اخبار

مراحل برداشت برنج کشت دوم + ویدئو برنج اصیل ایرانی برنج داداش نژاد

با توجه به اهمیت این مرحله، در صورتی که هوا ابری باشد، بهتر است تا شالی‌ها دو روز هوادهی شده و سپس برای خرمن کوبی ارسال گردند. در واقع یکی از محدودیت ها و مشکلات برداشت با دست همین موضوع است و چنانچه بارندگی صورت گیرد و تداوم نیست داشته باشد، باعث خواهد شد تا کیفیت محصول شالی کاهش یابد. به عنوان مثال امکان دارد که دانه ها بد رنگ شده و به اصطلاح «خالدار» شوند. علاوه بر این در این زمان بر روی خوشه جوانه agriculture-na.ir زنی شلتوک نیز ممکن است رخ دهد. در این دو روش ذکر شده برای درو برنج پس از اتمام درو و جمع کردن شالی ها نوبت به جدا کردن دانه های جو از ساقه گیاه برنج می رسد و برای این کار از دستگاه کمباین یا خرمن کوب استفاده میکنند. این دستگاه خود فاقد موتور میباشد و توسط یک شفت گاردان به یک تراکتور وصل شده و شروع به کار میکند، کمباین دارای یک ورودی می باشد که ساقه های برنج جمع آوری شده را از آنجا وارد کمباین میکنند.

بازرگانی فروش برنج طارم دانه بلند

با ورود دستگاه کمباین متحرک که در گویش محلی به دستگاه بخور یا تانک معروف است کشاورزان برداشت و کمباین را همزمان باهم در داخل مزرعه برنج انجام می دهند. کشاورزان کمباین ثابت را به وسیله تیلر به داخل مزرعه برده و شالی ها را کمباین می کنند. گاهی نیز شالی ها را به حیاط خانه می برند و در حیاط برنج ها را کمباین می کنند.

امکان جمع آوري و خرمن کوبی شـالی هـاي درو شـده بـا دسـت و دروگـر در ایـن روش وجود دارد. درصد ضایعات مربوط به شکستگی و پوست شدن شلتوک در مقایسه با خرمنکوب تراکتوري نوع پرتابی کمتر است. دستگاه ظرفیت پایینی دارد (150 تا 180 کیلوگرم شلتوک در ساعت).

البته این مقدار به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ عواملی مانند آب و هوا، میزان دسترسی به آب، مبارزه با آفات و … . به عبارت دیگر میزان برداشت برنج هاشمی در هکتار یا هزار متر حدود ۷ الی ۸ گونی ۷۰ کیلوگرمی است. ظاهر برنج هاشمی دانه بلند قلمی و سفید مایل به کرم است که نسبت به دیگر برنج ها خوشه های بلندتر و کشیده تری دارد. این برنج برای اولین بار توسط یوسف هاشمی زاده در گیلان کشته شد که خیلی نگذشت به تولید بسیار گسترده‌ای رسید. حال برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان برداشت برنج هاشمی در هکتار و مراحل کاشت آن، در این مطلب همراه ما باشید. دو روش کلی برای برداشت برنج در مناطق مختلف برنج­ خیز کشور مورد استفاده قرار م ی­گیرد که عبارتند از برداشت دو مرحله ­ای (غیرمستقیم) و برداشت یک مرحله­ ای (مستقیم).

مرحله برداشت برنج

پوست کن صفحه ای از دو صفحه افقی روی هم تشکیل شده اند که در آن صفحه بالایی معمولا از یک لایه سنگ سنباده پوشیده شده و این صفحه به بدنه ماشین ثابت شده است، در حالی که صفحه زیرین دوران می کند. این ماشین ها از عمر طولانی برخوردار بوده و هزینه کار آنها پایین است. بررسی های به عمل آمده نشان داد که راندمان تبدیل این ماشین بطور نسبی کمتر از پوست کن غلطک لاستیکی است. با تنظیم فاصله و میزان فشار بین دو دیسک می توان درجه پوست گیری را تنظیم نمود. ظرفیت و توان مصرفی پوست کن صفحه ای به نوع رقم، رطوبت و قطر صفحه بستگی دارد.

بخش اول کاشت برنج :