اخبار

سهم رو به افزایش گلخانهها از کشاورزی مجله خبری کشاورزی

البته وجود دیاکسیدکربن برای رشد گیاهان لازم است. یکی از موانعی که در گسترش کشاورزی هوشمند وجود دارد، اینست که در بخش تکنولوژی نادیده گرفته می شود و به همین دلیل سرمایه گذاری برای آن مشکل است چرا که از دیدگاه عمومی کشاورزی شغلی قدیمی است که هیچ نوآوری و خلاقیتی در آن وجود ندارد که ارزش سرمایه گذاری داشته باشد. در انتهای فصل رشد، دانهها خشک میشوند و جویدن آنها بدون پختنشان در آب جوش مشکل است. دانهها به اندازه نخود هستند و به صورت ردیفهای منظم بر روی یک جسم سفید مغز مانند، قرار گرفتهاند که بلال را تشکیل میدهد. چوب وسط بلال در ساختار، شبیه میوه چندتایی (میوه مجتمع) است اما تک تک میوهها (دانهها) هرگز با یک توده نیامیختهاند. فکر افزایش تولیدات موادغذایی از طريق سرشکن کردن خطرات روی تعدادی بیشتر و نیز برقراری یک سیستم مؤثر اعتباری برای پشتیبانی از تولیدات غذایی و نوعی اگاهی روزافزون به لزوم ایجاد یا تکمیل سیستم بیمه محصولات، بطور اخص غلات، مناسب با شرایط هر کشور در میان کشورهای در حال رشد آسیا و اقیانوسیه در حال پیدایش و تکوین میباشد. وجود شرایط اقلیمی مناسب کشت دو محصول متفاوت ،. در این شرایط ، ریشه گیاهان هوای کافی برای تنفس ندارند ، بنابراین منجر به عملکرد محصول کم و همچنین مقاومت مکانیکی پایین می شود.

همه اینها با Hive Monitor که در میان کندو قرار دارد و دادهها را به ابر منتقل میکند امکانپذیر میشود. همچنین استفاده از این اپلیکیشن ها هزینه های مرتبط با نیروی کار را کاهش می دهد، زیرا دامداران می توانند با استفاده از سنسورهای مبتنی بر IoT از موقعیت دام های خود آگاه شوند. همچنین در گلخانه ها شرایط برای مبارزه با آفات و بیماری ها قابل مدیریت است .و آسانتر می توان با آنها مبارزه کرد . تا حالا که با ایجاد گلخانه ای حدود 3 هزار متری در بندرگز به تولید کننده .صیفی جات تبدیل شدم. بر این اساس، تولید ذرت ایران بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بهطور میانگین ۹۰۰ هزار تن بود و تا ۲۰۲۸ به سطح یک میلیون و ۸۰هزار تن خواهد رسید؛ تغییری که معادل رشد 1/78 درصدی طی یک دهه آینده است. به این ترتیب تولید برنج در سالهای گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است. در میان مقاصد صادراتی، مانند سالهای گذشته همچنان عراق بالاترین تقاضا را داشته و پس از آن افغانستان و امارات متحده عربی قرار دارند. و جهاد کشاورزی در این راستا میزان پرداخت تسهیلات خود را به متقاضیان امسال منسجم تر کرده است. دولت 80 درصد هزینه ساخت گلخانه را به صورت تسهیلات با کارمزد پایین.

در فصل نخست سال 2016، قیمت جهانی غلات تغییر بسیار کمی را شاهد بود و تنها 3/ 0 درصد نسبت به فصل چهارم سال 2015 افزایش یافت. چین با استفاده از فناوری پیشرفته، توسعه کشاورزی هوشمند را در دستور کار قرارداده است. زراعت با استفاده از اصول بومشناسی، مطالعهی روابط بین جانداران و محیط آنها کشاورزی پایدار نام دارد. با شروع حکومت غازان خان حدود قرن 7 هجری کتابی به نام کتاب در علم فلاحت و زراعت که نویسنده آن ناشناس است نوشته شده و درسال ۱۳۲۳ هجری توسط عبدالغفار با چاپ سنگی منتشر شده. در طول ده سال اول قرن بیست و یکم، نرخ نمایی رشد پذیرش کشاورزی دقیق در بین تولیدکنندگان و تجار مشاهده شد. مجموعه سامانه های هوشمند نویک با برخورداری از مهندیسن متخصص و مجرب در نظر دارد برای کمک به این حوزه و برای صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی ، در آینده ای نزدیک برای اولین برا از سیستم جامع هوشمند کشاورزی ایرانی ، رو نمایی کند. از طریق بانک های عامل به متقاضیان پرداخت می کند .و هم اکنون 52 متقاضی ساخت گلخانه با تکمیل پرونده .

