اخبار

زمان برداشت برنج شمال ایران فروشگاه آذین مطهر ایرانیان

agriculture-na در بسیاری از مناطق مازندران به صورت مکانیزه انجام می‌شود اما برخی از کشاورزان به علت هموار نبودن زمین و عدم دسترسی و نبود جاده مجبور به برداشت سنتی برنج هستند. دولت سیزدهم خودکفایی در تولید برنج را از اولویت های بخش کشاورزی خود عنوان کرده ،اما کارشناسان اعتقاد دارند که ظرفیت افزایش تولید برنج به دلیل بحران آب، حتی در استان‌های شمالی نیز وجود ندارد. برای اطمینان از آب کافی، بیشتر کشاورزان برنج قصد دارند شرایط سیل در مزرعه خود را حفظ کنند.

۲۰ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شد

بهتر است برای خرید برنج کهنه شمال در اوایل تابستان اقدام به خرید کنید. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . برای ورود به سایت اینترنتی اختصاصی شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه بر روی همین متن کلیک کنید.

بعد از کاشت باید به زمین کود داد مثل اوره و فسفات آمونیم(100 کیلو در هکتار) . مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران به نقل از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن از برداشت شلتوک برنج در 2200 هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد. علاوه بر آن برخی از واریته ها دارای دوره خواب کوتاهی هستند و چند روز پس از برداشتن جوانه می زنند، از این رو به منظور جلوگیری از عوامل فوق الذکر خشک کردن بلافاصله پس از برداشت امری ضروری است. فساد بیولوژیک در اثر ادامه تنفس در دانه های مرطوب اتفاق می افتد. تسریع عمل تنفس که با مصرف اکسیژن و تولید دی اکسید کربن و گرما توام است، موجبات کاهش ماده خشک دانه را فراهم می سازد.

مجموع برنج قهوه ای و شلتوک پوست نشده وارد ماشین پادیه یا جداساز شلتوک و برنج قهوه ای می شوند. از درصد برنج قهوه ای و درصد شلتوک در حالت استاندارد از ماشین های پوست کن خارج می شوند و این ترکیب در یک پادیه تغذیه می شوند. در ماشینه پادیه برنج قهوه ای از شلتوک جدا شده، برنج قهوه ای به ماشین سفید کن منتقل می گردد و شلتوک مجددا به داخل ماشین پوست کن برگشت داده می شود تا پوست آن جدا شود. البته در سیستم تبدیل تیغه ای مخلوط بدون جداسازی شلتوک از برنج قهوه ای وارد ماشین سفید کن می شود.

هنر صدها ساله سفالگری در ادلب

لبه تیغه را پایین تر از جایی که گیاه را در دست گرفته اید قرار دهید تا انگشتان شما ضربه ای نبیند. در صورت آب دادن با چاه و قنات چون آب آن سرد است معمولاً سعی می شود در زمان حضور آفتاب زمین آب گیری شود تا آب گرم به گیاه برسد و رشد بهتری داشته باشد. برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. در واقع این برنج دارای پوستی به رنگ قرمز است و برای پخت نیاز به زمان بیشتری دارد.

روش های برداشت برنج