اخبار

محصولات کشاورزی ایران بدون مشتری ماند؟ مجله خبری کشاورزی

درآمد مهندس کشاورزی در ایران به طور کامل وابسته به نوع کار و شرکتی که در آن کار می کند و شهر و محل فعالیت و سایر عوامل دیگر است. دانشمندان این سرزمین در خلال مطالعه دربارهٔ ویژگی دارویی گیاهان به امور کاملاً فنی نیز می پرداختند و دستگاه هایی برای بهره برداری از آب تهیه دیدند که از آن جمله می توان چرخ چاه خودکار را نام برد. آشنایی با این هویت، مؤلفه ها و ویژگی ها مستلزم پرورش نیروی انسانی توانمند است. جمعآوری و تحلیل دادهها بهوسیله حسگرها: این حسگرها میتوانند وضعیت هوا، کیفیت خاک، رشد محصول و … 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در مرحله نخست برای خرید کود و سم با اولویت دو محصول گندم و دانههای روغنی از طریق “کشاورز کارت” در نظر گرفته شده بود که به گفته مسئولان وزارت جهادکشاورزی، لازم بود برای افزایش سطح پوشش محصولات راهبردی، این مبلغ دست کم به دو برابر افزایش مییافت. وی اظهارداشت: در حوزه قیمت تضمینی گندم از پنج هزار تومان سال زراعی گذشته به ۷هزار و ۵۰۰ تومان رسیدیم که اکنون با قیمت های جهانی برابری می کند؛ بنابراین تکلیف کشاورزان برای کشت گندم یا سایر محصولات کشاورزی مشخص است. در پی محدودیت منابع قرار شد در مرحله نخست، تسهیلات به دو محصول استراتژیک گندم و دانههای روغنی و برای تامین نهاده کود و سموم کشاورزی اختصاص یابد و در صورت تامین منابع مالی در آینده، تسهیلات ” کشاورز کارت” در مرحله دوم برای تامین نهادههای کود، سم و بذر و محصولات راهبردی ذرت، جو، برنج، علوفه و چغندرقند نیز اختصاص یابد.

جمعیت آرژانتین حدود 45 میلیون نفر است، اما در کشور ظرفیت تولید غذا برای 500 میلیون نفر وجود دارد. در مهرماه سالجاری روح الله خدارحمی، مدیرعامل بانک مرکزی، در گزارشی به آخرین وضعیت صدور کشاورز کارت پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصد در قالب کشاورز کارت به ۵۰ هزار نفر از کشاورزان کشور پرداخت شد. ما سال گذشته ۲۰ درصد کاهش آن هم نسبت به سال قبلش یعنی ۱۳۹۹ داشتیم. رئیس اتاق ایران اظهار کرد: من خبری را شنیدهام اما در مورد صحت و سقم آن نمیتوانم اظهارنظر کنم؛ اینکه یک شرکت کشتیرانی آرژانتینی اعلام آمادگی کرده تا خط کشتیرانیای را بین دو کشور فعال کند. علاوه بر EC, میزان سدیم قابل جذب(S.A.R),کلر, بیکربنات موجود در آب هم در عملکرد محصول مؤثرند لذا لازم است قبل از احداث گلخانه از آب مورد استفاده, آزمایش کاملی بعمل آید. پس از رشد محصولات پهپادها میتوانند اطلاعات دیگر مانند میزان نیتروژن محصول و دیگر اطلاعات مربوط به آبیاری آن را بدست آورند. کل سود وام ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و جمع رقم وام و سود آن ۱۴۱ میلیون و ۴۹ هزار و ۹۹۸ تومان است.