واردات ۱۲۶ هزار تن گندم از آمریکا رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی با بیان اینکه قوانین موجود به نفع واردات است، گفت: تمام برنامههای دولت روی چگونگی واردات است، اما تمرکز روی تولید سایت agriculture-na و صادرات گرهگشاست. امروزه ضرورت مدیریت مصرف آب و کاربرد روشهای صرفه جویی به یکی از الزامات بدل شده که دولت نیز در این زمینه با تدبیر لازم توجه ای ویژه به این مهم را داشته است. امروزه کشاورزان به طور مستقل نسبت به خرید انواع وسایل کشاورزی و ادوات مختلف اقدام می کنند که از هر نظر مقرون به صرفه می باشد. ما سال گذشته ۲۰ درصد کاهش آن هم نسبت به سال قبلش یعنی ۱۳۹۹ داشتیم. بودیم اما بعد از انقلاب ما تغییر را در افزایش تولید محصولات کشاورزی چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی در سطح بالایی داشتیم و امروز به جرات می­توان گفت مزیت ­های نسبی بسیاری در امر تولید و صادرات محصولات داریم و ارزآوری آن­ها به واقع چشمگیر می­ باشد. همانطور که می دانیم کشاورزی مدرن استطاعت غذایی ما را بهبود می بخشد ، تأمین غذا را افزایش می دهد ، ایمنی غذا را تضمین می کند ، پایداری را افزایش می دهد و همچنین سوخت های زیستی بیشتری تولید می کند.

بیایید بررسی کنیم که چگونه پیشرفت در تکنیک های کشاورزی بر محیط زیست و اکوسیستم تأثیر گذاشته است. سیستم آبیاری و کوددهی هوشمند این اطلاعات را به کمک سنسورها از محیط دریافت کرده و پس از آنالیز آن ها، زمین را به مقدار لازم آبیاری و کوددهی می نماید. به این مورد توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع سیستم گرمایشی در گلخانه ها استاندارد نبوده و این عامل میتواند صدمات زیادی به محصولات شما وارد نماید. بر اساس تبصره پنج مصوبه شورای انقلاب، وزارت کشاورزی مکلف شد ظرف مدت پنج سال از تصویب این قانون، مطالعات و اقدامات لازم را در مورد اجرای مقررات بیمه محصولات کشاورزی انجام داده و لایحه آن را تهیه نماید.

به عنوان مثال – از سموم دفع آفات با محتوای دی کلرو دیفنیل تری کلرواتان (DDT) استفاده شد ، اما متأسفانه ، آفات مفید را نیز هدف قرار داد. این آرد پروتئین گلوتن گندم را ندارد، بنابراین انواع نانها را با خاصیت پف کردگی کم درست میکند. شجاعی ایجاد و توسعه گلخانه ها را از مباحث بسیار مهم کشور توصیف کرد و گفت: ایحاد گلخانه ها با هدف درمان کم آبی کشور برنامه ریزی شده است و اگر استان نتواند در تحقق و اداره این برنامه موفق باشد باید بخش کشاورزی استان تعطیل شود. آنچه که از این تجربه­ی تاریخی و عینی به معیشت ما گره می­خورد این است که اگر سه استان شمالی ما که از شرایط بسیار بهتری نسبت به کشور هلند چه از لحاظ مساحت و چه از لحاظ آب و هوا و جمعیت برخواردار می­باشند، با به کار بستن تجربه­ی کشور هلند در کشاورزی و استفاده از فناوریهای پیشرفته، دو برابر درآمدهای نفتی در طول یکسال، درآمد صادراتی در حوزه کشاورزی تنها از این 3 استان داشته باشد و این به معنای آن است که درآمد کشور به شدت افزایش می­یابد و از آن طرف خروج ارز برای واردات بعضی محصولات کشاورزی کاهش پیدا میکند.

