اخبار

شاکی شدن رسانه منتقد دولت از کاهش قیمت برنج

به گزارش مجله خبری کشاورزی، برخی رسانه‌های منتقد دولت پیش از این با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از افزایش قیمت کالاهای اساسی انتقاد می‌کردند و اکنون با وفور و تامین به موقع کالاهای اساسی توسط  دولت سیزدهم از کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی همچون برنج شکایت دارند و از این موضوع به عنوان رکود در بازار یاد می‌کنند که نقد غیرمنصفانه‌ای است.

همچنین وضعیت واردات و تولید داخلی از ذخایر کافی برنج در کشور حاکی است بنابراین وفور انواع برنج داخلی و خارجی در قفسه فروشگاه‌های بزرگ و واحدهای خرده‌ فروشی باعث شده، قیمت برنج در بازار از یک ثبات نسبی برخوردار شود که در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

روزنامه جهان صنعت،در گزارشی به نقل از رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۳۰ تا ۳۵ هزار تومانی قیمت برنج نسبت به ۳ ماه قبل خبر داده اما در ادامه مطلب خود از این موضوع، انتقاد کرده است. این روزنامه نوشته که چرا وقتی دلار در حال افزایش قیمت است، برنج ارزان شده است! در ادامه مطلب جهان صنعت، علت کاهش قیمت برنج، رکود بازار عنوان شده است و از دولت انتقاد شده است. گویا این روزنامه از کاهش ۳۰ تا ۳۵ هزار تومانی قیمت برنج شاکی شده است.



منبع اخبار

طبق آمارهای موجود امسال کشور با افزایش حدود ۳۰ درصدی تولید برنج نسبت به سال‌ گذشته روبرو شد. همچنین دولت در کنار این مهم، با حذف ممنوعیت واردات در فصل برداشت برنج تولید داخلی، نه‌تنها برنج مورد نیاز کشور را تامین کرد بلکه از سودجویی برخی برای افزایش نامتعارف قیمت این محصول جلوگیری به عمل آورد که افت مجدد قیمت برنج را موجب شد.

بنابراین نقد دولت برای ثبات بازار یا کاهش قیمت برنج منصفانه نیست و باید رسانه‌های منتقد  دولت بدانند که دولت تمامی تلاش خود را برای ثبات بازار بکار بسته تا مردم نگرانی برای تامین کالاهای اساسی خود نداشته باشند.

شاکی شدن رسانه منتقد دولت از کاهش قیمت برنج