اخبار

متقاضیان نگران نباشند. تا پایان سال تمام خودروها را با جدیدترین طراحی تحویل خواهیم داد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تشریح دلایل تاخیر 5 درصدی این گروه صنعتی در برنامه تولید خود در نیمه اول سال جاری، در پاسخ به نگرانی از عدم اجرای 115 هزار تعهد ایجاد شده در آخرین برنامه فروش سال جاری که این شرکت تا پایان سال قول داد که طبق برنامه ریزی ها، مردم نگران نباشند. زیرا تمامی تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل خواهد شد.

جهت کاهش تولید محصولات ایران خودرو در نیمه اول سال در حال حاضر نگرانی هایی در خصوص انجام به موقع تعهدات این شرکت در خصوص 115 هزار دستگاه تعهد شده در طرح فروش اخیر این گروه صنعتی مطرح شده است. علی مردان عظیمی در گفت وگو با ایسنا. وی در پاسخ به این ترس گفت: از برنامه خود در زمینه کاهش تولید تقریباً پنج درصد عقب هستیم. این پنج درصد نیز مربوط به شرایط ثبت سفارش و قوانین و مقرراتی است که برای ثبت سفارش و تخصیص ارز وضع می شود. این قوانین دستخوش تغییراتی شدند که تا حدی درست بود، اما شاید چون به یکباره اجرا شد، باعث توقف و محدود شدن روند تولید شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو وعده داد: علاوه بر جبران این تاخیر پنج درصدی در برنامه تولید تا پایان سال، افزایش 20 درصدی تولید نیز نسبت به شش ماهه اول برنامه ریزی شده است. مسلم است که این برنامه با حمایت وزارت امنیت در دوره جدید ثبت درخواست ها محقق خواهد شد.

ما به تعهدات خود عمل خواهیم کرد

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ثبت درخواست ها مشکلاتی را ایجاد کرد که نه فقط خودروسازان، بلکه همه حوزه ها را درگیر کرد. بنابراین انتظار می رفت چنین کسری در تولید داشته باشیم که مطمئناً در شش ماهه دوم سال جبران می شود. همچنین مثلاً در مورد قطعی برق، دو ماه، دو روز در هفته، برخی از شهرهای صنعتی که برای ما لوازم یدکی تولید می کنند، برق نداشتند. این در حالی است که در نیمه اول سال 15 روز تعطیلات تعطیل بود که تقریباً هرگز اتفاق نیفتاد و یک هفته تعطیلات تابستانی شرکت بود، بنابراین مجموع همه این روزها باعث تاخیر پنج درصدی برنامه شد. اما ما این اطمینان را می دهیم که با توجه به اینکه در شش ماهه دوم سال این اقلام را نداریم، به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

عظیمی با بازگشت به موضوع ایفای تعهدات طرح فروش این شرکت که اخیرا تا پایان سال جاری اجرایی شد و نگرانی های موجود گفت: از ابتدای هفته گذشته معوقات ما بالغ بر 14 هزار دستگاه بوده است که این میزان معوقه است. تولید روزانه را 2000 دستگاه می داند. علاوه بر این، ما برنامه توزیع روزانه تولید تا 2350 دستگاه داریم.

تعهدات معوق تا پایان مهرماه مشخص می شود

این 115000 دستگاه قطعا تا پایان سال تحویل خواهد شد. این در حالی است که در این طرح تا پایان سال تا 20 درصد تولید کمتری ارائه کرده ایم که مطمئن هستیم این اتفاق خواهد افتاد.این مسئول یادآور شد: برخی از مشتریان اعلام می کنند که تحویل خودروهایشان حدود یک یا دو ماه تاخیر داشته است و این کاملا درست است و از آنها عذرخواهی می کنیم. دلیل این امر موضوع ثبت سفارشی است که برای برخی از قطعات وارداتی رخ داده و سفارش ثبت نشده است. اما قول می دهیم که این خودرو در این ماه سفارشی سازی و تحویل مشتریان شود.

مدیرعامل این خودروساز ادامه داد: با توجه به طرح فروش اخیر شرکت ایران خودرو که فروش 115 هزار دستگاه خودرو را داشته است، مسلم است که این 115 هزار خودرو تا پایان سال تحویل خواهد شد. ضمن اینکه در این طرح تا پایان سال تا 20 درصد تولید کمتری ارائه کرده ایم که مطمئنیم این اتفاق خواهد افتاد. ما به تعهدات خود عمل کرده و این خودروها را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

عظیمی درباره پذیرش خودروهای برقی در آخرین طرح فروش این شرکت نیز گفت: 71 هزار نفر برای خودروهای برقی ثبت نام کردند که تعدادی از آنها پول خود را واریز و خودروی خود را دریافت کردند. حدود 3800 خودروی برقی راه اندازی شد و 71000 نفر برای ثبت نام آنها اقدام کردند.

متقاضیان نباید نگران باشند. تا پایان سال تمام خودروها را با جدیدترین طراحی تحویل خواهیم داد

برنامه ریزی برای اجرای طرح فروش دیگری برای بهار و تابستان 1404 ه

وی از اجرای طرح دیگری در سال جاری خبر داد و گفت: قرار است تا پایان سال برنامه فروش برای بهار و تابستان سال آینده انجام شود. تمامی محصولات حضور خواهند داشت.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین با اعلام استقبال از اولین عرضه محصول جدید این شرکت (ررا) گفت: ررا اولین خودروی کراس اوور داخلی (نیمه بدنه) است، خودرویی که بیش از 68 درصد تولید آن در آن ساخته شده است. راستش ماشین با کیفیتی هستش تقاضا برای آن بسیار زیاد بود. بیش از 850000 نفر در رایا ثبت نام کرده اند. با این حال، مطمئناً از روز اول ورود خودرو به خط تولید، برای رسیدن به تیراژ بالا زمان می برد و اینطور نیست که بتوانید در همان روزی که خودرو به خط تولید می رسد، روزانه 100 تا 500 دستگاه تولید کنید. تقریباً 10 هزار دستگاه از این محصول را برای تحویل تا پایان سال پذیرفته ایم و مطمئناً این 10 هزار دستگاه تا پایان سال به صاحبان آنها تحویل داده می شود.

در مورد حساب نماینده، هیئت رقابت، قوانین و مقررات ما را ملزم کرد که متقاضی دارای حساب نمایندگی باشد، اما یک ریال از پول نماینده به حساب ایران خودرو واریز نشده و یک ریال هم به ایران خودرو داده نشده است. مزایا و مزایای واقعی.وی افزود: این تیراژ برای سال آینده نیز قابل افزایش است و افزایش قابل توجهی خواهیم داشت که می تواند پاسخگوی درخواست و استقبال مردم از تولیدات داخلی باشد و شرمنده مردم نباشیم.

مدیرعامل شرکت خودروسازی با توجه به شبهاتی که گاهاً درباره سودهای کلان ایران خودرو از حساب‌های این نمایندگی مطرح می‌شد، توضیح داد: ابتدا باید گفت در این ضبط‌ها هیچ پولی به حساب ایران خودرو واریز نشده است. ثانیاً، در مورد حساب نمایندگی، هیئت رقابت، قوانین و مقررات ما را ملزم می کند که متقاضی دارای حساب نمایندگی باشد، اما نه یک ریال از وجوه نمایندگی به حساب ایران خودرو واریز شده و نه یک ریال سود و سود. سود به ایران خودرو داده شد.

عظیمی ادامه داد: این پول در حساب خصوصی مردم بوده است. از بانک ها بپرسید که آیا این پول از حساب وکالت مردم برداشت شده است یا خیر؟ حتی بانک ها به مردم وام دادند. بنابراین من کاملاً تکذیب می کنم که ایران خودرو از وجوه عقب مانده بهره مند شده است. این حساب تحت هیچ شرایطی به حساب ایران خودرو واریز نشد و هیچ گونه تسهیلاتی در اختیار ایران خودرو قرار نگرفت. این پول فقط در بانک ها علامت گذاری می شود تا نشان دهد مردم از قبل پیشرفته هستند و می توانند ماشین بخرند یا نه.