هوش مصنوعی می تواند شیوههای مدیریت پروسه تولید محصولات را بهبود ببخشد و به بسیاری از مشاغل حوزه فناوری کمک می کند تا بر روی الگوریتمهایی که در کشاورزی مفید هستند سرمایه گذاری کنند. در فضای باز به ازای تولید هر کیلو سبزی و صیفی به طور متوسط 400 تا 450 لیتر آب مصرف می شود. و به ازای هر 1 هزار متر مربع حدود 60 میلیون تومان سرمایه می خواهد. و هر فرد دیگری که چنین طرحی دارد می تواند. وی با اشاره به اینکه چاه نیمه ها یکی از طرح های موفق در زمینه استفاده از آب های سطحی بوده، گفت: به زودی و بعد از جلسه بحران حتماً با حضور مسئولان و کارشناسان طرحی در خصوص استفاده بهینه از آب های سطحی تدوین می شود. هم اکنون سهم گلخانه ها از 650 هزار هکتار زمین کشاورزی گلستان. اما جدای از اینها، مزیت عمده آن برای همه پایداری زمین و انسان است. پیش از این از آرسنیک ، گوگرد ، سرب و جیوه برای از بین بردن آفات استفاده می شد.

گرده ذرت آنموفیلوس است (توسط باد منتشر میشود) و به خاطر سرعت زیاد پایین افتادنش، بیشتر گردهها به فاصله زیادی از کاکل نمیافتند. ساقهها ایستاده هستند، ۳-۲ متر (۱۰-۷ فوت) ارتفاع دارند و تعداد زیادی گره دارند که معمولاً دارای برگهای بزرگ هستند. تعداد افراد ماهر که دارای اطلاعاتی درباره زمینه­ های کشاورزی و فناوری بودند، افزایش یافت. تجارت کشاورزی ، کشاورزی فشرده ، کشاورزی ارگانیک و کشاورزی پایدار نام های دیگر کشاورزی مدرن است. در این مقاله ، ما کمی در مورد کشاورزی مدرن و تأثیر آن بر محیط زیست روشن می کنیم. با این حال ، تکنیک های مدرن آبیاری تأثیر زیادی بر محیط زیست دارند.

به سازمان جهاد کشاورزی گلستان یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کند. که نوین شدن روش تولیدات گیاهی در آن می تواند به توسعه این استان کمک کند. وی تصریح کرد: از ۱۹۵ هکتار طرح توسعه کشت گیاهان گلخانهای در استان، ۱۵۰ هکتار آن در شهرستانهای یزد ، مهریز ، اشکدر ، خاتم و ابرکوه قرار دارد که علاوه برفراهم کردن زمینه اشتغال، ارزش افزوده بالایی برای تولیدکنندگان دارد به گونهای که هم اکنون ۲۲ درصد خیار سبز گلخانهای ایران در یزد تولید میشود و در مجموع میزان تولیدات گلخانهای استان ۵۳۳ هزار تن محصول است. نوردورِگی (فتوپریودیسم) در ارقام گرمسیری معمول نیست بهطوریکه ویژگی روزهای بلند عرضهای بالاتر باعث میشود گیاهان بسیار بلند شوند و لذا زمان کافی برای تولید بذر قبل از اینکه با یخ زدگی از بین بروند را ندارند. کشاورزی منبع مهم معیشتی است زیرا فرآیند تولید غذا ، خوراک ، فیبر و بسیاری از محصولات مورد نظر دیگر با کشت گیاهان و پرورش حیوانات اهلی (دام) است. دانههای ذرت شامل پریکارپ میوه به علاوه پوشش بذر است که به آن کاریوپسیس گفته میشود که در گیاهان علفی معمول است و کل دانه به نام بذر خوانده میشود. DIMBOA در گیاهان علفی مشابه نظیر گندم نیز یافت شدهاست.

