مدیران عامل شرکت ها به ندرت اعتراف می کنند که از محصولات رقبای خود استفاده می کنند، اما جیم فارلی، مدیر عامل فورد می گوید که یک خودروی الکتریکی شیائومی را در شانگهای چین خریداری کرده، آن را با خود به شیکاگو، ایالات متحده آمریکا آورده و شش سال است که با آن رانندگی کرده است. ماه ها
به گزارش ایسنا. چین بیش از نیمی از خودروهای برقی جهان را می فروشد و به نظر می رسد حتی خودروسازان غربی نیز در حال خرید آنها هستند.
جیم فارلی در یک نمایشگاه گفت که شیائومی SU7 عالی است و او از خودروی چینی دست نمی کشد.
شیائومی یک شرکت چینی است که به ساخت گوشی های هوشمند معروف است و اولین خودروی الکتریکی خود را با نام Xiaomi SU7 در مارس 2024 عرضه کرد.
اگرچه این خودروی برقی شبیه پورشه است، اما در چین با قیمتی کمتر از 25 میلیون یوان (حدود 35 هزار دلار) به فروش می رسد. این خودرو شامل سیستمی است که به دیگر دستگاه های خانه هوشمند شیائومی متصل می شود.
تبلیغات در رسانه های اجتماعی حتی قبل از اینکه شیائومی بتواند آن را به همه مشتریان تحویل دهد، علاقه زیادی به این وسیله نقلیه ایجاد کرد و در نتیجه تا پایان آوریل بیش از 88000 سفارش دریافت شد.
این شرکت در سه ماهه دوم سال 2024 بیش از 27000 وسیله نقلیه تحویل داد و انتظار دارد تا نوامبر 100000 وسیله نقلیه دیگر تحویل دهد.
درآمد کل این شرکت از این خودروی الکتریکی 6.2 میلیارد یوان (870 میلیون دلار) است.
شایان ذکر است که شیائومی در حال حاضر خودروهای الکتریکی خود را در خارج از چین نمی فروشد.
این اولین خودروی الکتریکی چینی نیست که جیم فارلی، مدیرعامل فورد را تحت تاثیر قرار داده است. او در ماه می به وال استریت ژورنال گفت که ترتیبی داده است تا یک وانت برقی ۷۷ هزار دلاری را از لی اتو به میشیگان بفرستد. این خودروی هفت نفره که مگا نام دارد، اولین مدل تمام الکتریکی این خودرو است که دارای صندلی، صندلی های تاشو و تاشو، نمایشگر سینما و دستیار هوش مصنوعی است.
با وجود این، فارلی هشدار می دهد که تسلط چین بر بازار خودروهای الکتریکی تهدیدی برای غرب است. او می خواهد رویکرد متفاوتی برای رقابت با شرکت های بزرگ چینی مانند BYD داشته باشد.
او در پادکستی گفت: به شرکت های صنعتی سنتی مانند فولکس واگن نگاه کنید. بسیاری از شرکتهای غربی سعی کردهاند با چین رقابت کنند و در حال حاضر تنها از پلتفرمهای چینی استفاده میکنند، زیرا نتوانستهاند این کار را انجام دهند. همه ما شاهد آمدن آن بودیم، بنابراین گفتیم که باید رویکرد متفاوتی در پیش بگیریم.
شایان ذکر است که چین از پایان سال 2021 بیش از نیمی از خودروهای برقی جهان را فروخته است.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403080603817/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-SU7-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%85