اخبار

رضایی کوچی: برای اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ها باید اقدامات جدی صورت گیرد

رئیس کمیته عمران شورا با تشریح اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت در ایام نوروز خودروهای بومی بوده است، گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز اقداماتی انجام شده است اما همچنان حدود 800 تصادف و تصادف شدید داریم. نقاطی در جاده های کشور که نیاز به اصلاح و اصلاح دارند و باید گام های جدی برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدرضا رضایی کوچی در تشریح جلسه امروز کمیته مدنی گفت: این جلسه با حضور هادیان فر معاون حمل و نقل، راه و شهرسازی، حسینی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه برگزار شد. (پلیس راهنمایی و رانندگی)، و مقامات. به منظور ارائه گزارش سفرهای نوروزی وابسته به جمعیت هلال احمر، مدیریت اورژانس کشور و… و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش های ارائه شده در سال جاری بیش از 700 نفر از شهروندان خود را در تصادفات جاده ای در ایام نوروز از دست دادیم. اگرچه تعداد قربانیان تصادفات جاده ای نسبت به سال های گذشته 30 درصد کاهش یافته است، اما تعداد فوتی ها زیاد و غیرقابل قبول است. عوامل متعددی از جمله کیفیت پایین خودروهای داخلی و همچنین خطاهای راننده و وجود تصادفات جاده ای در این زمینه تاثیرگذار است.

بیشترین تصادفات منجر به فوت در طرح نوروزی خودروهای بومی بوده است. متاسفانه بحث واردات خودرو آن طور که قانونگذار می خواست اجرایی نشدوی افزود: بیشتر خودروهای تصادفی که در طرح نوروز منجر به فوت شد، خودروهای بومی بودند. متاسفانه بحث واردات خودرو آن طور که قانونگذار می خواست اجرایی نشد. بنابراین معتقدم تا زمانی که این قانون به طور کامل اجرا نشود، مجلس، سایر مسئولان، پلیس راهنمایی و رانندگی و مردم باید مطالبات جدی از خودروسازان برای افزایش کیفیت محصولات خود داشته باشند تا در صورت وقوع یک حادثه کوچک و تصادف رانندگی جان مردم نجات خواهد یافت، هیچ خطری وجود ندارد.

رئیس کمیته عمران شورا بیان کرد: اقداماتی برای رفع نقاط حادثه خیز انجام شده اما همچنان حدود 800 نقطه پرحادثه و خطرناک در جاده های کشور داریم که باید برای بهسازی و اصلاح آنها گام های جدی برداشته شود.

وی در پایان با اشاره به آمار بالای جرایم رانندگی گفت: افزایش میزان جرایم رانندگی در کاهش تخلفات رانندگان، تصادفات و مرگ و میر جاده ای موثر است اما این تنها راه حل نیست، علاوه بر این، انتظار می رود. اعداد و ارقام متناسب با درآمد مردم است و در عین حال کیفیت خودروها باید ارتقاء یابد و عوامل محلی و سایر عوامل موثر و درآمد آنها صرف اقدامات مربوط به کاهش تصادفات شود.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403011909813/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB%D9%87-%D8%AE%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا