اخبار

شوری خاک چیست و راه های کاهش آن کدام اند؟ طراح گستر آب آرا | agriculture-na

خاک های حاصل از سنگ های آهکی سخت نسبت به خاکهای حاصل از سنگهای آهکی نرمی آهک فعال کمتری دارند. این نمونه ها به ازمایشگا ارسال شده و تجزیه های لازم انجام شود و سپس با استفاده از نتایج مطالعات صحرایی و ازمایشگاهی ،تفسیر های لازم برای احداث باغ مرکبات انجام میشود . فروشگاه اینترنتی پالیز عرضه کننده انواع آجیل و میوه خشک اعلا و مرغوب است. به دلیل خرید بدون واسطه از کشاورز قیمت تمام شده محصولات برای خریداران مقرونه به صرفه می باشد.

  • که اگر شما این سه ماده را به خاک خود اضافه نمایید خاک مزرعه شما، یک خاک مناسب برای کشاورزی و پرورش گیاهان مورد نظر شما است.
  • از این نوع خاک معمولا در کشت گیاهان آپارتمانی استفاده می شود.
  • از انواع خاک آلی می توان به پیت ماس ، کوکوپیت ، خاک برگ اشاره کرد.
  • اگر نیاز به مشاوره در زمینه محصولات کشاورزی دارید می توانید با ما در تماس باشید.
  • این نوع خاک ديرتر گرم می شود و به اين علت به آن خاک سرد نيز می گويند.

بافت خاک های لوم شنی یا شن لومی از خاک های سبک به حساب می آیند، زیرا میزان حفظ رطوبت در این گیاهان بسیار ضعیف است. معمولا میزان شن موجود در این نوع از خاک از ۸۰% بیشتر است و مقدار رس آن از ۱۲% کمتر است. گرچه عملیات شخم زنی در این خاک ها بسیار آسان است اما از نظر حاصلخیزی، خاک های بسیاری ضعیفی به حساب می آیند. اگر جایی نام خاک گرم را شنیدید بدانید منظور این نوع از خاک هاست زیرا به سرعت آب موجود خود را از دست می دهند. بافت خاک را می توان با توجه به درصد نسبی تشکیل دهنده، ماسه، سیلیت و رس موجود در آن طبقه بندی کرد. بافت، خواص فیزیکی و شیمیایی خاک را مانند میزان نفوذ پذیری، وزن مخصوص و… را نشان می دهد.

بهترین راهکار برای مبارزه با شوری؛ از بین بردن شوری است که می توان به ۳ روش کلی انجام می گیرد. همچنین نمک های خنثی در این نوع خاک ها به حدی است که مانع از رشد طبیعی گیاهان می شود. از نشانه مجله خبری کشاورزی های شوری خاک این است که بر روی سطح این خاک ها لکه های سفید رنگی دیده می شود که نشان دهنده نمک های محلول است. نمک موجود در این خاک ها معمولا کلرور و سولفات های کلسیم، منیزیم و سدیم هستند.

http://3darchitecture.ir

کشاورزی متمرکز که بر اساس کشت تک‌محصولی است، در قرن ۲۱ بیشترین خروجی را به خود اختصاص داده‌است، اگرچه هنوز، زندگی نزدیک به ۲ میلیارد انسان به کشاورزی معیشتی وابسته است. ترکیبات مواد آلی که در بخش مواد مغذی خاک توضیح داده شده، نیز کمک کننده است. اگر اندازه ی نوار خاکی قبل از شکستن 2.5 تا 5 سانتیمتر (1-2 اینچ) باشد، شما خاک لومی رسی دارید.

خاک معدنی

خاکی که غذای گیاهی با زهکشی راحت را فراهم کند به ایجاد ریشه های قوی کمک می کند. پس از اتمام عملیات تسطیح خاک سطحی مجددا سطح مزرعه به صورت یکنواخت پخش شود، سپس پشته های محدب شکل موازی در جهت شمال و جنوب با شیب جانبی مناسب و با فاصله مناسب احداث گردد خاک پشته ها از حفر جوی های ایجاد شده برداشت می شود. بنابراین برای تشخیص حساسیت به کلروز درختان میوه در خاک های آهکی، آهک فعال شاخص مناسب تری می باشد. آهک فعال معمولا یک شاخص غیر مستقیم از توزیع اندازه ذرات یا سطح ویژه کربنات کلسیم است که به طور غیر مستقیم مسئول کاهش رشد و برخی ناهنجاری های فیزیولوژیکی مانند کلروز است.

خاک مناسب درخت زیتون