اخبار

صفحه پیدا نشد خدمات کشاورزی و مهندسی هوکارو | agriculture-na

مهمترین عناصر کم مقدار عبارتند از آهن، بور، مس، منگنز، مولیبدن و روی. کمپوست زمانی بالغ یا کامل (آماده برای استفاده) است که روی هم انباشته شده و مجله خبری کشاورزی فشرده شده باشند، بتواند به راحتی نیز از هم جدا شود. الیاف گیاه باید همچنان در کمپوست قابل مشاهده باشند، اما کمپوست بیشتر باید همگن و یکدست باشد.

  • چمن ها دارای انواع مختلفي هستند و کاشتشان بر اساس ویژگی هایشان صورت میگیرد.
  • خاک رسی متراکم ترین نوع خاک است که رشد ریشه در آن برای گیاهان بسیار سخت است.
  • با آزمایش خاک کشاورزی نوع خاک و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر می شناسیم و بهترین گیاه را برای کاشت در آن انتخاب می کنیم.
  • خاک ابتدا به کندی به صورت سنگ تشکیل می‌شود و بعد بر اثر فرسایش در نزدیکی سطح زمین به صورت ذرات ریز (ماده منشأ) در می‌آید.

این خاک از تجزیه خزه ها و گیاهان باتلاقی و درشرایط صنعتی از تجزیه بقایای گیاهان بدست می آید. این خاک بیشتر بخاطر خواص فیزیکی مورده استفاده قرار مىگیره. پیت معمولا در گلدان مخلوط با ماسه ،خاک برگ و کمپوست استفاده میشه. بیشترخاک های رسی با مقدار آهک بیشتر از 15% خاک های آهکی گفته میشوند.

http://3darchitecture.irدر لایه ای پایینی خاک این نسبت برقرار نمی باشد زیرا ذرات رس زیادتری در این لایه ها وجود دارند. در نتیجه آب بیشتر و هوا کمتر بوده و به طور قطع مواد آلی هم کم خواهد بود. مثلا در خاک های رسی به علت تراکم ذرات نسبت آب و هوا به هم می خورد و احتمال خفگی گیاهان حساس به اکسیژن در آن بالا می رود.

آنچه که درباره‌ی خاک مناسب برای کشاورزی نمی‌دانید

پیت ها ph اسیدی دارند و با اضافه کردن آهک ویا خاک های آهکی میتوان ph مورد نظر بدست آورد. نوعی ماده معدنی سفید رنگ که دارای قابلیت جذب بسیار زیاد آب میباشد و نوعی ماده کمکی برای خاک است. شامل خاک برگ،خاک چای،کود دامى و سم ضدعفونی کننده بوده که ph پایین تر از 6 دارند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد درخت زیتون، توانایی رشد در خاک‌های ضعیف است. البته خاک‌هایی که درخت زیتون در آن کاشته می‌شود باید از نوع خاک‌های با قدرت نفوذ بالا باشد.

توجه کردن به شرایط اقلیمی منطقه یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در رشد گیاهان مخصوصا انواع درختان است. علاوه بر نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی باید به نوع خاک منطقه کشت و کود مناسب توجه شود. مثلا در مناطقی که خاک آنها از نوع خاک های رسی و شنی است باید از ترکیب این خاک ها به همراه آهک و کود حیوانی مناسب استفاده کرد. در بخش جامد خاک بستر کشت دو زیر مجموعه مواد معدنی و مواد آلی دیده می شود.

برسی بافت خاک و تغییرات آن در پروفیل خاک درختان مرکبات