اخبار

فرارو تصاویر برداشت برنج در مازندران

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور، با برداشت برنج در سطح یک هکتار از اراضی شالیزاری روستای باغبانکلای این شهرستان، عملیات برداشت در نورآغاز شد. سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت برنج در 194 هزار و 175 هکتار شالیزار استان خبر داد. شالیکاران گیلانی در سال در حدود 23 هزار هکتار انواع برنج را به زیر کشت برنج های درجه یک و خوش عطر و طعم ایرانی می برند و بین 650 تا 750 هزار تن برنج تولید می کنند. در روش برداشت دستی و یا دو مرحله ای، کشاورزان پس از یافتن اطمینان از این‌که محصول رسیده است، به کمک نیروی کار لازم که معمولا ۱۰ نفر مرد دروگر هستند، شروع به درو کردن دسته‌های شالی می کند. دسته های برنج به نحوی بر روی دیگر ساقه‌ها قرار می‌گیرند که پانيکول ها به طرف بالا و ساقه ها به سمت پايين باشند. اما زمان کاشت و برداشت برنج کشت دوم چگونه است؟ پیش از پاسخ دادن به این سوال بد نیست بدانید که برنج کشت دوم بیشتر در استان مازندران وجود دارد و کشاورزان گیلانی به ندرت زمین را زیر کشت دوم می ­برند.

داشت؛ تاثیرگذارترین مرحله روی کیفیت برنج

هوشنگی با اشاره به پذیرش ۵ میلیون مرسوله پستی طی ۶ ماهه نخست سال… مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از پیش بینی بازنگری طرح هادی در ۲۵۰ روستای استان… لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید. نام،ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

مقاله جدول کودی مرکبات در شمال و جنوب ایران

خاکبرداری یا خاک ورزی، این امکان را فراهم می کند تا بذر برنج در عمق مناسبی کاشته شود و وضعیت علف های هرز نیز کنترل شود. در سال های نه چندان دور از حیواناتی مانند گاو یا بوفالو برای شخم و آماده سازی زمین استفاده می شد اما امروزه از ماشین آلاتی مانند تراکتور بهره گرفته می شود. در محیط های دیم که ممکن است مقادیر مطلوب آب برای تولید برنج در دسترس نباشد، مجموعه ای از گزینه ها برای کمک به کشاورزان برای مقابله با درجات و اشکال مختلف کمبود آب در دسترس است.

یدستگاه مخصوص نشای برنج شمال که به وسیله گازوئیل کار می کند. اگر بیشتر دانه های پایه خوشه در مرحله خمیری سخت قرار داشته باشند آماده برداشت هستند. ساقه ها و برگ های زرد شده معمول ترین علامت آمادگی محصول برای برداشت است. پس از کاشت به میزان 3 ماه نیاز به آب دادن دارد و باید علف های هرز و آفات مانند کرم ساقه خوار باید با علف کش ها و آفت کش ها و گاها علف هرز چینی از بین بروند. با رشد به میزان کافی این نشاها آن را به مزرعه اصلی برنج که از قبل آبگیر و توسط تراکتور شخم زده و مسطح شده است می برند و با فاصله یکنواخت در زمین فرو برده و یا می کارند که به این عمل تولکی یا نشا کاری می گویند.

عمل جدا سازی برنج های شکسته از سالم توسط الک های لرزان و نوسانی انجام می شود. الک های مورد استفاده در کارخانه های شالیکوبی شمال کشور از بازده ای پایین برخوردار می باشد. بطوری از دریچه خروجی برنج سالم، برنج های شکسته هم مشاهده می شود.

نفاق، ابزار قدرتمند دشمن برای نابودی نظام اسلامی /دشمنان تجزیه ایران را می خواهند

برخی کشاورزان بر این باورند که بعد از آخرین سم پاشی تا agriculture-na زمان بیشتری می برد در نتیجه بسیاری از سموم از ساقه های برنج خارج شده اند و سمیتی برای مصرف کننده ایجاد نمی کند. از نظر پخت بسیار محبوب است زیرا بعد از پخت بیشترین افزایش حجم(ری) را در بین برنج های ایرانی دارد. تا اکنون هیچگونه قوانین مکتوب شده و استانداردی در رابطه با اصول پرورش برنج کشت دوم از سوی ارگان های مسئول منتشر نشده است. بنابراین بسیاری از کشاورزان آشنایی با استانداردهای کشت این نوع برنج ندارند و این امر موجب نگرانی جوامع علمی در رابطه با سمیت برنج کشت دوم می شود. آب مورد نیاز کشت دوم را معمولا از آب های زیرزمینی و یا پمپ های دیزلی تامین می کنند در حالیکه در کشت آب های سطحی و یا بارش باران برای آبیاری زمین های کشاورزی کافی است. مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج تا این مرحله به پایان رسیده است.