مرسدس بنز به دلیل رقابت شدید با رقبای ارزانتر ساخت چین، با کاهش فروش خودروهای الکتریکی مواجه شده است.
به گزارش ایسنا، این خودروساز آلمانی اعلام کرد که تعداد خودروهای تمام الکتریکی فروخته شده در سه ماهه سوم سال 2024 با کاهش 31 درصدی به 42 هزار و 544 دستگاه رسیده و تعداد کامیون های تمام برقی نیز با همین میزان کاهش به 4 هزار و 375 دستگاه رسیده است. او رسیده است
طی سال منتهی به 30 سپتامبر، تعداد خودروهای تمام الکتریکی فروخته شده 22 درصد و فروش کامیون های برقی 16 درصد کاهش یافت. این شرکت معتقد است که دلیل این کاهش شدید، رقابت شدید مداوم در فضای بازار خودروهای تمام الکتریکی است.
تولیدکنندگان خودروهای برقی غربی در حال رقابت با سیل خودروهای برقی ارزان قیمت چینی در اروپا و بریتانیا هستند. این موضوع اختلاف بین چین و اتحادیه اروپا را تشدید کرد که در ماه جاری به افزایش تعرفه خودروهای ساخت چین تا 45 درصد رأی دادند. در پاسخ، چین تعرفهها را بر محصولات غذایی و نوشیدنی اروپایی و همچنین خودروها افزایش داد.
مرسدس علاوه بر رقابت بیشتر، در بازار داخلی خود نیز با کاهش سرعت رو به رو شده است. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، آلمان در ماه آگوست با کاهش فروش خودروهای باتری دار تقریباً 70 درصد کاهش یافت.
در حالی که فروش خودروهای تمام الکتریکی مرسدس بنز کاهش یافته است، فروش خودروهای هیبریدی به 44688 خودرو در سه ماهه سوم سال 2024 افزایش یافته است.
این شرکت گفت که فروش کل با کاهش 6 درصدی به 78.5 میلیارد یورو (65.5 میلیارد پوند) در سه ماهه در میان کاهش تقاضا برای گران ترین خودروهای خود مانند کلاس S و میباخ رسیده است.
سهام مرسدس بنز در روز جمعه تا 3 درصد کاهش یافت و بیش از 10 درصد از سال گذشته کاهش یافته است.
رویترز گزارش داد که مرسدس بنز اعلام کرد کاهش هزینه های خود را دو برابر خواهد کرد. این خودروساز بیشتر تولید خود را در اروپا انجام می دهد، جایی که هزینه های نیروی کار و انرژی بالاست، بنابراین هزینه های آن بسیار بیشتر از رقبایی مانند تسلا است.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403080503207/%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86%D8%AF