پیرلی و بوش قرارداد توسعه مشترکی را برای ایجاد یک سیستم «لاستیک هوشمند» مبتنی بر نرمافزار امضا کردند که تخصص سختافزاری و نرمافزاری بوش را با فناوری حسگر تایر یکپارچه پیرلی ترکیب میکند.
به گزارش ایسنا. ما طی سالها لاستیکهای مدولار زیادی را دیدهایم، از لاستیکهای run-flat از میشلین و GM گرفته تا چرخهای تغییر شکلپذیر که میتوانند در پاسخ به زمینهای ناهموار تغییر شکل دهند. اگرچه اینها ایده های نوآورانه ای هستند، به نظر می رسد تایرهای سایبری پیرلی و بوش در آینده نه چندان دور وارد بازار شوند. این ایده برای اولین بار به عنوان یک مفهوم در سال 2019 معرفی شد و از دادههای تایر برای کمک به تنظیم ویژگیهای کنترلشده توسط نرمافزار خودرو برای مطابقت با شرایط مختلف رانندگی استفاده میکند.
هر تایر مجهز به سنسورهای یکپارچه پیشرفته است که با وسایل الکترونیکی خودرو ارتباط برقرار می کند و به خودرو امکان می دهد تنظیمات خود را بر اساس تایر نصب شده تنظیم کند. عملکرد اصلی این فناوری بهبود عملکرد ترمز ABS و افزایش پایداری و کنترل در زمان واقعی است.
لاستیک ها دارای سنسورهای داخلی هستند که با ABS و سیستم کنترل کشش خودرو ارتباط برقرار می کنند، که به گفته شرکت ها امکان استفاده بهینه از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد هر تایر را فراهم می کند و در نتیجه کنترل بهتر و تجربه رانندگی شخصی سازی شده را به همراه دارد.
تایرهای پیرلی و بوش مزایای زیستمحیطی را نیز به همراه خواهند داشت، زیرا با کاهش سایش تایرها که نقش مهمی در تأثیر کلی محیطزیست خودروها دارد، در درجه اول انتشار میکروپلاستیکها و سایر آلایندهها را در محیط کاهش میدهد.
سوال بزرگ اکنون این است که چه زمانی این فناوری برای استفاده گسترده به خودروهای سواری می رسد، زیرا پیرلی و بوش جدول زمانی برای آن ارائه نکرده اند. مسلماً این لاستیکها در هنگام ورود به بازار گرانتر از یک سری چرخهای استاندارد خواهند بود، اما مطمئناً اگر بتوانند کار خود را انجام دهند، بسیاری از مردم حاضر خواهند بود برای تجربه رانندگی بهتر هزینه بپردازند.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403071713471/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D9%85%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF