اخبار

را به پیمانکار می دهد

دقت داشته باشید که در حین کار از پایه های اطمینان برای دو تراز موازی استفاده کنید. برای اینکه پس از پایان ساخت و ساز این قطعه بلااستفاده می ماند، پیمانکاران وسوسه می شوند که اجناس دست دوم تهیه کنند و ممکن است این کار خطرساز شود. نکته مهم این است که توان و مقاومت این محصول به صورت دست دوم همچنان بالاست ولی در صورتی که پروژه شما ، وزن سازه زیادی داشته باشد بهتر است که از جک های نو استفاده شود. در صورتی که ارتفاع مجاز شما بیش از مقدار مجاز است داربست های چکشی و یا مثلثی پیشنهاد ایمن تری خواهد بود. جک سقفی برای نگهداری ثابت و تحمل میزان باری است که سقف ایجاد می کند ،جک سقفی برای تمام سقف های ساختمان مانند طاق ضربی ، تیرچه بلوک ، یونولیت ، وافل و … قسمت پایین جک از لوله ساخته شده که قطر های متفاوتی دارد اما رایج ترین آن با قطر 6 سانتی متر و ضخامت 2 میلی متر است که جک به قسمت پایین متصل می شود. قطر لوله های داخلی معمولا ۵ سانت و قطر لولههای بیرونی ۶ سانت خواهد بود. جک های متوسط از ته جک هایی با لوله ۲٫۵ و قسمت بالایی جک از لوله ۲ میل تولید می گردد.

سایز استاندارد جک سقفی با ارتفاع 3.20 متر و وزن 14 کیلوگرم در بازار موجود خرید قالب بتن دست دوم است. این موضوع باعث شده که این محصول به صورت دسته دوم در بازار به فروش برسد. برای کفراژبندی و همچنین در مورد سقف های بتنی که وزن سبکی دارند می توان از این جک سقفی استفاده کرد. جک قائم مهاربندی مدلی از جک سقفی است که برای دریافت مقادیر بار صفحات افقی استفاده می شود، به وسیله مهاربندها، بخش های انتهایی و ابتدایی به طور کامل ثابت نگه داشته شود. این مدل از جکها برای مهار بار سقف بتنی سبک ایده آل است و کارکرد ساده ای دارد. جک سقفی ساختمان بدون احتساب سر جک ها از وزنی بین 12.5 تا 21 کیلوگرم می باشد و سر جک ها دارای وزن 4 ، 5 ، 6 کیلوگرم است. قسمت پایین جک سقفی از جنس لوله است که قطر آن در حدود 6 سانتی متر است، ضخامت این لوله ها در حدود 2 میلی متر می باشد، قسمت بالایی جک سقفی از جنس لوله و با قطر 5 سانتی متر و ضخامت 2.5 میلی متر است، این اندازه ها برای جک های صلیب دار ، U شکل عراقی ، T شکل است و می توان صلیب متحرک را در ارتفاع مختلف تولید کرد.

لازم به ذکر است که این جک ها برای تمامی سقف ها مثل یونولیت، وافل، طاق های چوبی و حتی تیرچه بلوک نیز مناسب است. نیاز استفاده از این محصول در بعضی از سقف ها به شدت محسوس است ، مانند سقف های قالب بتنی که حتما جک سقفی لازم دارند. جک های سقفی از لوله های سنگین و صلیب در بالای آن تشکیل شده اند . نوع مرسوم آن در ایران جک سقفی صلیب می باشد . در حال حاضر انواع جک سقفی به صورت صلیبدار و ساده در شرکت سازه گستر مدحت تولید می گردد ابعاد و اندازه جک ها ، ضخامت لوله ها ، کیفیت مواد اولیه و هچنین وزن جک ها را م یتوانید رد مشخصات محصول مطالعه فرمایید، اطلاعات کلی و ریزی به شما می دهد که در انتخاب بهترین نوع جک با شرایط شما کمک خواهد کرد. جک سقفی T شکل از جک ایده آل برای اجرای سقف ها با تیرچه بلوک و تیرهای بتنی تشکیل شده است. تمامی سقف ها برای پایداری و مقاومت بالا نیاز به یک نگه دارنده دارند که جک سقفی ساختمانی می تواند این کار را انجام دهد.

کاربرد دارد که برحسب مکان مورد استفاده و نوع پروژه تفاوت هایی در نوع آن ایجاد می شود. در نظر داشته باشید که بیشترین زمان برای قالب برداری ۱۴ روز است. کاربرد این نوع از جک ساختمانی در شاقول کردن قالب و تحمل بار جانبی است. جک سقفی ساختمانی باید بتواند حین بتن ریزی بار را تحمل کند. در اغلب پروژه ها، حین ساخت ، ابزار جک سقفی نیاز خواهد شد زیرا اجرای سقف به صورت موقت با کمک جک سقفی امکان پذیر است همچنین از آن برای نگه داشتن بار بالادست و کفراژبندی سقف تا پایان ساخت طبقه، استفاده کنند. ممکن است برای توزیع بهتر بار شمع بر سطح زیرین از بلوک بتنی استفاده کنند. جک سقفی ساختمانی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است ، قسمت نری ، مادگی و رزوه. بهتر است بدانید برای هر متر مربع سقف، از یک جک سقفی استفاده می شود. باید در نظر بگیرید که از آن جایی که هر سقفی به یک تکیه گاه نیاز دارد تا نریزد به هیچ عنوان نمی توان منکر اهمیت جک سقفی شد.