ناوگان حمل محصولات کشاورزی تاکید کرد.

اگر بتوانیم اطلاعات جدید و بروزی داشته و ایده های جدید کشاورزی را یاد بگیریم می توانیم کشاورزی خود را به کسب و کاری پردرآمد و پولساز تبدیل سایت agriculture-na کنیم. به کاربرده شده در سازه گلخانه، به دو دسته گلخانه های اسپانیایی و طرح اسپانیایی دسته بندی می شوند که قابلیت اجرا با پوشش هایی همچون پلاستیک، پلی کربنات و ورق های فلزی و … این دو محصول در طول سال امکان چند بار برداشت دارند و همچنین در تمام طول سال خریدار خود را خواهند داشت. برای ساخت گلخانه باید بدانید که چه محصولی برای برداشت در نظر دارید. کشاورزی داخلی برای قرن ها در گلخانه ها رواج داشته، اما کشاورزی داخل ساختمان در سال های اخیر علاقه و محبوبیت جدیدی به دست آورده است. در گلخانه های داخلی از این سنسورها به طور منظم برای روشنایی، سیستم های باروری، آب و هوا و غیره استفاده می شود.