اخبار

قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت

توان واقعی به توانی اطلاق می شود که پاور بدون تحمل فشار در شرایط عادی قادر به تامین آن است ، اما توان حداکثر در حدود ۱ دقیقه می تواند در این توان فعالیت کند و بعد از آن از کار می افتد در کل حدود ۱۵۰ وات مابین توان واقعی و توان حداکثر تفاوت وجود دارد. به طور مثال پاوری باتوان ۵۸۰ وات دارای توان حداکثر ۷۳۰ وات است و توانایی تحمل بیش از این توان را نخواهد داشت پس همیشه سعی کنید در خرید پاور به میزان توان واقعی آن توجه کنید زیرا به عنوان ملاک قدرت اصلی و واقعی پاور شناخته می شود . پاورهای نسبتاً گران‌قیمت دارای قطعاتی تحت عنوان پردازشگر سیگنال دیجیتال جهت نظارت بر اتفاقات در حال جریان در سیستم هستند و این پردازشگرها در صورت لزوم می‌توانند ولتاژها را تنظیم کنند. همچنین این قطعات می‌توانند جزئیاتی در مورد وضعیت پاور برای کامپیوتری که از پاور استفاده می‌کند، نیز ارسال کنند؛ البته چنین قابلیتی برای کاربران عادی چندان مفید نیست؛ اما برای کامپیوترهایی که به‌عنوان سرور، ماشین‌های محاسباتی و موارد مشابه استفاده می‌شود، ویژگی مفید به شمار می‌رود. به چنین ولتاژی ولتاژ ریپل گفته می‌شود و بهتر است در حداقل میزان ممکن باشد.

Corsair RM750x 80Plus Gold Full Modular PSU

همانطور که می‌بینید این صدا اصلا اذیت‌کننده نیست به اضافه اینکه این حداکثر صدایی است که از فن یک پاور معمولی ایجاد می‌شود یعنی زمانی که بار پاور به صد در صد می‌رسد که آن هم خیلی کم اتفاق می‌افتد. بنابراین در سایر موارد صدای فن حتی از این میزان (20 دسی‌بل) نیز کمتر خواهد بود. بد نیست بدانید حتی بازدهی بهترین پاورها نیز از 94 درصد فراتر نمی‌رود و بالاخره بخشی از جریان الکتریکی در این میان از بین می‌رود که کاملا طبیعی است.

مطمئنا برای هیچ کسی خوشایند نیست که سیستم کارش ب یک اشتباه کوچک از بین برود. برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار برای کامپیوتر شخصی داخل خانه تان و یا سیستم محل کارتان ، شما نیاز به یک پاور خوب و باکیفیت دارید. این پاور باید آنقدر با کیفیت باشد که شما بتوانید با خیالی آسوده و راحت به آن اعتماد کنید و وظیفه برق رسانی به سیستم تان را برعهده او قرار دهید. منبع تغذیه یا پاور قطعه بسیار مهمی است زیرا بدون آن، بقیه سخت افزارهای داخلی نمی توانند کار کنند. مادربردها ، کیس‌ها و منابع تغذیه همگی در اندازه‌های مختلفی هستند که به آنها فرم فاکتور می‌گویند .

منبع تغذیه کامپیوتر گیم مکس مدل VP-800-RGB ا GAMEMAX VP-800-RGB Power Supply

از آنجایی که منبع تغذیه اولین جایی است که یک دستگاه الکترونیکی الکتریسیته دریافت می کند، در مقابل نوسانات برق و جهش ها نیز آسیب پذیرترین مکان است. بنابراین، منابع تغذیه برای کنترل نوسانات جریان الکتریکی طراحی شده اند و همچنان یک خروجی برق تنظیم شده یا ثابت را ارائه می دهند. برخی شامل فیوزهایی هستند که در صورت افزایش بیش از حد بالا، منفجر می شوند و از بقیه تجهیزات محافظت می کنند. با این حال، عاقلانه است که تمام وسایل الکترونیکی را به محافظ برق یا یو پی اس متصل کنید تا از آسیب دیدن آنها در اثر نوسانات الکتریکی جلوگیری شود.

  • البته استاندارد TFX هم وجود دارد که فقط برای پاورهایی است که توان کمتری دارند و در مینی‌کیس‌ها از آنها استفاده می‌شود.
  • کابل SATA کابلی است که توان مورد نیاز درایوهای HDD، درایوهای SSD و درایوهای نوری را فراهم می‌کند و از لحاظ ظاهری با کابل‌های پین‌دار متفاوت است.
  • در پاور موردبررسی ما برد مدار در میان تصویر با تعدادی از ماژول‌های تنظیم ولتاژ که ولتاژهای خروجی ۵ و ۳.۳ ولت را تولید می‌کند، مطابقت دارد.
  • به هر حال شش برندی که در ابتدا معرفی کردیم معروفیت بیشتری نسبت به سایر برندها دارند.
  • برند کولر مستر میزان ولتاژ ریپل پاورهای خود را به‌صورت دقیق بیان نمی‌کند؛ اما یک تحلیل نشان داده در هنگام تولید ولتاژ ۱۲ ولت در پاورهای این برند، میزان ولتاژ ریپل ۰.۰۴۲ یا به‌بیان‌دیگر ۴۲ میلی ولت است.
  • ولتاژ پیوسته و حداکثر ولتاژ براساس آزمایشاتی که توسط سازنده انجام می‌شود؛ تعریف می‌شوند.

در کل پاورها در سه دسته ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار طراحی و تولید می شوند. با آگاهی از روش های بالا می توانید در هنگام خرید پاور کامپیوتر هوشمندانه تر عمل کنید. در کل پاورها در سه دسته کلی ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار دسته‌بندی می‌شوند که جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره به مقاله از طراحی پاور کامپیوتر چه میدانید؟مراجعه نمایید. در صورتی که منبع تغذیه به فیلترهای مناسب ورودی و خروجی مجهز باشد، تداخل فرکانس های رادیویی بر روی پایانه های ورودی و خروجی، باید در محدوده مجاز تعیین شده در استاندارد باشد.