اخبار

راه برای ورود خودروهای تسلا به اروپا باز شده است

کمیسیون اروپا تعرفه واردات خودروهای تسلا ساخت چین را به میزان قابل توجهی کاهش داد و راه را برای افزایش فروش در سراسر منطقه هموار کرد. صادرات خودروهای برقی چین به اتحادیه اروپا در واکنش به تعرفه های پیشنهادی کاهش شدیدی را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اروپا در ماه ژوئن اعلام کرد که تعرفه های بیشتری را بر واردات خودروهای برقی چینی وضع خواهد کرد که به اعتقاد آن، تولیدکنندگان خودروهای برقی اروپایی را به ضرر اقتصادی تهدید می کند.

این کمیته پیش نویس تصمیم خود را برای اعمال عوارض نهایی جبرانی بر واردات خودروهای برقی با باتری از چین فاش کرد. اتحادیه اروپا تعرفه اضافی بر خودروهای الکتریکی تسلا ساخت چین را از 20.8 درصد به 9 درصد کاهش داد. نرخ جدید بسیار کمتر از محدوده 17 تا 36.3 درصدی است که بر دیگر سازندگان خودروهای الکتریکی چینی اعمال شده است که می تواند فروش تسلا را در منطقه افزایش دهد.

با این حال، این طرح مشروط به تصویب اکثریت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا قبل از 31 اکتبر است و در صورت تصویب، تعرفه های جدید برای پنج سال آینده باقی خواهند ماند. این تصمیم پس از درخواست تسلا برای ارزیابی فردی از تعرفه‌های کمیسیون اروپا بر خودروهای الکتریکی ساخت چین که در ماه جولای اعلام شد، اتخاذ شد.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، گفت که زنجیره ارزش خودروهای برقی چین از یارانه های ناعادلانه سود می برد و اعلام کرد که به نفع اتحادیه اروپا است که تعرفه های جبرانی موقت بر واردات خودروهای الکتریکی از چین اعمال کند. پس از تصمیم اتحادیه اروپا، سهام تسلا در معاملات صبحگاهی آمریکا بیش از 1 درصد افزایش یافت.

BYD، شرکت خودروهای الکتریکی، شاهد کاهش تعرفه از 17.4 درصد به 17 درصد بود. سهم جیلی از 19.9 درصد به 19.3 درصد و سهم Cyc Motor از 37.6 درصد به 36.3 درصد کاهش یافته است.

ثبت نام خودروهای برقی ساخت چین مانند BYD در ماه جولای نسبت به سه ماهه سوم 45 درصد کاهش یافت. انجمن خودروهای مسافری چین همچنین فاش کرد که صادرات خودروهای انرژی جدید چین، از جمله خودروهای الکتریکی خالص و خودروهای هیبریدی، در ژوئن در مقایسه با ماه مه 15.2 درصد کاهش یافته است.

صادرات خودروهای الکتریکی تسلا ساخت چین به اتحادیه اروپا به پایین ترین سطح خود از سه ماهه سوم سال 2022 رسیده است. اتاق بازرگانی چین در گزارشی جداگانه اعلام کرد که صادرات خودروهای الکتریکی چین به اتحادیه اروپا در سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است. در ژوئن، و به میزان 14.6 درصد به صورت سالانه در نیمه اول سال 2024.

گمان می‌رود که این کاهش به تعرفه‌های موقت اضافی اعمال شده توسط اتحادیه اروپا بر خودروهای الکتریکی ساخت چین مربوط باشد. با این حال، برندهای پرفروش چینی New و BYD با افزایش سهم خود در بازار خودروهای الکتریکی اتحادیه اروپا به 8.5 درصد در ماه ژوئیه، شانس را به چالش کشیدند.

BYD به رقیب جهانی تسلا تبدیل شده است و از تسلا پیشی گرفته و در سه ماهه آخر سال 2023 به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شده است.

این خودروساز چینی انتظار دارد که برخی از مدل هایش حتی پس از اعمال تعرفه های جدید همچنان سود بیشتری در اتحادیه اروپا نسبت به چین داشته باشند. بی وای دی تقریبا دو برابر بیشتر از چین در اروپا خودرو می فروشد. علاوه بر این، مزیت فناوری BYD اجازه می دهد تا هزینه ها را تا 20٪ کاهش دهید.

بزرگترین فروشنده خودروهای برقی چین قصد دارد سال آینده ارزان ترین مدل خود، Seagull را در اروپا عرضه کند.

به گزارش یورونیوز، ING همچنین گزارش داد که خودروهای الکتریکی در اروپا برای مصرف کنندگان عادی بسیار گران هستند. میانگین قیمت خرده فروشی خودروهای الکتریکی در چین بسیار کمتر از اروپا است. اقدامات پیشنهادی اتحادیه اروپا باعث می‌شود خودروهای الکتریکی گران‌تر و کمتر در دسترس مصرف‌کنندگان اروپایی قرار گیرند.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403053121662/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا