اخبار

خودروسازان ژاپنی پدال گاز را رها نکرده اند

علیرغم کاهش سرعت، خودروسازان ژاپنی سرمایه گذاری خود را در خودروهای برقی پیش می برند.

به گزارش ایسنا، خودروسازان ژاپنی هنگام سرمایه گذاری روی خودروهای برقی پای خود را روی پدال گاز نگه می دارند. نتایج نشان داد که مدیران صنعت می‌گویند رشد فروش خودروهای الکتریکی کند می‌شود، اما این برای برخی از تولیدکنندگان که در حال رقابت برای برق‌رسانی قبل از ارزان‌تر شدن باتری‌ها و ایجاد زیرساخت‌های شارژ کافی هستند، شوک وارد نکرد.

به عبارت دیگر، خودروسازان ژاپنی متوجه شدند که خریداران خودرو به سرعتی که برخی انتظار داشتند، آماده نیستند به خودروهای الکتریکی روی بیاورند. استیون ما، مدیر مالی نیسان موتور، گفت که مشتری در مورد سرعت انتقال به برقی شدن تصمیم خواهد گرفت. الکتریسیته شدن یک رشد خطی نیست بلکه یک خط مستقیم است. بالا و پایین خواهد رفت اما در طول زمان رشد خواهد کرد.

خودروسازان، از جمله تسلا، پیش‌بینی‌های خود را تغییر داده‌اند، زیرا در تلاش برای کاهش سرعت گسترش خودروهای الکتریکی هستند. در میان تورم و نرخ های بهره بالا، بسیاری از مصرف کنندگان هنوز وسایل نقلیه الکتریکی را دور از دسترس می یابند و بسیاری از خودروسازان هنوز محصولاتی را ارائه نکرده اند که فراتر از خریداران لوکس باشد.

این عوامل به رکورد فروش هیبریدی برای شرکت تویوتا موتور کمک کرده است. ضعیف‌تر شدن ین همچنین سود بخش خودروی ژاپن را افزایش می‌دهد و به شرکت‌ها زمان می‌دهد تا با دقت بیشتری روی ظرفیت‌سازی و توسعه خودروهای الکتریکی تمرکز کنند.

ایجی فوجیمورا، مدیر مالی شرکت هوندا موتور، در این ماه گفت که این شرکت می‌داند ممکن است کاهش سرعت خودروهای الکتریکی رخ دهد. با این حال، او اظهار داشت که برای دستیابی به بی‌طرفی کربن، فرآیند برق‌سازی باید به جلو حرکت کند و خودروساز به پیشبرد استراتژیک خودروهای الکتریکی خود ادامه خواهد داد.

نیسان همچنین 2 تریلیون ین در سال 2021 متعهد شد تا سرعت انتقال به خودروهای الکتریکی را در یک دوره پنج ساله افزایش دهد. ما گفت که این شرکت سرمایه گذاری های لازم را برای ارائه محصولات مناسب به مشتریان خود انجام خواهد داد.

یویچی میازاکی، مدیر مالی تویوتا، گفت خودروهای هیبریدی که به زیرساخت شارژ نیاز ندارند، به عنوان یک راه حل واقع بینانه از پشتیبانی مصرف کننده برخوردار هستند. خودروساز شماره 1 جهان در حال آماده شدن برای فروش سالانه پنج میلیون خودروی بنزینی و برقی تا سال 2025 است، یک سال زودتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا به دنبال طیف کاملی از پیشرانه های الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی است تا برای پاسخگویی به هر تقاضایی آماده باشد.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1402113021456/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا