اخبار

معرفی انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری نایلون مورد نیاز کشاورزی

محصولات مختلف مواد مغذی خاک را به روش‌ها و نرخ‌های مختلفی از خاک زراعی تخلیه می‌کنند. این نوع خاکها از نظر کشاورزی مناسب نمیباشند زیرا به دلیل سنگینی این نوع خاک، گیاهان به خوبی نمیتوانند، ریشه زایی کنند. جهت اصلاح این نوع خاکها از موادی مانند کود دامی، پرلیت یا ماسه، خاک برگ و کمپوست استفاده میشود. انواع کود شیمیایی کشاورزی به سه دسته کودهای شیمیایی، کودهای آلی و کودهای بیولوژیک است. کودهای آلی کودهای طبیعی هستند که از گیاهان و حیوانات به دست می‌آیند.

کود اهن ایرانی

در پاسخ ، این صنعت انواع خاصی از کودها را تولید کرده است که برای کاهش این اثرات طراحی شده اند. آنها شامل کودهای محلول پاشی ، آهسته و کنترل شده و همچنین مواد افزودنی کود مانند مهارکننده های اوره آز و نیتریفیکاسیون هستند. اما لازم به یادآوری‌ست، با توجه به آن‌که اصول کشاورزی ارگانیک براساس الگوی صحیح بهره‌برداری ازمنابع، افزایش عملکرد، بهبود کیفیت مواد غذایی و درنهایت حفظ محیط زیست است، این نظام بیشتر موردنظر جهانیان قرارگرفته است. از این رو در این نظام کشاورزی با حذف استفاده از کود و سموم شیمیایی از اختلالات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک پیشگیری می‌شود. هم‌چنین مصرف بیش ازحد کودهای شیمیایی درمناطق خشک منجر به افزایش عنصرسدیم درخاک شده که خود عامل مهمی در مسمومیت ریشه‌ی گیاه محسوب می‌شود.

شوری خاک (EC) چیست ؟ | روشهای مبارزه با شوری خاک

عنصرهای ضروری بر اساس میزانی که گیاه از خاک جذب می‌کند به دو دسته پرمصرف و کم‌ مصرف تقسیم می‌شود. کشت پیاز و مصرف آن توسط قبائل مختلف آسیا از زمان‌های بسیار قدیم متداول بوده agriculture-na.ir است و زادگاه اصلی آن را در مناطق جنوب غربی آسیا می‌دانند. در انبارهای مواد غذایی علاوه بر جوندگان ممکن است حشرات مختلفی مانند انواع سوسکها ( نه سوسریها ) شپشک ها و …

انسان همواره با اصل رعایت احترام متقابل با منابع طبیعی برخورد کرده و تجربه‌ی زندگی به او ثابت کرده که هرگونه خسارت و آسیب به محیط زیست، عواقب ناخوشایندی را پدید می‌آورد. درواقع، امروزه انسان رعایت اصول اخلاقی را در رأس کارهای خود قرارداده است. کودهای شیمیایی ازیک سو باعث تغییر درغلظت املاح خاک و ازسوی دیگر به علت خاصیت اسیدیته و قلیایی باعث تغییراتی در PH خاک می‌شوند، این تغییرات نیز منجربه رسوب یا انحلال عناصر کم‌مصرف ازطریق تأثیر بر واکنش‌های موازنه‌ی آن‌ها درخاک می‌شود. دراین نظام علاوه‌برموجودات خاکزی، گیاهان نیز تحت تأثیر کودهای شیمیایی قراردارند؛ درکودهای مختلف شیمیایی ترکیباتی وجود دارد که سبب مسمومیت گیاه می‌شوند، دراین رابطه می‌توان به سولفید و سولفات آهن، سولفید کلسیم، سولفید و سولفات روی اشاره کرد.

نزدیکی به بازار و آب وهوای معتدل دو عامل مطلوب هستند که در توسعه این نوع کشاورزی نقش دارند. کشورهایی مانند دانمارک و سوئد شاهد رشد حداکثری این نوع کشاورزی هستند. این افراد در جستجوی مراتع طبیعی برای چرای دام خود به همراه حیوانات خود درحرکت هستند. نوع حیوانات پرورش یافته از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. شمال آفریقا، بخش هایی از عربستان و بخش هایی از شمال اوراسیا مناطقی هستند که این نوع از کشاورزی در آن ها یافت می شود. شایان به ذکر می باشد که از لحاظ مدل های مختلف، تیلرهای کشاورزی مختلفی وجود دارد که در قدرت ها و جنس های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

در جاهایی که محیط خشک بوده و آب کمتر در دسترس قرار دارد بهتر است از مواد غذایی مانند خیار ، هویچ ، سیب زمینی به میزان هر کیلو ماده غذایی که خرد شده باشد با 50 گرم فسفر دوزنگ مخلوط کرده و در سوراخهای جوندگان قرار داده می شود. از این دسته از سموم می توان اکتیلیک ‏، دورسبان ، مالاتیون ، دیازینون و .. را نام برد که اصولا دارای سمیت بالا برای پستانداران بوده و بیشتر با غلظت 10 برابر معمول در کشاورزی در بهداشت مصرف می شوند. به عبارت دیگر غلظت پیشنهادی در بهداشت 10 برابر دوز پیشنهادی کارخانه جهت کنترل حشرات کشاورزی است.