اخبار

مقایسه بین کشاورزی مدرن و سنتی مجله خبری کشاورزی

همه درشکلدادن این زنجیره نقش دارند. مزیت رقابتی کشور ما کشاورزی نیست اما شعارهایی مبنی بر خودکفایی داده شده است که موجب شده تا ما به هر قیمتی در این کشور کشاورزی کنیم. همین نکته موجب شد تا بزرگان صنعت اشیا در نشستی کلابهاوسی تحت عنوان« بررسی پروژههای عملیاتی IOT در کشاورزی و دامپروری» دور هم جمع شوند تا موانع ،پیشنیاز و مزیتهای هوشمندسازی کشاورزی و دامداری را بررسی کنند. پس از روی کار آمدن اینترنت اشیا (IOT)، تکنولوژی وارد فاز جدیدی شد. علی به کنترل هوشمند دام اشاره کرد و گفت: در استرالیا من شاهد هستم که رطوبت خاک را با اینترنت اشیا کنترل کرده و به نوعی خاک را مدیریت میکنند.

مجلس وکلای تجار ایران که آن را مجلس تجارت هم میخواندند، دستگاهی اقتصادی، با صلاحیت حقوقی و شخصیت سیاسی بود. کشاورزی هوشمند در دهه آینده قطعا زنگهای تغییر را برای پیریزی بنایی نو در کشاورزی ایران به صدا درمیآورد. به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صفری روز پنجشنبه در نشست اقتصادی استان البرز افزود: وزارت امور خارجه، آمادگی کامل برای ایجاد تسهیلات و صادرات کالاهای استان البرز به نقاط مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه را دارد. با وجود اینکه سولفات آلومینیوم کود نیست ، ولی تاثیر مثبتی در جهت تصحیح خاک آهکی دارد. در واقع کشاورزی دقیق با هدف مدیریت دقیق نهادهها و با بهرهگیری از فناوری اطلاعات به شناسایی تمامی فاکتورهای موثر بر عملکرد مزرعه میپردازد. به گزارش ویکیتماس، رضا سبزواری مهمترین هدف کشاورزی هوشمند را تشریح کرد و گفت: مهمترین هدف در کشاورزی هوشمند، تهیه غذای سالم است. مسیر اقتصاد/ قانون خرید تضمینی مهمترین سیاست دولت برای حمایت از تولید محصولات کشاورزی در کشور است. مهمترین هدف از کشاورزی هوشمند، افزایش تولید و تامین سلامت محصولات و جلوگیری از فرسایش خاک است. این پژوهش با هدف بررسی سرمایه گذاری در تولیدات گلخانه ای و تاثیرات آن در رونق اقتصادی و کارآفرینی به اجرا در آمده است. فصل هجدهم؛ گیاهان با مواد افزوده؛ تریاک، تنباکو، چای.

در روش سنتی کشت، برای انتخاب زمین، نوع بذر، نحوه کشت و محافظت از گیاهان و حیوانات از روش های متعارفی استفاده می شود. اغلب دوستان به علت کم هزینه بودن روش گلخانه ای آن را برای راه اندازی یک کسب و کار پر سود انتخاب می کنند، از طرف دیگر به علت کم آب بودن کشورمان روشی عقلانی برایمان محسوب می شود. است. لولههای گلخانه ای که به روش گالوانیزه سرد گالوانیزه شدهاند در شرایط عادی و معمولی نهایتاً ۲ تا ۶ سال عمر میکنند. بسیار بالاست. در صنعت گلخانه داری نیز بیشتر افراد سعی میکنند که محصولات پرتقاضا که سود فروش بالایی را دارند برای کشت گلخانه ای انتخاب کنند.

وی در ادامه افزود:شما شاهد هستید که گوشت و شراب استرالیا بسیار معروف است و استرالیا از این فضا برای افزایش صادرات خود بهره میگیرد. استفاده از فناوریها و دستگاههای اینترنت اشیا، امکان نظارت و مدیریت لحظهای را بر این عوامل و شرایط فراهم میآورد. همچنین گزارشهای متعددی از ورشکستگی کشاورزان و ضایع و زایلشدن تولیدات آنها به دلیل نبودن یک راهبرد مشخص در امر بازاریابی و میزان تولید مشاهده کردهایم در حالیکه چنانچه مدیریت یکپارچه در قالب کشاورزی هوشمند در کشور جایگزین شیوههای سرانگشتی و سنتی شود، نه تنها شرایط پیشگیری از این اتفاقات تراژدی گونه فراهم میشود، بلکه میتوان به ارتقاء و افزایش تولید هم امیدوار بود. نمونه این دیدگاه در صفحه اول وبسایت مرکز مسائل جهانی غذا با جمله «کشت بیشتر به ازای هر هکتار، زمین بیشتری را برای طبیعت باقی میگذارد» قابل مشاهده است. بر اساس گزارش اتحادیه مطبوعات مستقل اروپا، صنعت آبزیپروری دقیق با مسائل پیچیدهای مواجه شده است. بر اساس گزارش اتحادیه مطبوعات مستقل اروپا، صنعت آبزیپروری دقیق با مسائل پیچیدهای مواجه شده است که منجر به بسته شدن سایتهای تولیدی و از بین رفتن بسیاری از کسب و کارهای کوچک شده است.

در این موارد انجام تحقیق بازار قبل از ورود به بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی و پیشبینی وضع بازارهای مختلف تا چند سال آینده میتواند بسیار کمک کننده باشد. اثرات سیاست های راهبردی بخش کشاورزی باید قابلیت عملی داشته باشد بطوریکه مردم لمس نمایند و در سیاست های راهبردی بعد صادراتی محصولات کشاورزی می بایست دیده شود. شما کیفیت نامطلوب را در استرداد محصولات صادراتی مشاهده میکنید که روسیه کل فلفل دلمه ایران را برگرداند و اجازه ورود نداد. اما مشکل رویکرد سنتی استفاده از سنسورها این است که اطلاعات را به صورت لحظهای در اختیار شما نمیگذارد. اما خیلی ها رو هم میبینیم که توی خونه نشستن و مثلا یه عروسک دستی میسازن و به قیمت خیلی خوبی هم می فروشن. اما در این مطلب به معرفی چند نمونه واقعی که از این فناوریها استفاده کردهاند و نتایج خوبی هم گرفتهاند، میپردازیم.

اولین نتایج تحقیقاتی این پروژه که با مدیریت دکتر پویا آزادی محقق دانشگاه استنفورد و با همکاری دکتر کاوه مدنی استاد امپریال کالج لندن، دکتر محسن مسگران محقق دانشگاه ملبورن و دکتر حسین هاشمی محقق دانشگاه استنفورد و دانشگاه لوند سوئد، مربوط به وضعیت منابع نفتی کشور در چند ماه گذشته منتشر گردید. اگر گلخانه از ابتدا به شکل مناسبی ساخته نشود، ممکن است بر نتایج مطلوب تاثیر بگذارد و همچنین به معنای صرف هزینهی بیشتر در ادامهی مسیر است. امیدواریم با افزایش تعاملات تجاری میان ایران و کشورهای جنوب شرق اروپا شاهد وضعیت مطلوب تری در آینده باشیم. از آنجا که اطمینانی از افزایش تولید سال 93 نبود، در آن سال هم یک میلیون تن محصول اضافه وارد کشور شد و لبریز شدن انبارها همزمان با تولید مطلوب گندم در سال زراعی جاری باعث شد که امکان صادرات فراهم شود. به علت شیوع ویروس کرونا در سال 2020 و ایجاد بسیاری از محدودیتها و اختلالات در زنجیره تامین، بازار کشاورزی هوشمند در سال 2020 با یک کاهش شدید مواجه شده است. پیشبینی میشود در اوایل سال 2021 یک بازیابی در بازار صورت گیرد و در اواخر سال 2021 بازار ممکن است شتاب حرکت خود را از سر گیرد.

هوشمندسازی کشاورزی در واقع تغییر پارادایمی است که در شرایط قرمز آبی میتواند با توسعه و ترویج شیوههای نوین آبیاری استمرار تولید پایدار را تضمین نماید. وی با بیان اینکه بخش کشاورزی و دامپروری برزیل توسعه یافته و مدرن است،گفت: ظرفیت داشتن و پیشرفت در زمینه کشاورزی و مواد غذایی به آب و هوا و منابع ربط دارد؛ برزیل به عنوان کشوری که در این زمینه پیشرفت کرده است میتواند به سایر کشورها در زمینه امنیت غذایی کمک کند. در این زمان با ورود خیش به زمین کشاورزی، سرعت فعالیت کشاورزان افزایش پیدا کرد. اگر واقعیت هوشمندسازی به رسمیت شناخته شود حدود شصت تا هفتاد درصد از هزینهها کاهش پیدا میکند. مهمتر که شما این امکان را پیدا میکنید که از اصالت و کیفیت محصولات ارگانیک مطلع شوید یا اینکه شراب تولید شده چقدر کیفیت دارد و آیا ارزش این را دارد که ما قیمت بالاتری را پرداخت کنید یا خیر! حمید بهنگار در ادامه جلسه، موانع تحقق کشاورزی هوشمند را تشریح کرد و گفت:موضوع کشاورزی در واقع همچون صندوق هزینه است که شما منابع محدودی دارید به هر حال نزدیک به هشتاد درصد از مصرف سالیانه آب در ایران متعلق به بخش کشاورزی است.

این نکته را مدنظر قرار دهید که تامین سلامت شهروندان مهمترین اولویت است ما برای یک شرکت، یک پلت فرم تهیه کردیم که روی تراکتور قرار میگرفت و وقتی تراکتور از روی یک گیاه رد میشد. در این صورت شما قادر هستید تا این نکته را مورد بررسی قرار دهید که این دام چه علوفهای را خورده است آیا این علوفه طبیعی بوده یا اینکه خریداری شده است؟ شما در صورتی میتوانید با ماهواره شرایط گسترش اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی را مورد بررسی قرار دهید که مشکلات بنیادین شما حل شده باشد. همچنین برخی از افراد در صنعت کشاورزی زمینهایی دارند که درک مشکلات احتمالی زمین آنها دشوار است.

با توجه به رشد جمعیت جهان و افزایش تقاضا برای محصولات کشاورزی، امروزه جامعه جهانی با بحران جدی غذا روبرست و یافتن منابع جدید برای تولید محصولات کشاورزی از جمله راهکارهای موثر در مقابل این بحران است. رسیدن سطح نیترات آب زیرزمینی به بالای 25 میلی گرم در لیتر، خطری جدی برای سلامتی ایجاد می کند که به “سندرم کودک آبی” شهرت دارد . پرورش بادمجان- در آب و هواهای گرم تر بهتر نتیجه می دهد. این مشکل ، عمدتا نوزادان را تحت تاثیر قرار داده و حتی منجر به مرگ و میر آنها می شود. در این رابطه پیشبینی افزایش سطح تولیدات محصولات کشاورزی میتواند عمدتا ناشی از بهبود بازدهی و افزایش شدت برداشت باشد، تحولاتی که به لطف پیشرفتهای تکنولوژی حاصل خواهد شد. این کشور باید هرچه زودتر گسترش تکنولوژی در حوزه کشاورزی را تجربه کند. این تکنولوژی برای کنترل خودکار و از راه دور محیط رشد محصولات زراعی و دامی با ترکیب فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرد.

و مهم تر از همه اینکه این محصولات خطر ابتلا به بیماری ها به ویژه سرطان ها را کم می کنند، محیط زیست و خاک را سالم نگه می دارند و به حفظ سلامت جامعه و نسل های آینده کمک می کند. البته نباید از نظر دور داشت که این مهم تنها در سایه استانداردسازی امکانپذیر است. وی عنوان کرد: در بحث سرمایهگذاری در بخش کشاورزی واقعا لازم است که کمک کنیم این سرمایهگذاری ایجاد شود و بروکراسیهای طولانی برداشته شود و به حداقل برسد. به هرحال سیاستگذاران بر این باور بودند که ما باید محصولات استراتژیک را خودمان تولید کنیم.

در این ایام، تعداد مشتری و میزان فروش به شدت افزایش می یابد. همچنین برای تنظیم تراکم یا تعداد مناسب جوجهها در سالن نیز اطلاعات مفیدی میدهد. کاهش هزینه ی تولید و اثرات آن را در کشورهایی چون ایران که تعداد کارگر کم است با مکانیزه کردن درست ، به وضوح می توان رؤیت کرد. برخي مشكلات ديگر كه ناشي از تحريم هاست موجب شده برخي مسیرهای 12 تا 16 ساعته به دليل عبور از كشورهاي ثالث به 12 تا 16 روز تبدیل شود كه در بخش كشاورزي و با توجه به نبود تكنولوژي حمل و نقل مناسب در كشور، غيرمنطقي است. نحوه کاربرد سینی نشا بدین صورت است که بذرهای محصولات به محیط مناسبی که از هر نظر کنترل شده باشد مثل گلخانه درون سینی نشا کاشته می شود و پس از گذاراندن مدت زمانی که رشد اولیه را کرده باشد و تبدیل به نشا شود و همچنین شرایط زمین مناسب جهت پذیرش باشد آنها را به زمین انتقال می دهند. مهمترین مولفه تکنولوژیهای کشاورزی دقیق، نظارت عملکرد است که اغلب به عنوان یکی از شاخصهای پذیرش کشاورزی دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

