ما با مازاد گواهینامه/پیشنهادات اسقاط خودرو برای حل چالش مورد بررسی مواجه هستیم

ما با مازاد گواهینامه/پیشنهادات اسقاط خودرو برای حل چالش مورد بررسی مواجه هستیم

رئیس ناوگان حمل و نقل، نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: افزایش 300 درصدی ضریب اسقاط خودروهای فرسوده طی 8 ماهه سال 1403 نسبت به سال گذشته باعث شد با مازاد گواهی اسقاط مواجه شویم که یک عدد است. از دغدغه های اصلی این صنعت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، مهران سالاریه رئیس اداره نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل گفت: یکی از چالش های موجود در صنعت اسقاط، موضوع گواهی اسقاط است که به میزان تولید خودرو مربوط می شود. و واردات

وی افزود: با توجه به حجم تولید و واردات خودرو در کشور و همچنین هدف گذاری در برنامه هفتم برای اسقاط 500 هزار خودرو به نظر می رسد گواهی اسقاط مازادی داشته باشیم که جایی برای مصرف ندارد.

سالاری اضافه کرد: با توجه به موضوع آلودگی هوا و ناهماهنگی مصرف سوخت و از طرفی افزایش خودروهای فرسوده هر ساله در ناوگان حمل و نقل کشور، باید فکری جدی کرد که از کجا باید از گواهی اسقاط خودروهای فرسوده استفاده کرد. .

رئیس ناوگان حمل و نقل نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده در گفت و گو با خبرگزاری صدف سیما از ظرفیت اسقاط سالانه 600 هزار خودرو در مراکز اسقاط سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه سال جاری. 237 هزار خودروی فرسوده در کشور وجود دارد و پیش بینی می کنیم تا پایان سال تعداد خودروهای فرسوده به 350 هزار دستگاه برسد.

سالاریا گفت: در نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط ستاد خودروهای فرسوده پیشنهادهایی را به مراجع ذیصلاح ارائه کردیم تا مشکل محل مصرف گواهی اسقاط مازاد که در دست بررسی است، حل شود.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403091611161/%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4