محمد امین ۳۰ ساله هم به همراه دوستانش گلخانهای ۵۵ هکتاری راه اندازی کرده و از دانش روز برای افزایش تولید محصولات بهره برده است. به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا تقوی روز سهشنبه در نخستین گردهمایی گلخانهداران استان چهارمحال و بختیاری افزود: از موضوعات مهم وزارت جهاد کشاورزی در بخش گلخانهها تولید محصول سالم است از همین رو محصولات گلخانهای که در داخل تولید میشود باید شناسهدار بوده و مسئول فنی پاسخگوی کیفیت محصولات باشد. انواع سازههای گلخانهای تفریحی، معمولا کوچک مقیاسند و هزینه ساخت انها کمتر از انواع دیگر گلخانهها میباشند. پوشش گلخانه باعث ایجاد اثر گلخانهای و محبوس شدن انرژی خورشیدی درون گلخانه میگردد. وقتی از روش گلخانهای استفاده می کنیم می توانیم در هر محیطی با هر نوع آب و هوا و هر نوع خاک کشت را انجام دهیم. زراعت مدرن، اصلاح نباتات، سموم، دفع آفات و کود و پیشرفت های تکنولوژیک به شدت باعث افزایش بازده محصول می شوند ولی باید در نظر داشت که این محاسن در کنار عیوبی چون آسیب گسترده زیست محیطی و اثرات منفی سلامت انسان حاصل می شوند. این امواج بنا بر خاصیت خود در اثر برخورد به گرما تبدیل شده و احساس بسیار مطلوبی نظیر حرارت خورشید در انسان ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: در سال آینده تولید محصولات سیبزمینی و برنج به شیوه کشاورزی قراردادی در دستور کار قرار گرفته که از هفته آینده دستورالعمل اجرایی آن در رابطه با ارقام اصلاحشده برای بحث کشاورزی قراردادی ابلاغ میشود. افراد به منظور دریافت این تسهیلات باید در بانک کشاورزی حساب سپرده قرض الحسنه داشته باشند یا در یکی از شعب آن حساب مذکور را افتتاح کنند. در این زمینه امکان همکاری خوبی وجود دارد. در ادامه کاردار آرژانتین در تهران گفتههای خود را در سه محور مطرح کرد: نکته اول اینکه ظرفیت همکاری بالایی بین دو کشور ایران و آرژانتین وجود دارد. نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی میگوید روسها پول محمولههای وارداتی از ایران را با «تأخیر دو تا سه ماهه میپردازند». «رمضان اسپرس» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در مورد میزان سرمایهگذاری در حوزه کشاورزی استان، اظهار کرد: سال گذشته از محل تسهیلات بانکی، سه هزار و ۶۱۲ نفر از متقاضیان این بخش برای دریافت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

کشاورزی آنقدر گستره زیاد و وسیعی از تخصص ها و فنون را شامل می شود که امروزه ده ها رشته دانشگاهی از گرایش های مختلف کشاورزی وجود دارد و به همین دلیل کشاورزی مدرن این روزها به عنوان علم کشاورزی شناخته می شود. در شهرهای مختلف تجارت با کشتی انجام میشود. این خیلی اتفاق مهمی است و در صورت راهاندازی این خط مستقیم، حجم تجارت دو کشور تغییر خواهد کرد. من فکر میکنم برخی سوءتفاهمها به دلیل نبود اطلاعات کافی از ظرفیت همدیگر است؛ من سعی میکنم این مشکلات را برطرف کنم. وی خاطرنشان کرد: چرا باید محصولاتی همچون گندم، برنج را رها کنیم و خود را درگیر کشت محصولاتی مانند هندوانه کنیم که این مشکلات ایجاد شود.

