اخبار

صفحه پیدا نشد خدمات کشاورزی و مهندسی هوکارو | agriculture-na

خاک های کشاورزی برای پرورش محصولی بهتر باید مواد مغذی بسیاری داشته باشند. از مهمترین آن ها نیتروژن، فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است. میزان نیتروژن، فسفر و پتاسیم هر نوع خاکی بر اساس میزان کوددهی و نوع محصولات کاشته شده و خاک متفاوت است. در آزمایشگاه های خاک کشاورزی در تهران و کرج میزان وجود این مواد و عناصر دیگری مانند، آهن، مس، روی و منگنز به صورت مجزا نشان داده می شود تا در میزان مصرف آن ها برای خاک صرفه جویی شود. اجزای تشکیل دهنده‌ی خاک کشاورز تا حد زیادی بستگی به نوع گیاهی که در آن پرورش می‌دهید دارد. منتهی ویژگی اصلی یک خاک خوب برای پرورش گیاه این است که به خوبی بتواند گیاه را در خود نگه‌دارد و تمامی مواد مورد نیاز برای رشد گیاه را به موقع در دسترس آن قرار دهد.

از طرف دیگر تا از بین رفتن شوری خاک باید از استفاده از کودهای شیمیایی اجتناب کرد. نحوه و زمان مصرف کود پتاسیم برای درختان میوه، پسته، گردو و برنج… نمونه ها را در یک کیسه پلاستیک استریل شده ای بریزید، به خوبی آن ها را با هم مخلوط کنید و نام خانوادگی تاریخ، وسعت زمین، مکان قرار گیری آن، عمق، نوع محصول و مقدار نمونه مجله خبری کشاورزی را روی آن بنویسید. خاک با کیفیت بالا ، عاری از مواد شیمیایی است که ممکن است به گیاه آسیب برساند.یک خاک با کیفیت بالا باید در برابر تخریب مقاومت کند.همچنین باید انعطاف پذیر باشد ، پس از تغییرات نامطلوب مانند تراکم ، به سرعت بهبود یابد. از لحاظ مواد مغذی بسیار غنی هستند زیرا شستشوی عناصر کمتر در آن ها صورت می گیرد.

http://3darchitecture.irخاک اسیدی خاکی است که شامل خاک برگ ، خاک چای ، کود دامی و محلول های ضدعفونی کننده است که PH این خاک پایین تر از ۶ بوده . در بیشتر خاک های ایران به دلیل عناصر معدنی و شیمیایی موجود , PH خاک ها بالای ۷ میباشد . تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. برای باغبانی خانگی، از یک راهنمای برای تناوب زراعی محصولات استفاده کنید.

  • از کوکوپیت معمولاً برای سبک کردن خاک های سنگین استفاده می کنند.
  • برای هر واحد نمونه گیری نیز حدود 2 کیلو گرم خاک نمونه لازم است.
  • خاکی که از طغیان آب در کنار رودخانه ها باقی میماند را نیز خاک لوم میگویند، که از نظر مواد غذایی بسیار غنی بوده و جزو بهترین خاک های کشاورزی بشمار میرود، و جهت کشت اغلب گیاهان بسیار مناسب میباشد.
  • 1 گرم بر سانتی متر مکعب با درصد ذرات جامد درشت و با عمق حداقل 60-50سانتی متر، نیاز است.
  • که ریشه گسترده ای دارند استفاده از پرلیت در خاک امری ضروری ایست زیرا ریشه ها اگر فضای کافی برای رشد و نمو نداشته باشند روند رویش به مشکل خواهد خورد.

در صورتی که میزان Ph نیاز به تغییر داشته باشد از بافرهای افزایش و کاهش کمک بگیرید. به طور کلی ph خاک کشت مثل رطوبت و دما تغییر می کند و این رویکرد سبب می شود که همیشه نیاز به کنترل باشد. در یک بررسی کلی از گیاهان مشخص شده است که اغلب گیاهان مثل سبزیجات و و صیفی جات در خاک های اسیدی رشد می کنند و دسته بسیار محدودی از گیاهان هستند که برای رشد نیاز به خاک قلیایی دارند. یکی از بخش های مهم کنترل خاک کشت مربوط به ph خاک است که می بایست بررسی روتین صورت بگیرد.

هوا

به‌جای کشت تک ردیفی در قله‌ی پشته باید کشت را به‌صورت دو ردیف در دو سوی یک پشته انجام داد (در محل داغ آب که کمترین میزان املاح را دار می‌باشد). باید از عملکردهای نامناسب کشاورزی در زمین های نامناسب جلوگیری شود زیرا این زمین ها محصولی با هزینه کلان تولید می کنند و به مشکل کم آبی دامن می زنند. بنابراین بر حسب نوع گیاه کشت شده، حدود 5 تا 8 سانتی متر روی خاک را بردارید و نمونه را از عمق خاک انتخاب کنید. استفاده بی رویه و نامناسب از کودهای شیمیایی باعث آلودگی خاک و آب می شود. هرچه استفاده از آن ها با برنامه باشد این میزان آسیب کمتر می شود.

تماس با پالایش کود