اخبار

شوری خاک چیست و راه های کاهش آن کدام اند؟ طراح گستر آب آرا | agriculture-na

حلالیت آلومینیوم نیز افزایش می یابد و ممکن است غلظت آن به آستانه سایت برای درختان مرکبات برسد. سمیت آلومینیم، فعالیت ریشه های .مرکبات را به شدت کاهش می دهد. نوعی خاک برگ است که دراثر انباشته شدن برگ ها درپای درختان تجزیه میشود.چون برگهای گوناگون در این خاک هست از نظر تغذیه خاک بسیار غنی میباشد که به جای خاک پیت نیز استفاده میتوان کرد. در صورتی که قرار است کاکتوس کاشته شود بسیار مهم است که سطح پرلیتی که در خاک کشت استفاده می شود بیشتر باشد. در واقع پرلیت در خاک حاصخیز کشاورزی سبب می شود که آب عبور سریع تری داشته باشد و دیگر مشکل پوسیده شدن گیاه اتفاق نمی افتد. از کوکوپیت معمولاً برای سبک کردن خاک های سنگین استفاده می کنند.

کنترل خاک مناسب برای رشد گیاه

بین پایه های مختلف مرکبات در تجمع یا رد کردن سدیم و کلر وجود دارد. کلوپاتراماندارین یک رد کننده یون کلر و یک جمع کننده یون سدیم است، در مقابل، نارنج هم مجله خبری کشاورزی سدیم و هم کلر سدیم است. صدمه نمک به مرکبات به طور عمده به علت تجمع زیاد کلر و سدیم است. PH بیشتر از 8 / 5، برای کشت بیشتر ارقام مرکبات نامناسب است.

  • نمک زیاد در خاک می تواند فعالیت میکروارگانیسم های خاکزی و آنزیم های فسفاتاز اسیدی و قلیایی را تحت تاثیر قرار دهد.
  • در این خصوص برای دریافت مشاوره فنی رایگان، در هرساعت از شبانه روز، با پشتیبانی فنی ما تماس بگیرید.
  • حضور آهک برای برخی از گیاهان ضروری می باشد؛ بنابراین خاک هایی که کمبود کلسیم دارند را می توان با استفاده از خاک آهکی تقویت کرد.

کوکوپیت اکسیژن لایه میانی خاک را حفظ نموده و محیط خاک را از نظر تجزیه پذیری بهبود می بخشد. کوکوپیت را از مواد بازمانده فرایند تولید طناب از پوست نارگیل به دست میاورند و از لحاظ عملکرد شبیه راکوول می باشد. اگر سریع تخلیه شود، احتمالاً خاک شنی یا ماسه ای است، در خاک های رسی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا در آن فرو رود. با این حال ، خاک لومی نیاز به مدیریت دقیق دارد تا از تخلیه و خشک شدن آن جلوگیری کند. استفاده از مالچ و افزودن کمپوست و مواد مغذی آلی برای حفظ شادابی خاک ضروری است.

http://3darchitecture.ir

پیت ماس حاوی مواد اولیه حیاتی برای رشد گیاه و محافظتی در برابر شوری و سایر آلودگی های خاک می باشد. برای داشتن یک خاک حاصلخیز توجه ویژه به پیت ماس امری الزامی است و باید دقت داشت که نسبت آن از دو عنصر مهم دیگر خاک یعنی کوکوپیت و پرلیت بیش تر باشد. خاک رس حالت گلوله ای دارد و مرطوب چسبناک است و بعد از خشک شدن سخت می شود. اگر زهکشی خاک افزایش یابد، گیاهان به خوبی رشد می کنند، زیرا خاک رس می تواند غنی از مواد مغذی باشد. تشکیل خاک از تجزیه سنگهای مادر تحت تاثیر عوامل مختلف حاصل می شود.

انواع خاک کشاورزی کدامند؟

سلام دوست عزیز، در مورد استفاده از خاک جهت سبزی کاری اگر ار نظر هزینه مشکلی نداشته باشید بهتر است از خاک پرلیت استفاده کنید. عیب اصلی پرلیت دوام مکانیکی آن بوده به طوری که دانه های پرلیت براحتی خرد شده و به پودر خیلی نرمی تبدیل می شود. پس هنگام کار کردن با آن باید احتیاط کرد وگرنه فرسایش آن سبب فشردگی و ایجاد خفگی برای ریشه می کند.

تعریف خاک مناسب کشاورزی