امروز ما بر اساس توانایی ها تعهد ایجاد می کنیم

مدیرعامل ایران خودرو با بیان تفاوت روش فروش در قالب سیستم یکپارچه با فروش هایی که اکنون توسط خود شرکت های خودروسازی انجام می شود، تصریح کرد: در فروش تلفیقی هم بحث حساب نماینده مطرح بود و قرعه کشی شدند اما برای تمام افرادی که ثبت نام کرده اند، یک خودرو برای مدت زمان مشخصی اختصاص داده شده است و معلوم نیست این خودروها تولید می شوند یا خیر. اما امروز بر اساس توانمندی ها و برنامه تولید خود، خودروها را تا پایان سال اختصاص داده ایم. در حالی که برخی افراد دیگر ممکن است تا پایان سال بتوانند خودرو بخرند، چرا این حق را از آنها رد می کنیم؟ به عنوان مثال، در آن زمان، شرکت سه سال ظرفیت خود را فروخت. اما در آن دوره ممکن است برخی از افراد به سن لازم برسند، پول آنها تسویه شود، مدارک آنها تکمیل شود و غیره. پس چرا سال بعد حق دیگران را که می توانند ماشین بخرند می گیریم؟! ضمناً تعریف حساب عامل و انسداد وجوه، قوانین و مقرراتی است که مطلقاً اراده ایران خودرو، سایپا یا شخص دیگری نیست. قانون وجود دارد و ما نیز موظف به رعایت آن هستیم.

وی در خصوص گلایه برخی از مشتریان مبنی بر پرداخت بیشتر برای خودروهای جایگزین نیز گفت: طرح تعویض برای سامانه یکپارچه بوده است; تعهد حاصل از فروش یکپارچه واقعی نبود و بر اساس تولید ما بود. با اینکه شخصاً در خصوص پارس کار به وزارت امنیت اعلام کرده بودم که تا تیر 1402 دیگر تعهدی به پارس کار ندهند، اما متأسفانه تعهد انجام شد. به همین دلیل این طرح های جایگزینی برای خودروهایی که امکان تولید (به دلیل رعایت نکردن استانداردهای 85، توقف تولید و…) وجود نداشت و دیگر نمی توانستیم آن خودروها را تولید کنیم، باید به افرادی داده می شد که ثبت نام کرده بودند و ما مجبور شدیم یک ماشین جایگزین ارائه دهیم.

متقاضیان نباید نگران باشند. تا پایان سال تمام خودروها را با جدیدترین طراحی تحویل خواهیم داد

رایرا به زودی جایگزین خودروهای خارجی می شود

مدیرعامل این شرکت خودروسازی ادامه داد: در مورد خودروی پارس نیز محصولاتی مانند سورن، 207 و تارا را عرضه کردیم به طوری که تمامی افرادی که خودروی پارس را در سامانه یکپارچه سفارش دادند اما به دلیل عدم استاندارد، دیگر مجوز تولید نداشت، می توانست جایگزینی دریافت کند.

مدیرعامل ایران خودرو تایید کرد: تمام تلاش خود را در بحث کیفیت به کار می گیریم. طبق گزارش شرکت بازرسی کنترل کیفیت وابسته به وزارت ایمنی که هیچ ارتباطی با آن نداریم، تمامی قطعات محصولات ما از نظر کیفیت در سال 1402 موفق بوده اند. در واقع شاهد افزایش کیفیت در صنعت خودرو بوده ایم. تمرکز ما بر کیفیت خودرو رایا است. من شخصاً مسئول این پروژه هستم. تولید انبوه این خودرو را چند ماه به تعویق انداخته ایم تا بتوانیم آن را با کیفیت بالا تولید و عرضه کنیم.

وی افزود: این خودرو در شرایط ممنوعیت تولید شد به طوری که برخی از شرکت های چینی با ما همکاری نمی کنند اما مردم این کشور، مهندسان و حتی قطعه سازان خوب کشور تلاش کردند و توانستند این خودرو را با کیفیت داخلی تولید کنید. مطمئنم دیری نمی گذرد که رایرا جایگزین بسیاری از خودروهای وارداتی می شود.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403071007901/%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%A7