از زهکشی مطلوبی برخوردار باشند. فراهم آوردن شرایط مطلوب برای تحقق این هدف، مستلزم وجود کارشناسان ارشدی است که درفعالیت های مربوط به طراحی، برنامه ریزی و الگوسازی برای فعالیت های توسعه ای از دانش کافی در زمینه تحقیق، برنامه ریزی، آمایش سرزمین، تفکر سیستمی و اقتصادی برخوردار بوده و آمادگی کافی برای اقدام مؤثر را به دست آورده باشند. وی فاصله بین عرصههای پژوهشی و جامعه کشاورزی را عاملی برای عدم تحقق اهداف بهرهوری آب اعلام و توصیه کرد: مباحث تحقیق، آموزش و ترویج در مزارع توسعه یابد تا افزایش عملکرد داشته باشیم. اتوماسیون مزرعه هوشمند نوعی فناوری است که مزارع را کارآمدتر میکند و چرخه تولید محصول یا دام را به طور خودکار انجام میدهد. در وقع این فناوری ترکیبی از علوم زیستی و دانسته های پزشکی، کشاورزی و فنی مهندسی است که می تواند نقش مهمی در مزارع داشته باشد. برای همین سعی میکنم در بین این شرکتها تولیدکننده هم باشد. خورخه ماریانو جردن گفت: قرار است این شرکتها به ایران بیایند که محور اصلی ماموریت من خواهد بود. فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی رشتههای مختلف مرتبط در بخشهای کشاورزی و محیط زیست، طی این دوره تحصیلی به دانش جامع و کل نگرانه برای تحلیل سیستمی پایدار زیست بوم انسانی مجهز می¬شوند.

هدف از گرایش ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی تربیت افرادی است که با تکیه بر آموختههای نظری و عملی مجموعه علوم کشاورزی در دوره کارشناسی، بتوانند در زمینههای تخصصی ترویج کشاورزی و منابع طبیعی برای بهبود محیط نهادی نظام نوآوری کشاورزی و تسهیل جریان دانش و فناوری های کشاورزی و منابع طبیعی و در راستای برنامههای جامع توسعه پایدار کشاورزی و روستایی اقدام کنند. هدف از دوره کارشناسی ارشد توسعه روستایی، توانمندسازی علمی و منطقی داوطلبان است که بتوانند به شناخت الگوها، راهبردهای توسعه روستایی وکشاورزی و طراحی برنامه های جامع نگر دست یابند و توانایی لازم در سطح کارشناسی ارشد را کسب کرده و بتوانند بر اجرای فعالیت های توسعه کشاورزی و روستایی نظارت نموده و آن را ارزشیابی نمایند. قرار بر این بود، قابلیتهای کشاورز کارت توسعه یابد و ” کشاورز کارت” به کارت هوشمند تبدیل شود تا بسیاری از سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی از طریق این کارت اجرا شود. نحوه ی فروش محصولات کشاورزی در سایت کشمون به این صورته که باید ابتدا اطلاعات خودتون رو در فرمی که برای همکاری در سایت کشمون قرار داده شده وارد کنین.محصولات شما در آزمایشگاه کشمون بررسی شده و در نهایت با بسته بندی کشمون و به اسم شما در سایت کشمون برای فروش قرار داده می شه.

در ایران نیز اگرچه بیش از نیم قرن از حضور کشت گلخانه ای می گذرد، اما با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، توسعه کشت گلخانه ای در جهت ارتقا و امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی و همچنین، کاهش یا قطع وابستگی بسیاری از محصولات کشاورزی به خارج از کشور توسعه گلخانه ها اهمیتی دوچندان می یابد. مریم بنت محمد الحمری، «وزیر امنیت غذایی» امارات که مقامش در نوع خود اولین در جهان محسوب می شود، می گوید: «مسئله این است که چطور می توانید شهروندان یک کشور را قادر سازید تا به غذایی مطمئن، مغذی، کافی و کم هزینه دسترسی داشته باشد.

در عوامل انسانی نیز این شرایط باید برقرار باشد تا یک کشاورزی موثر و هدفمندی انجام شود: نیروی کار، ابزار و وسایل، سرمایه سایت agriculture-na و مواد. از آنجایی که امور زراعی از جمله فعالیت هایی هستند که به مقدار زیادی آب نیاز دارند، باید در این بخش سرمایه گذاری های لازم برای مصرف بهینه آب مورد توجه قرار بگیرد. کارتی متناسب با حجم فعالیت کشاورزان متوسط و کوچک طراحی شد که مبالغ ۱۰، ۱۵ و ۲۰ میلیون در این کارتها شارژ شد و منحصرا برای خرید نهاده و به خصوص کود مورد استفاده قرار گرفت. داوری تأکید کرد: در کشاورزی هوشمند با هدف افزایش تولید و امنیت مواد غذایی، فناوریهای نوین در دسترس کشاورزان قرار خواهند گرفت.

سازگار کردن سیستم های کشاورزی، نیاز به افزایش سرمایه گذاری اولیه دارد، و شناسایی اعتبار هزینه هایی که از طریق روند سازگاری حاصل می شود، ابزار مهمی برای افزایش منابع مالی است. در ابتدا از یک گلخانه کوچک و با یک میلیون تومان سرمایه آغاز کردم اما با گذشت زمان هم فضای بزرگتر و هم نیروی انسانی بیشتری را نیاز داشتم و این شد که در ابتدا برادرم به من پیوست و سپس با گسترش کار همسر من و برادرم نیز به ما اضافه شدند و به صورت خانوادگی گلخانه را اداره کردیم. همچنین ، بانک ها ، سرمایه گذاران خطرپذیر ، سرمایه گذاران جمعیت امروزه به خوبی در مورد این زمینه در حال رشد کشاورزی روشن شده اند و آماده سرمایه گذاری های عظیم در آن هستند. مردم عادی و تجار زیادی از این رویداد استقبال میکنند و آن فرصت خوبی برای آشنایی تجار با هم خواهد بود.

به همین علت بسیاری از مسائل و مشکلات در حوزه فولادسازی می­تواند گریبان حوزه کشاورزی را نیز بگیرد. اینکه در روابط ایران و آرژانتین مسائل اقتصادی برای شما در اولویت است، برای فعالان اقتصادی دو کشور بسیار مهم است. بانک ایران همان بانک استقراضی روسیه بود که پس از روی کار آمدن نظام کمونیستی در روسیه، به مالکیت دولت ایران واگذار شده بود. اگر شما هم از همین دست افراد هستید، احتمالا به کشت هیدروپونیک روی بیاورید و به استفاده از آن بپردازید. نقش و جایگاه محصول چغندرقند به منظور تولید شکر مورد نیاز کشور همانند دیگر محصولات راهبردی غیر قابل انکار بوده و ارتقاء خوداتکایی در تولید چغندرقند با هدف افزایش تولید و پایداری آن با تکیه بر کشاورزی پایدار و محیط زیست موجب تامین بخشی از امنیت غذایی کشور و کاهش واردات شکر می شود که در برنامه های تولید این محصول کاهش هزینههای تولید و اقتصادی سازی آن در دستور کار است. این مجموعه به کسانی که از این مجموعه حقوق بگیرند و دارای رتبه اعتباری مناسب باشند، این مبلغ تسهیلات را میپردازد.

فتحی گفت: ۱۲۱ هکتار از گلخانه های استان به تولید محصول گوجه فرنگی، ۶۶ هکتار به تولید محصول خیار، ۶۰ هکتار به تولید فلفل دلمه ای، پنج هکتار سایر سبزیجات، ۲۰ هکتار به رُز شاخه بریده، ۴ هکتار به تولید توت فرنگی و ۲ هکتار نیز به تولید گل های زینتی گلدانی اختصاص یافته است. با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبلغ 2 هزار میلیارد تومان اعتبار با نرخ ترجیحی 12 درصد برای خرید نهاده کود مورد نیاز کشاورزان اختصاص یافته و کشاورزان می توانند به ازای هر یک هکتار، از 2 میلیون تومان تا سقف 20 میلیون تومان با مدت زمان بازپرداخت یکساله از تسهیلات در قالب این کارت استفاده کنند. و اما زعفران به عنوان یکی از گرانترین محصولات صادراتی کشاورزی بازار متفاوتی دارد که البته طی دهه های اخیر تغییرات بسیاری داشته است، چراکه زمانی، عمدهترین مشتری طلای سرخ ایران، ایتالیا و اسپانیا بودند که به گفته علی حسینی – عضو شورای ملی زعفران – سهمی حدود 55 درصد داشتند و در حال حاضر عمده سهم 211 میلیون دلاری تجارت زعفران به کشورهای منطقه و آسیای میانه و آسیای جنوب شرقی اختصاص پیدا کرده است. بیشترین سود این وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد بوده و وام گیرندگان این امکان را دارند تا اقساط تسهیلات مذکور را طی ۴۸ ماه بپردازند.

در آذرماه همان سال، مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، از درخواست ۲ هزار میلیارد تومان بیشتر از محل منابع کرونا برای افزایش تسهیلات «کشاورز کارت» اطلاع داد. گزارشهای اولیه دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نشان میداد که کشاورزان زیادی در حوزه کشت گندم و دانههای روغنی متقاضی دریافت تسهیلات کشاورز کارت هستند، اما به دلیل محدودیت منابع مالی،صدور این کارت در دسترس دولت نبود. مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط برجام باید برای بازار روسیه اهمیت بیشتری در نظر گرفت، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم در این مسیر سطح استانداردهای خود را ارتقا دهیم اتفاق مثبتی رخ داده است.

محصولاتی مانند برنج، دانه روغنی و قطعات خودرویی در ایران بازار مناسبی دارد و این اقلام در حجم بالایی به کشور وارد میشود؛ جاذبههای آرژانتین میتواند فعالان اقتصادی ایران را به آن سمت هدایت کند. شما حتی می توانید قوانینی برای هدایت رشد گیاهان با استفاده از دستورالعمل های هدایت محصول ایجاد کنید. زودرسی در بازار سبزی و صیفی جات از عوامل مهم در کسب درآمد برای کشاورزان بوده که با تجهیزات به وجود آورده، می توان حداقل یک ماه در اکثر مناطق تولید زود رسی به وجود آورده و در سایر نواحی در هر زمان از سال که تقاضا باشد تولید را عرضه نماید. ه – امکان کشت محصول به روش هیدروپونیک (ریشه شناور در آب) در مکان هایی که خاک حاصلخیز وجود ندارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت این روش به عنوان یک روش آماتوری و برای داشتن یک گلدان تزئینی و زیبا کاربرد دارد. در واقع چون این وام بدون ارائه ضامن یا سفته به وام گیرندگان پرداخت میشود، شرط توانایی بازپرداخت اقساط و داشتن رتبه اعتباری مناسب است. برای وام بدون ضامن بانک کشاورزی، داشتن رتبه اعتباری آ، بی یا سی از بانک مرکزی در کنار نامه کسر از حقوق ضروری به نظر میرسد. کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص ها و فنون، از جمله راه هایی برای گسترش زمین های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال ها و فرم های مختلف آبیاری می باشد.

این کار ممکن است اکوسیستم اطراف گلخانه را آلوده کند. سجادی پور عنوان کرد: روسیه پیاز ایران را به دلیل نیترات بالا برگشت می دهد حال چگونه ممکن است خیاری که چهار بار طی 48 ساعت سمپاشی شده باشد را به کشورش آن هم با این حجم بالا و با درخواستهای مکرر وارد کند. با این حال رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان این خبر را تکذیب کرد و گفت ایران به هیچ وجه صادراتی به ترکمنستان صادراتی ندارد و عمده ترین مقاصد صادراتی این محصول ازبکستان و روسیه است که طی روزهای اخیر تنها یک کامیون به مقصد این دو کشور آن هم به دلیل سازمانهای داخلی مرتبط با قرنطینه کشورمان برگشت خورده است وعلتش نیز به خاک زیاد موجود در بسته های سیب زمینی بر می گشت. وام بدون ضامن وامی است که در چند هفته اخیر به یکی از مباحث روز تبدیل شده است. اقتصادآنلاین – سپیده قاسمی؛ ابتدای هفته گذشته بود که سیدجواد ساداتینژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در ویدئو کنفرانس قرارگاه امنیت غذایی یکی از استانها، از صدور “دامدار کارت” خبر داد و زمان صدور این کارت را چهارشنبه همان هفته اعلام کرد.