این رقم در سال 2025 به 21.9 میلیارد دلار خواهد رسید. با افزایش فشار برای گسترش تولید از یک سو و حفاظت از محیط زیست از سوی دیگر، نیاز به فناوریهای کشاورزی پیشرفته بیش از پیش احساس میشود. تداوم روند موجود سبب خواهد شد تا کشور با بحران آب آشامیدنی روبرو شود. این اطلاعات به شناسایی حیوانات مریض کمک می کند تا با جدا کردن آن ها از گله از گسترش بیماری جلوگیری شود. کشاورزی هوشمند با نظارت دقیق بر تمامی مراحل عملیات زراعی، به تولید بهینه محصولات و کاهش هزینههای اقتصادی منجر میشود. بکارگیری از کمباینهای جدید و پیشرفته بجای استفاده از روشهای قدیمی و سنتی، بهرهبرداری را برای کشاورزان آسانتر کرده و همچنین دقت و توانایی خیلی زیاد در امر برداشت محصول باعث کمتر شدن هزینههای کشاورزی و کاستن از نیروی کار انسانی و در نتیجه بدست آمدن محصول مطلوبتر را سبب شده است. این رویکرد در جهت تولید بهینه محصولات سالیانه و کاهش هزینههای اقتصادی گام برمیدارد. نیست. سیاست کلان باید در این کشور تغییر کند. حفظ محیط زیست و افزایش تولید محصولات کشاورزی تنها از طریق شیوههای سنتی کشاورزی عملی نیست.

بیتردید یکی از مهمترین راهکارهایی که میتواند به عبور کشور از بحران کمآبی کمک کند، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است و این مهم به یمن توجه به تکنولوژیهای نوین و هوشمندسازی بخش کشاورزی قابل دستیابی است. مطلب مهم دیگر، لزوم تدوین قانون کسب و کار، ورود و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه است. هلندیها در زمینه هایی همچون صادرات محصولات کشاورزی و بسته بندی و حملونقل مواد غذایی نیز موفقیتهای قابل توجهی کسب کرده اند. وی گفت سفر هیات کشاورزی ایران می تواند زمینه ساز این همکاری ها شود. گزارشگر یورونیوز به امارات متحده عربی رفته است تا دریابد این کشور کویری برای حل این مسئله حیاتی چه راهکارهایی را پیشه کرده است.

تقاضا برای تجهیزات و فناوریهای مرتبط در کوتاه مدت با کشاورزی کاهش پیدا سایت agriculture-na کرده است. کشت گلخانه ای این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا با ایجاد فضایی محصور جهت کنترل و فراهم کردن شرایط محیطی مطلوب برای رشد و نمو انواع گیاهان به کشت محصولات باکیفیت در طول سال اقدام کنید. در شرایط فعلی، مصرف آب در این کشور بیشتر از تولید است و به همین دلیل شما با یک بحران مواجه هستید. است. اگر شما تنها به مصرف بهینه نهادها توجه کنید بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. در سفر اخیر علیاکبر محرابیان، وزیر نیرو به استان همدان وی با بیان اینکه در شرایط موجود باید آب در بخشهای مختلف به نحو مطلوب تامین شود، اظهار کرد: ۹۰درصد آب در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به شرایط آبی کشور نباید کشت پر آب داشته باشیم و اگر با رعایت الگوی کشت و الگوی فصل، اقدام به کشت محصولاتی با مصرف کم آب داشته باشیم، خواهیم توانست مشکلات را مرتفع کنیم. تولید و مصرف محصولات کشاورزی، بر پایه معیارهای توزیع آب و هوای جغرافیایی، پوشش گیاهی، و اقتصاد یک کشور است که برای تولید محصولات مهم تلقی میشود. نکته بسیار مهم این است که باید میزان آلودگی محیط زیست کاهش یابد.

من با قاطعیت خدمتتان خواهم گفت که این برآورد هزینه بینتیجه بوده و جوابگو نیست به همین خاطر صاحب تجارت از سرمایهگذاری در این حوزه منصرف خواهد شد. برای من همواره این سوال مطرح بوده که چرا ما در حوزه کشاورزی توسعه چندانی را تجربه نکردیم. آموزش مهارت ها یکی از منابع حیاتی توسعه می باشد که به منظور توانمند سازی باید در دسترس زنان کشاورز در ایران قرار بگیرد. شما باید تلاش کنید تا با این منابع محدود، روشی را در پیش بگیرید که میزان تولید افزایش یابد. با افزایش جمعیت و در نتیجهی آن افزایش تقاضا برای غذا، تاکید بر استفاده از فناوریهای جدید توسط کشاورزان و دامداران جهت تولید محصولات کشاورزی و نیز پایش سلامت دامها بیشتر شده است. به همین دلیل تاکید داشتم که باید اولویت اول گلخانه و دامداری باشد. این دو پروژهای بود که من در آن مشارکت فعال داشتم . محسن تصریح کرد: به نظر من بهتر است تا اینترنت اشیا در حوزه گلخانه و دامداری متمرکز شود در اولویت دوم باید بر روی زمینهای بزرگ متمرکز شود. بیشترین بخشی که من با آن درگیر بودم این بود که این محصولات بر بستر بلاکچین قرار گرفته است تا وضعیت کیفیت آن مورد بررسی قرار گیرد.