اخبار

طرح راه اندازی کسب و کار صنایع دستی شهید شور در فارس کلید خورد

طرح راه اندازی کسب و کار صنایع دستی شهید شور در فارس کلید خورد

ایسنا/پرس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: طرح تحول و ایجاد فرصت شغلی برای صنایع دستی تزئینی به نام شهید آیت الله رئیسی در فارس کلید خورد.

محمد ثابت اوگلیدی امروز ۱۳ خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی شبانه روز جان خود را وقف مردم کرد، افزود: اقدامات و عملکرد رئیس جمهور شهید در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر مردم پوشیده نیست. هر کسی. هرکسی و این مسیر مهم وسیله ای برای ارتقای سطح خدمات رسانی به عموم مردم فراهم کرده است و در این راستا طرحی تحت عنوان توسعه و ترویج صنایع دستی در فارس در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تایید کرد: طرح ایجاد مشاغل صنایع دستی شهید شور در فارس مزین به نام شهید آیت الله رئیسی با هدف در شهرستان خرمه به صورت آزمایشی اجرا می شود. کارآفرینی، توسعه، ترویج و رونق تولید صنایع دستی.

ثابت اوقلیدی گفت: در واقع این طرح بر آموزش، ترویج، بازاریابی و تجارت انواع صنایع دستی و هنرهای سنتی با توجه به علایق و سلایق مردم شهرستان الخرامه تمرکز دارد.

وی افزایش تولید، تامین هنرهای سنتی مردم شهرستان و کسب درآمد و رونق اقتصادی را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد و افزود: اجرای طرح تحول و ایجاد فرصت های شغلی برای صنایع دستی در واقع هدف اصلی این طرح است. هدف از اجرای منویات مقام معظم رهبری و شعار کلی: تغییر تولید با مشارکت مردم.

ثابت اقلیدی در خصوص تجربه شهرستان الخرما برای اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه کشاورزی در این شهرستان رونق داشت اما با گذشت سالها به دلیل خشکسالی عملاً کشاورزی به ویژه تولید برنج در منطقه حذف شد. و بنابراین تغییر شغل به صنایع دستی شانس خواهد بود

وی ادامه داد: بدون شک تولید و فروش صنایع دستی فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی ساکنان منطقه خواهد بود چرا که سرمایه گذاری در این زمینه نسبت به سایر مشاغل بسیار کمتر است و از سوی دیگر با بازاریابی دقیق انجام می شود. و دقت فروش محصولات این صنعت هنری بسیار سودآور است.

ثابت اوقلیدی ادامه داد: در این طرح هنرهایی مانند دری، خاتم، منکری و سایر صنایع دستی برجسته آموزش داده می شود.

به گزارش اسنا، شهرستان خرما در جنوب غربی استان فارس از شمال با شهرستان ارسنجان، از غرب با شیراز، از جنوب با شهرستان سروستان و از شرق با شهرستان سروستان همسایه است. شهر نی ریز. .

از جمله جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر می توان به حمام قدیم، چهار تقی، قلعه بهرام گور، کاروانسرای دیودان، دریاچه کمجان و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403030401975/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF