اخبار

صنعت تجهیزات پزشکی یکی از صنایع پیشرو در توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور است

صنعت تجهیزات پزشکی یکی از صنایع پیشرو در توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور است

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، «صنعت تجهیزات پزشکی ایران» را یکی از صنایع پیشرو با پتانسیل بالا در توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد. وی افزود: ایران در منطقه در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و حتی از برخی حوزه های توسعه فناوری – در سطح جهانی برخوردار است.

به گزارش ایسنا. شقاق حقجوی جوانمرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت ایران در تشریح اهمیت این نمایشگاه گفت: نمایشگاه سلامت در ایران فرصت بسیار مهمی برای فعالان این صنعت است تا برای ارتباط و به اصطلاح جذب نیرو دور هم جمع شوند و یاد بگیرند. در مورد نیازهای آنها از سوی دیگر، مراجعان از سوی جامعه پزشکی از دستاوردها و پیشرفت های رخ داده مطلع می شوند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همچنین فرصتی برای تولیدکنندگان است تا شرکای بین المللی خوبی پیدا کنند و امیدواریم سطح نمایشگاه در سه سال آینده به سطحی برسد که با رقبای متعدد خود در دنیا رقابت کند.

به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، رویکرد معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان نهاد میانجی و سیاست گذار حمایت از ایرانیان است. نمایشگاه سلامت به صورت جامع در راستای ایجاد وفاق و همدلی در بین فعالان صنعت و در نهایت این صنعت دارای پتانسیل اقتصاد دانش بنیان است.

وی ادامه داد: امسال با حمایت و حضور مشاور علمی معاونت سلامت ایران را از یک نمایشگاه ساده به یک رویداد بزرگ علمی و فناوری تبدیل کرد.

به گزارش حق جوی جوانمرد، مرکز توسعه فناوری های راهبردی، با دستورات و توجه ویژه دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از نمایشگاه سابق سلامت ایران، برنامه ای به نام رویانو با هدف تشویق و انتقال دانش فنی راه اندازی شد. (مماسی) از غول های صنعت تجهیزات پزشکی کشور.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی ضمن اشاره به اینکه رویانو در ایران هلث 1403 غرفه اختصاصی خود را داشت، از اولین دستاوردهایی که به طور خاص مربوط به نفوذ فناوری های نوظهور در صنعت تجهیزات پزشکی و همچنین اولین شرکت هایی بود که به تازگی به آن اضافه شده اند رونمایی کرد. این جلسه الکردی ادامه داد: رویداد تور فناوری نیز قرار است در ایران هلث 1403 برگزار شود، این رویداد فرصتی است برای دانشجویان، اساتید و جوانانی که می خواهند مسیر حرفه ای و شغلی خود را انتخاب کنند، با دستاوردهای این صنعت آشنا شوند. و فرصت های شغلی در این صنعت.

وی بیان کرد: با هدف فرهنگ سازی و آشنایی با فناوری های نوظهور در دنیا از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، حسگرهای پیشرفته، سلول های بنیادی پزشکی شخصی سازی شده و پزشکی دقیق، نشست های تخصصی زیادی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد. کنفرانس. نمایشگاه.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی در پایان ضمن بیان لزوم توجه به فعالیت های چند رشته ای گفت: همگرایی فناوری ها و فعالیت های چند رشته ای فرصت دیگری بود که در نمایشگاه به طور ویژه مورد بحث قرار گرفت و اهمیت این حوزه بسیار است. که با هم افزایی تخصص های مختلف در زمینه تجهیزات پزشکی، محصولات جدیدی در دسترس خواهد بود تا قدرت تشخیص، درمان و توانبخشی را افزایش داده و رفاه و سلامت بیشتری را برای مردم کشورمان ایجاد کند.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403030100684/%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86