اخبار

لیست قیمت انواع شیرآلات صنعتی پایپ کالا | کسری ساران

از انواع شيرهاي يك طرفه فشاري مي‌توان شير يك طرفه پيستوني و شير يك طرفه كروي را نام برد. در نتيجه سيال به علت تغيير مسير و تصادم با کشو ايجاد تلاطم و افت فشار می‌نمايد. در تاسیسات موتورخانه‌‌ای و صنعت کشتیرانی از تجهیزاتی استفاده می‌شود که با توجه به کمبود تولیدکنندگان در بعضی از این اقلام، برای واردات درخواست‌های مشتریان و رفع نیاز آن‌ها، اقدام سریع می‌نماییم. دراین بخش قصد داریم به سه سوال رایج در باره شیرآلات صنعتی پاسخ دهیم تا اگر شما نیز در این زمینه سوالی دارید، پاسخ خود را دریابید تا درک بهتری از شناخت شیرآلات به دست آورید. از این نوع هنگامی استفاده می­شود که بخواهند افت فشار شیر و مقدار جریان سیال را به مقدار نرمال خود برسانند. پایپ کالا فروشگاه اینترنتی موفق در تامین اقلام تاسیساتی ساختمان از سال ۱۳۹۳ فعالیتش را در ایران آغاز کرد.

مهره ماسوره این شیرها به راحتی قابل تعویض می باشد و نیاز به جداسازی از خط نیست. شیرآلات صنعتی همانطور که از اسمش پیدا است، در خانواده تجهیزات صنعتی قرار دارد و برای باز و بسته کردن جریان عبوری از لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با شیرآلات صنعتی، ورودی و خروجی و جریان لوله‌ها را کنترل می‌کنید. به طور معمول در سیستم های لوله کشی با قطر کم در صورت نیاز به کنترل دقیق جریان، استفاده می شوند. شیرهای سوزنی نام خود را از نقطه ی روی دیسک با صفحه ی مخروطی که در آنها استفاده می شوند، می گیرند. علاوه بر نشتی داخلی، شیرها اغلب از ناحیه کنار استم نیز دچار نشتی می‌گردند.

عملگر شیرآلات (ACTUATOR)

لیست قیمت انواع شیرآلات صنعتی پایپ کالا | کسری ساران

در کنار این استانداردهای بین المللی، می‌توان از دو استاندارد IGS و IPSنام برد که با شرایط ایران تناسب بیشتری شیرآلات صنعتی در شیراز دارند. این شیر به دلیل استفاده از فشار باد از دیگر شیرهای اتوماتیک با سرعت بیشتری باز و بست را انجام می دهد. از مدل شیرهای پنوماتیک می توان به شیر توپی پنوماتیک، شیر پروانه ای پنوماتیک و گلوب ولو پنوماتیک اشاره کرد. در بعضی از شیرهای پنوماتیک می توان از یک پوزیشنر با عملگر پنوماتیک استفاده کرد و با 4 تا 20 میلی آمپر، عبور سیال را کنترل کرده و شیر به تدریج قطع و وصل شود. شیرآلات صنعتی دستگاه‌ های مکانیکی هستند که بطور خاص برای هدایت، شروع، متوقف کردن، مخلوط کردن یا تنظیم جریان، فشار یا دمای سیال طراحی شده‌ اند.

  • از نظر فنی، شیرها اتصالات هستند، اما معمولاً به عنوان اجزای جداگانه در نظر گرفته می شوند.
  • شیر کروی با نام های گلوب ولو (globe valve) یا شیر بشقابی هم در بازار شناخته شده اند.این شیر های برای باز و بسته و کنترل کردن جریان سیال مورد استفاده قرار میگیرند.
  • طرز ساخت و آببندی شیر دروازه ای به گونه ای است که برای کنترل سیال کاربرد ندارد و فقط برای وصل و قطع کامل جریان سیال مورد استفاده قرار میگیرد.
  • عمدتاً برای قطع و وصل جریان به کار می‌رود و افت فشار کمی نیز دارد.

وسیله‌ای مکانیکی که برای باز و بسته کردن عنصر دریچه‌ای شکل استفاده می‌شود، شیر نام دارد. از انواع شیرها می‌توان به شیرآلات صنعتی اشاره کرد که در انواع و دسته‌های مختلف وجود دارند. شیر‌های پروانه‌ای از یک کانال و یک دیسک تشکیل شده است که به محور مرکزی کانال متصل است. چرخش این دیسک حول محور کانال باعث باز یا بسته شدن کانال می‌شود. شیر‌های پروانه‌ای نیز امکان کنترل بسیار دقیقی بر روی جریان به شما نمی‌دهند.

شیر کنترلی پوزیشن دار

از بیرون بدنه شیر، یک دسته برای تنظیم فیزیکی شیر استفاده می شود. با این حال، برخی، مانند شیرهای بازرسی، دارای یک دسته برای اهداف دستی هستند. یک محرک به طور خودکار یا از راه دور یک شیر را از خارج از بدنه راه اندازی می کند. برخی از شیرها، مانند شیرهای بازرسی و شیرهای کمکی، نه دستگیره دارند و نه محرک زیرا به طور خودکار از داخل کار می کنند. شیرآلات اطمینان برای جلوگیری از افزایش بیش از حد فشار، ایجاد نقص، آتش سوزی یا انفجار استفاده می شود. از آنجایی که شیرهای اطمینان فاقد اجزای الکتریکی یا پنوماتیکی هستند، هنگامی که مکانیزم های ایمنی الکترونیکی یا پنوماتیکی از کار بیفتند، از آنها استفاده می شود.

شیرهای صنعتی یک چهارم چرخشی