اخبار

علی برای کشت برنج، باید به یکی از استان‌های زیر سفر کند کدام یک از گزینه‌های زیر را به او پیشنهاد می‌کنید؟ مطالعات اجتماعی ششم شماره 154274 گاما

استراحت دهی یکی از روش هایی است که عموماً برای غلبه بر تنش های داخلی و کاهش ترک خوردگی مورد استفاده قرار میگیرد. خشک کردن چند مرحله ای روشی است که در آن بین هر مرحله، شلتوک از خشک کن خارج و به داخل سیلوهای استراحت منتقل می گردد تا رطوبت بخش مرکزی به آرامی به سطح دانه انتقال یابد. بکارگیری روش اخیر باعث کاهش مصرف سوخت، افزایش ظرفیت کاری خشک کن ها و افزایش درصد برنج سالم تولیدی می گردد. طی هر مرحله از خشک کردن، شلتوک به مدت 15 تا 30 دقیقه در تماس با هوای گرم قرار گرفته و فقط 1 تا 3 درصد از رطوبت آن کاسته می شود. مدت زمانی نگهداری شلتوک در سیلوهای استراحت بین 4 تا 24 ساعت متغیر می باشد. این سیستم در صورتی اقتصادی است که 24 ساعته کار کند و انتهای زمانی مربوط به تخلیه در آن باید به حداقل ممکن باشد.

نهايتاً اينكه تا اوايل خرداد براي ارقام اصلاح شده تاريخ نشاء مناسبي مي باشد (كربلايي، 1379). در آزمايشي با مطالعه قرار دادن 12 واريته برنج در تاريخهاي کشت مختلف چنين نتيجه گرديد که بعد از انتقال نشاء، 4 واريته بالاترين عملکرد و 5 واريته کمترين و 3 واريته عملکرد مشابهي را توليد نمود که اين نشان دهند? سه تاريخ کاشت (30 جولاي، 14 و 29 آگوست) گزارش داد که نشاءکاري برنج در 29 آگوست موجب بالا بردن عملکرد برنج شد و اين ميزان بيشتر از طريق انتقال نشاء زود بود. نوربخشيان نشان داد که با تأخير کاشت در خزانه مقدار درجه حرارت روز رشد و تعداد روز تا 50% گلدهي کاهش يافت، اما با تأخير در نشاء کاري اين مقدار افزايش يافت. در اين آزمايش رقم مورد آزمايش چمپاي لردکان (رقم کوهرنگ) تاريخ هاي کاشت در خزانه (1/2، 10/2 و20/2) و تاريخ هاي نشاء کاري (18/3، 28/3 و 7/4) بودند.

واردات برنج از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد

علاوه بر آن، بذرهای باید سالم، خالص و عاری از بذرهای علفهای هرز و سایر ارقام برنج بوده و از قدرت سبز و جوانه زنی بالایی برخوردار باشند. در صورتی که بذرهای مورد نیاز از مزارع منطقه انتخاب می شود، بهتر است از خوشه های رسیده و بوته های سالم و قوی انتخاب شوند. agriculture-na در استان کهگیلویه وبویراحمد از دیرباز مرسوم بوده است و هر ساله حدود 9 هزار هکتار از مرغوب ترین و حاصلخیز اراضی آبی استان به زراعت برنج اختصاص دارد.

مي، نه تنها شادابي گياه کاهش نيافت، بلکه يکي از رقم ها بالاترين پنجه زني و ديگري بيشترين پانيکول را از خود نشان داد. نمو با افزايش تأخير در تاريخ کاشت بطور تصاعدي کاهش مي يابد و براي مثال تعداد برگها در هر ساقه کاهش مي يابد که اين خود نيز در کاهش عملکرد دخالت دارد (نورمحمدي و همکاران، 1373). با رعايت اصول بهزراعي از قبيل تغيير در تاريخ کاشت، تغيير تراکم گياه، بهبود فاکتورهاي خاکي، انتخاب روش کاشت مناسب، مصرف کودهاي شيميايي به طور اصولي و انبار کردن محصول در شرايط مناسب کيفيت محصول توليدي را افزايش داد. برنج تولید شده در مناطق زیر کشت استان با قیمتی ارزان تر از برنج های وارداتی و ارسالی از دیگر نقاط کشور به دست خریداران می رسد. اغلب برنجی که در سیستان و بلوچستان به خصوص مناطق جنوبی استان استفاده می شود برنج پاکستانی با قیمت حداقل 1400 تومان است که برنج تولید شده در خود استان حدود 600 تا 800 تومان عرضه می شود. آبیاری قطره ای به شما این امکان را می‌دهد به صورت دوره‌ای چندین محصول را در زمین خود کشت نمایید، از جمله سبزیجات مختلف مانند گوجه فرنگی یا پیاز، و یا محصولاتی مانند سویا یا ذرت.

نحوه کاشت، پرورش و تکثیر درخت کائوچو ؛ منبعی برای تولید لاستیک های طبیعی

سپس اجازه دهید که سطح آب در طول یک دوره‌ی زمانی، خود به خود پایین برود. در شرایط ایده‌آل، نباید گیاه در زمان برداشت محصول، درون آب قرار داشته باشد. در نقاط مختلف کشور کاشت برنج به دو روش نشایی و مستقیم انجام می‌شود. در اکثر مناطق کشور کاشت برنج به روش نشایی انجام می‌گیرد. در استانهای گیلان و مازندران نیز کشت برنج به طریق نشایی انجام می‌شود.

بخش دوم کاشت برنج :

به گزارش این خبرگزاری هزینه استفاده از آب چاه برای سه هکتار در طول یک سال ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و هزینه استفاده از آب فاضلاب در همین مقدار زمین ۱ میلیون تومان است. حسین هاشمی، استاندار تهران، نیز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت، گفته بود که هر واحدی که از آب آلوده و فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده کند، تخریب خواهد شد. نماینده ورامین در مجلس، روز دوشنبه ۱۷ شهریور، از کشت برنج در جنوب تهران با استفاده از فاضلاب خبر داد و گفت که برخی مزارع سبزیجات هم با فاضلاب آبیاری می‌شوند. اعتمادآنلاین| هرچند کشت برنج نیازمند آب بسیار زیاد است، با این حال سعودی‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند این کار را در دل بیابان‌های عربستان سعودی انجام دهند. هرچند کشت برنج نیازمند آب بسیار زیاد است، با این حال سعودی‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند این کار را در دل بیابان‌های عربستان سعودی انجام دهند.