در کنار برآوردن نیازهای غذایی رو به رشد ما، تأثیر ما بر محیط زیست کاهش می یابد و کشاورزی هوشمند شهری ممکن است راهی برای انجام این کار باشد. گسترش تولید محصولات گلخانه ای راهی به سوی توسعه کشاورزی و تولید اصولی محصولات است. و بیشتر از طریق دانشگاه می توانیم با کشت گلخانه ای آشنا شویم. با استفاده از یک کنترل کننده هوشمند تعیین دقیق فاصله بهینه برای هر نوع بذر میسر است. ارتفاع سکوها از سطح زمین میبایست به گونهای باشد که اقدامات داشت با تسلط کارگر بر محصول امکانپذیر باشد که این امر به نوع محصول بستگی دارد. قوانین جدید به کشاورزان اجازه میدهد که پهپادهای خود را پس از خرید و آزمایش سریعا ثبت و بدون داشتن مدرک خلبانی از آنها در محدوده و ارتفاع خاصی استفاده کنند.

چرخ چاه ولی از چوب ساخته شده بود و گاونری هم دایره وار چرخ را میکشید. در فرهنگ دهخدا آمده نام پارسی این گیاه در گویش خراسانی و فارسی افغانستان “جواری” است ولی واژهٔ عربی آن، ذرت، هم بکار برده میشود. گیاه های داخل باغ از قلمستان ها و ایستگاه های تحقیقات و باغهای گیاه شناسی سراسر جهان، به صورت دانه یا قلمه جمع آوری شده اند. در یک بلال بهطور معمول ۶۰۰ دانه قرار دارد و طول آن میتواند ۷ اینچ (۱۷۸ میلیمتر) باشد. ذرت فرم رشد محدود دارد و برگهای پایینی، برگهای شمشیری وسیعی هستند که عموماً ۱۰۰-۵۰ سانتیمتر طول و ۱۰-۵ سانتیمتر عرض دارند (۴-۲ فوت در ۴-۲ اینچ). این سیستم در طول بیش از ۶۰ سال توسط دستهبندیهای چندمتغیره بر اساس اطلاعات بیشتر جایگزین شدهاست (هر چند هنوز بهطور کامل جایگزین نشدهاست). در این نوع گلخانه از هر مترمربع حدودا 120 شاخه قابل برداشت می باشد.

چون آب به صورت چرخشی در حرکت است، در مصرف آب صرفه جویی شده و هزینه تمام شده تولید، کاهش پیدا می کند. کشاورزی مدرن یک رویکرد در حال پیشرفت در زمینه نوآوری ها و روش های کشاورزی است که به کشاورزان کمک می کند تا کارایی را افزایش دهند و تعداد منابع طبیعی مانند آب ، زمین و انرژی لازم را برای تأمین نیازهای غذایی ، سوخت و فیبر در جهان کاهش دهند. پیش بینی شده است مصرف گندم تا سال 1402 به طور متوسط هر سال 2.1 درصد رشد کند. دولت نیز با ارائه تسهیلات و هموارسازی مسیر به این امر یاری کند تا با صادرات محصولات کشاورزی علاوه بر ارزآوری به کشور، میزان ضایعات را کاهش داد. که با نرخ سود 6 تا 8 درصد و کاهش استعلامات غیر ضروری .در زمان صدور پروانه تاسیس هم از مواردی است. خیار گلخانه ای به دلیل اینکه هم به عنوان یک میوهی مجلسی مصرف می شود و هم در انواع سالاد استفاده می شود، میزان تقاضای آن توسط مردم بالا است؛ پس یکی دیگر از محصولات پر سود برای پرورش در گلخانه، خیار است. ■نکته: با توجه به وجود انواع متنوع کودها در بازار و عدم اعتماد به هر کودی از سوی فعالان صنعت کشاورزی، اکنون سوال پیش می آید چه کودهایی منجر به موفقیت گلخانه داران و بیشترین میزان بهره وری در کشت گلخانه ای خواهند شد؟

عرض گلخانه بین 6 تا 12 متر و طول آن نباید کم تر از 30 متر و بیشتر از 60 متر میباشد. در بسیاری از سیستم های آبیاری برای صرفه جویی در مصرف، به پمپ آب نیاز دارند و از آن جا که پمپ، هسته اصلی بسیاری از سیستم های آبیاری است، در نتیجه انتخاب پمپ آب کشاورزی صحیح برای آبیاری بسیار مهم بوده و باید تا حد امکان کارایی آن بهترین باشد. کاهش مصرف آب در کشاورزی مدرن.کنترل بهتر و راحت تر آفات و بیماری ها ، افزایش 10 تا 12 برابری میزان عملکرد در واحد سطح در مقایسه با کشت در فضای باز .و امنیت غذایی مردم از جمله فواید ایجاد این خانه های تولید محصولات کشاورزی است. وی ضمن تاکید بر این نکته که خراسان رضوی در بحث توسعه گلخانه نیاز به توجه دارد، افزود: راندمان مصرف آب در کشت گلخانهای تا ۱۰ برابر افزایش پیدا میکند و برای مثال در فضای باز گوجه فرنگی که کاشته میشود تنها ۴۰ تن از آن برداشت میشود اما در فضای گلخانه برداشت ۴۰۰ تن میشود، همچنین قیمت محصولات گلخانهای برای کشاورزان صرفه بیشتری نیز دارد.

این موضوع در تهیه امتحانات رقابتی مانند UPSC ، SSC و خدمات دولتی بسیار مفید است. ذرت جهش یافتهای که فاقد DIMBOA است به حمله شتهها و قارچها بسیار حساس است. ذرت به علت وجود ریشههای سطحی به خشکی حساس است، در مقابل کمبود عناصر خاک مقاوم نیست و در صورت وجود بادهای شدید، ریشههای آن از خاک بیرون میآید. شرکتهای هلندی، همچون شرکت Koppert که در زمینهی آفتکشهای زیستی فعالیت دارد، محصولات خود را به دهها کشور مختلف صادر میکنند.مواد اولیه و فناوری جایگاه اول صادرات کشاورزی و غذایی هلند را در اختیار دارند / منبع: وبسایت رسمی دولت هلندبرخی کشورها از جمله ایران و عربستان صعودی، به واسطهی مواجهه با مشکلاتی همچون کمبود آب، انرژی و دیگر منابع اقدام به وارد نمودن فناوریهای کشاورزی از هلند میکنند. به تولیدکننده ای تبدیل شدم .که می تواند سنگینی کمبود اقلام را از شانه های بازار کمتر کند. در ترازنامه ۳ قلم اطلاعات دارای ، بدهی و سرمایه مشخص می گردد.ترازنامه به زبان ساده مشخص می کند یک موسسه چه میزان دارایی دارد. اگرشما هم عاشق راه اندازی یک گلخانه هستید، اما سرمایه کافی برای تاسیس یک گلخانه بزرگ را ندارید، برایتان یک پیشنهاد داریم: فضاهای کنار افتادهای مانند حیاط، پشت بام میتواند در این روش دارای صرفه اقتصادی برایتان باشد.

شوری خاک یکی از دلایل بهره وری پایین فقط به دلیل مدیریت نامناسب زهکشی مزرعه است. در حالی که در کشاورزی سنتی چنین امکانی وجود ندارد و تصمیمات برای کل مزرعه گرفته میشود. نمونه دیگر دو محصول علوفهای ماشک و خلر است که همزمان با هم کاشته میشوند و به لحاظ پوشش گیاهی مزرعه و حفظ بافت خاک عالی است و البته محصول علوفهای خوبی نیز تولید میشود. 14 ماه می گذرد و در این مدت با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و تجهیز گلخانه . رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد توسعه کشت گلخانهای را راهی مطمئن برای بهرهوری از آب و همچنین مدیریت هرچه بهتر تولید محصولات کشاورزی در اقلیم خشک و کویری مرکز ایران عنوان کرد.