اخبار

معاون وزیر میراث فرهنگی: مزارع گردشگری کشاورزی توسعه می‌یابد

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خراسان جنوبی استانی است که ظرفیت‌های متنوع گردشگری تاریخی، فرهنگی، ناملموس و طبیعی دارد که نشان می‌دهد این استان استعداد گردشگری بسیار بالایی دارد ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تلاش برای ماندگاری مسافر در خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: رویدادهای مختلفی در کشور برگزار می‌شود و یکی از برنامه‌های جدی ما استفاده از ظرفیت رویدادهای با محوریت کشاورزی برای جذب گردشگران است.

خراسان جنوبی پایتخت انحصاری زرشک بی‌دانه جهان به شمار می‌رود و معرفی این محصول در سطح ملی و فراملی از اهداف برگزاری جشنواره زرشک است.



منبع اخبار

وی گفت: ۲ چالش بزرگ در حوزه گردشگری خراسان جنوبی وجود دارد که یکی ضعف زیرساخت‌ها و دیگری معرفی و آگاهی‌بخشی است.

شالبافیان اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات فراوانی باید در سطح استان و ملی صورت بگیرد که تلاش می‌کنیم عقب‌ماندگی‌ها را رفع کنیم‌.

پیش از این مراسم، جشن برداشت زرشک با حضور مسوولان و میهمانان در باغی از روستای افین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی علی‌اصغر شالبافیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح جشنواره ملی زرشک در روستای افین شهرستان زیرکوه افزود: گردشگری موضوعی را در دستور کار داریم و گردشگری کشاورزی در دنیا بشدت در حال رشد است.

وی گفت: خراسان جنوبی یکی از مناطق است که برای گردشگری کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد که تاکنون چند مجوز مزارع گردشگری کشاورزی را صادر کردیم و حمایت‌های تسهیلاتی نیز به این سمت خواهد رفت زیرا استفاده از ظرفیت مزارع گردشگری زمینه‌ای برای معرفی فرهنگ غنی استان است.

اولین جشنواره ملی زرشک امروز – پنجشنبه ۲۱ مهر – در روستای هدف گردشگری افین شهرستان زیرکوه آغاز به کار کرد و تا ۲۷ مهر ادامه دارد.

مراسم افتتاح این جشنواره با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونان استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان، صاحبنظران و تولیدکنندگان برگزار شد.

۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرار معاش می‌کنند.

جشنواره ملی زرشک با شعار “زرشک خراسان جنوبی، برای همه مردم ایران” در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، درمیان، سربیشه و بیرجند برگزار می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برگزاری جشنواره ملی زرشک در فصل برداشت این محصول اقدامی ارزشمند است و ثبت این رویداد در تقویم رویدادهای ملی پیگیری می‌شود.